Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Sedan 2.2 TDCi 155KM 114kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1800-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,6 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Sedan 2.2 TDCi 155KM 114kW 2003-2007
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Ford Mondeo III
Sedan 2.2 TDCi 155KM 114kW
Szkoda że nie ma pozycji "Tak powinien wyglądać ekonomiczny samochód" spalanie to jest mała rozbieżność tego co podaje producent bo w książce jest. Minimalne 4.3l/100 Mi się udało zejść do 4.4/100 ale nie polecam jest to niezdrowe dla auta. Jazda 60/h , 6 bieg i 1200 obr. Normalnie bak mi starczy na 980 km ( kasuje licznik przy głębokiej rezerwie) +/-50km. Części zamienne nie mogę na ten temattemat nic powiedzieć bo nic oprócz łączników stabilizatora, klocków tarcz, filtrów niewymieniałem. Najtańszy łącznik lemforder kosztuje 29zł (sklep Soulski jastrzębie), klocki 180 komplet na 4 koła firmy nas (gowest Pszczyna) filtr kabinowy i powietrza filtron 49zł ( gowest Pszczyna)
6,9
Ford Mondeo III
Sedan 2.2 TDCi 155KM 114kW
Witam, Spalanie MAX- zima z przewagą krótkich dystansów. MIN - spokojna jazda do około 110 na długiej trasie. Mój rekord to 4,77 w nocy z prawie zerowym ruchem na trasie 250 km. Przy codziennych dojazdach do pracy 25km x2 czyli trasa i troche miasta systematycznie wychodzi około 6,5. Wszystkie dane rzeczywiste nie komputera. U mnie komputer zaniża nawet o 1l. Z auta jestem bardzo zadowolony, pewnie dlatego, że mój to wersja stylistyczna ST i między innymi dzięki 18-o calowym felgą odróżnia się od krewniaków, których na ulicach całkiem sporo :)
6,1
Ford Mondeo III
Sedan 2.2 TDCi 155KM 114kW
Miasto przy DELIKATNEJ jeździe z wyłączona klimą 6,8/100. I to jest wynik, który powtarza mi się za każdym razem na stacji paliw. I mierze poprzez ilość wlanych litrów ropy, a nie są to dane z komputera. Natomiast trasa 4 osoby na pokładzie, włączona klima, prędkość 120-130 km/h spalanie 6.4/100. Raz ojciec wziął auto w trasę w nocy 500km i jechał jak to w nocy (mały ruch, puste drogi) cały czas na 6 biegu i 100km/h i komputer po podróży pokazał 5.1/100. Do tej pory się zastanawiam czy on go przypadkiem przez pół trasy nie pchał, że takie niskie spalanie wyszło.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Sedan