Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Kombi 1.8 16V 125KM 92kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Piotr
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Dobry na trasy i zadziwiająco dobry w miejskiej jeździe, świetne prowadzenie, które umożliwia łatwe manewrowanie na parkingu czy w wąskich uliczkach. Nie ma problemu z załadowaniem i przewiezieniem 2 metrowej rozłożonej kanapy, przy normalnym rozłożeniu siedzenia kierowcy, także można stwierdzić, że jest bardzo pojemny. Bardzo dużo miejsca na nogi oraz miejsca nad głową. Jestem w stanie usiąść sam za sobą w bardzo komfortowych warunkach, mimo że mam 190 cm wzrostu. Da się przewieźć 5 osób ale siedzisko na środku nie jest zbyt komfortowe ze względu na tunel środkowy. Dobrze działająca automatyczna klimatyzacja, ogrzewanie szyb (w tym przednich). Ma trochę problemów z elektryką jak zrobi się wilgotno (np. nie chce się złożyć jedno z lusterek). Dobra amortyzacja i wygłuszenie (przy 140 na godzinę jest 4 tyś. obrotów i da się w spokoju rozmawiać). W wersji Titanium X bardzo dobre i miękkie materiały, półskóry regulowane elektrycznie, skórzana kierownica, elektronicznie składane i regulowane lusterka, PODGRZEWANIE PRZEDNIEJ SZYBY
4,1
~Radek T.
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Mam egzemplarz z końca produkcji, więc absolutnie brak rdzy i pewnie dałbym komplet gwiazdek, gdyby nie silnik. Kto czytał fora i naprawdę poważnie interesował się tematem, ten wie, że ford dał ciała z pierścieniami tłokowymi w tym silniku i prędzej , czy później każdy egzeplarz zacznie brać olej. Ja zrobiłem remont silnika z wymianą pierścieni i mam spokój, ale 4 tysiące za tą przyjemność musiałem zapłacić. Mimo to, jestem zadowolony, a pokonuję rocznie ponad 60tyś. kilometrów, więc dogłębnie poznałem moje Mondeo ;)
4,8
~Adam SZCZECIN
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Samochód ma rewelacyjną relację między stosunkiem: produkt - cena. Aż dziw bierze, że można dostać tyle zalet za dokładnie parę złotych . Jednak i tak wszystko na koniec zależy od stanu technicznego kupowanego auta. Ja wiedziałem co biorę. Mojego forda kupiłem z polskiego salonu, auto było oddane na tzw. wymianę na nowy. Od początku było kupione i serwisowane w tym samym jednym serwisie i ten sam serwis odsprzedał mi samochód. Nic nie było kręcone (licznik!), nic nie było odpicowane, dostałem cały spis dokumentów/faktur/rachunków uzbierane przez serwis i właściciela przez te 8 lat użytkowania. Dla mnie bomba.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Kombi 1.8 16V 125KM 92kW 2001-2007
8,8
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Auto póki co polecam posiadam od 7 miesięcy poza alternatorem większych problemów nie było. Jeżeli chodzi o spalanie w mieście więcej niż 13 l LPG jeszcze mi nie wyszło i to przy mało ekonomicznym trybie jazdy. Standardowe spalanie na mieście (trójmiasto) to 11,5-12l na autostradach i 150km/h podobnie, przy prędkościach do 120 km/h spokojnie mieści się w 10,5-10l. Dwukrotnie udało mi się zejść poniżej 10 l ale przeważała trasa międzymiastowa z prędkością 90 km. Instalacja BRC i co mnie póki co dziwi żadnego spalania oleju przy mieszance 5w30 na 3 moje auta w gazie pierwsze które nie pali oleju :) PS: Instalacja nowa zakładałem po zakupie czyli jakieś 20tys temu
7,5
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Części zamienne są szeroko dostępne. Zarówno używane jak i nowe, oryginały i zamienniki. Ja zawsze staram się brać części/materiały eksploatacyjne oryginalne (MOTORCRAFT) lub podchodzącego pod oryginały (ATE, TRW, LEMFORDER, NGK, FILTRON). Z własnego doświadczenia wiem, że ten kto bierze tanio to bierze dwa/trzy razy. Ja tam wole kupić raz a porządnie. Kupując tanie materiały eksploatacyjne prędzej czy później to się zemści. Ceny części są do zaakceptowania. Zużycie paliwa także jest do zaakceptowania: trasa jadać ok. 100 km/h - 6,5-7 L.., trasa 130-140 km/h - ok. 8 L., miasto - 9,0-9,5 L., miasto stojąc w korkach i z włączoną klimą - ok. 10 L. Biorąc pod uwagę gabaryty i masę auta oraz to, że jest to benzyniak - dla mnie super.
7,9
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Średnia minimalna osiągana przy dodatnich temp. jeżdżąc wg znaków trasa/miasto 70%/30% autostradami tak do 120km/h. Maksymalne spalanie osiągnięte w mieście (Wrocław) unikając raczej większych korków,przy ujemnych temp ok -5/-10.Większego spalania jak 10 l. nie notowałem.Minimalne spalanie to trasa 850km tylko autostrady nie przekraczając 3tys obrotów to jest 110km/h, zazwyczaj 90-100, ale było to tylko raz, bo to jazda ekstremalna.Na autostradzie przy 120 pali 7-7.5, przy 140 8-8,5, 160- 9 no i w górę do 200 bo tyle poszedł na maxa.Różnica 0,5 litra zależy od załadowania, załączonej klimy i temperatury na zewnątrz.Jazda zimą po autostradach 120-160 plus trochę miasta to spalanie 9 litrów ale temp cały czas poniżej zera.Ostatnie średnie spalanie jeżdżąc do i z pracy 100 km z czego ok.15km to miasto reszta autostrada po której jadę b.spokojnie tzn ok.100km/h to 6.5 także generalnie nie jest źle chodź silnik jest jak dla mnie za słaby na tą budę (125PS). Spalanie wyliczane z lania pod korek na tym samym dystrybutorze na tej samej stacji.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Kombi