Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~iButla
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
Auto przestronne (mam 1.95m a pasażerowie z tyłu wciąż mają dużo miejsca), bezpieczne oraz tanie. Przez niecałe 2 lata przejechałem nim 65tys km i do tej pory oprócz wymian eksploatacyjnych i regeneracja maglownicy z mojej winy nie widywał warsztatu. Ogólnie Ford jest jak dla mnie w końcu złotym strzałem w budżecie do max 10tys zl, a posiadałem już kilka aut i wieloma miałem okazję jeździć. Jedyny minus jak dla mnie to słabe wygłuszenie, mój polift nie ma problemu z rdzą oraz czuły układ CR, ale auto jak najbardziej dynamiczne, niezawodne i według mnie lepsze od popularnego Passata B5. Samochód waży jakieś 1.5t plus 1-3 pasażerów to daje średnio jakieś 5,5-6l spalania na 100km.
3,0
~nieszczęśliwy posiadacz tego trupa
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
Jestem posiuadaczem Mondeo od prawie trzech lat, w tym czasie zrobiłem nim 75000km więc jakiś obraz sytuacji już mam, więc do rzeczy: w ciągu tych prawie 3 lat wymieniłem sprzęgło z kołem dwumasowym za ponad 3000zł, turbina regenerowana za ponad 1000zł, wszystkie nowe amortyzatory i sprężyny za ponad 1000zł, pozatym pierdoły typu termostat, akumulator, łozysko (w mondeo jest ono razem z piastą, oryginał prawie 500zł) oraz non stop końcówki drążków, oraz inne elementy w zawieszeniu a nadal coś stuka puka i nikt nie wie co to. Genralnie gdybym mógł to sprzedalbym ten wyrób samochodopodobny ale szkoda mi kasy którą w niego włożyłem. Podczas odpalania na zaimnym silniku nierówne obroty oraz szary dym z rury, pewnie padają wtryski a może i pompa wtryskowa. Podczas trzech lat w naprawy poszło ponad 6000zł, więc wartość auta została przekroczona, aha prawie bym zapomniał, od pewnego czasu ciężko wchodzi 3 i 5, więc ewnie synchronizatory kończą życie, więc pewnie skończy się wymianą skrzyni :)) Auto polecam osobom które lubię być u mechanika na wizytę leczącą trupa co 3 miesiące i zostawiać u niego sporą kasę w stosunku do wartości :)
4,5
~Arkadiusz
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
Bardzo wygodny i komfortowy samochód. Jeździłem wieloma samochodami w życiu, i z czystym sercem mogę powiedzieć, że ford jest najfajniejszym. Przed kupnem słyszałem wiele opinii o MK3, ale większość była od osób, które forda nie miały, a tylko gdzieś słyszały, albo najzwyczajniej jeździli tak zaniedbanymi samochodami, że strach było patrzeć. Niestety ale o każde auto trzeba dbać, nawet "pancerny" passat b5 1.9 tdi się psuje. Z fordem jest jak z kobietą, ma swoje małe kaprysy i mankamenty, ale jeśli odpowiednio dbasz to będziesz się cieszył przez długi czas.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
jak kolega doprowadził mi go do porządku to do tej pory wymieniłem olej z filtrem ( 130 zł za dobry fordowski) i rurę od turbo (88 zł z wymianą). i więcej nic jeszcze nie robiłem, niebawem wymiana reszty filtrów (powietrza, paliwa i kabinowy) ale to nie są duże koszty, muszę wymienić poduszkę silnika ale mam używkę za darmola i wymiana jest prosta i tania więc luzik, coś tam w zawieszeniu zaraz będzie do roboty ale to pierdółki taż niedrogie więc póki co ja kosztów nie odczuwam, a jeśli są poważniejsze rzeczy do wymiany proponuję używki lub dobre zamienniki (uwaga! zawsze sprawdźcie ceny nowej części i nie zakładajcie że będzie droga bo czasem używki są droższe niż nowe, ja za tą rurę od turbo dałem 68 zł nowa a za używki na necie trzeba było dać 80-100 zł więc można się naciąć. i trzeba uważać na warsztaty i mechaników bo mogą nic nie zrobić a skasować, ASO też nie zawsze się w tej kwestii różni od Janusza ze stodoły ale to już każdy niech szuka warsztatu a najlepiej to tak jak mój znajomy jak prowadził samochód do naprawy to brał wolne i siedział z mechanikami i patrzył jak naprawiają a jak się nie chcieli zgodzić to zabierał samochód :) i zawsze żądajcie części którą wymienili na dowód że faktycznie wymienili.
5,3
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
Jeśli chodzi o spalanie to mało, można spokojnie zejść do 4,6l a jak pojezdzimy pod 140 bedzie 5,3. Jeśli chodzi o resztę to nieciekawie. Bywa różnie- kiedyś problem z ładowaniem i stukaniem w wahaczu naprawiłem za pomocą trytytek (luźna wtyczka i linka od ręcznego stukała w obręczach), części może nie są drogie, ale np radio siedzi blaupunkt travelpilot ex- w mondeo i focusie ramka różni się dosłownie o 2mm i już trzeba szukać odpowiedniego, regulatory napięcia w alternatorze są dobierane nawet do wersji wyposażenia. Pomimo że znajdziesz do np 2,0 TDCi 130KM to jeszcze do wersji ghia, albo innej.. No i koszty zaczynają się jak wtryski postanowią odejść na emeryture nie daj Boże z pompą wtryskową. Wtedy nawet strach myśleć ile miliardów kosztuje naprawa. Dopóki działa to spoko, ale jak nie działa to już różnie.
5,5
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
5.1 to wynik z 750 km. Większość w trasie. Prędkość do 150 km/h. 170 km na ekspresówce ze średnią 140. Opony letnie, pogoda dobra, 10 stopni. Jazda dość spokojna. Przez cały czas minimum 3 osoby na pokładzie plus bagaż. Ok. 200 km przy maksymalnym załadunku. Obroty do 2800 przy przyspieszaniu, przy jeździe ze stałą prędkością zawsze możliwie najwyższy bieg, byle obroty nie spadły poniżej 1600, bo zaczyna się trochę dusić. 7.5 to wynik poprzedniego właściciela z kilkuset kilometrów, który był wyświetlony na kompuerze w momencie przekazania mi auta. Mi nigdy nie udało się go powtórzyć. Mój rekord to 7.2 przy przewadze bardzo dynamicznej jazdy w mieście. 3.8 to wynik osiągnięty na dystansie ok. 60 km. Jechałem zgodnie ze znamnymi mi zasadami eco-drivingu, wybrałem pustą trasę, żeby nie musieć się zatrzymywać. Sucho, lato, ciepła noc. Jechałem sam (80kg)+ 20 kilo ładunku w bagażniku. Prędkość ok. 70-80 km/h, przy przyspieszaniu obroty do 2200 przed zmianą biegu. Jazda ze stałą prędkością na orotach ok 1700. Myślę, że dałoby się zejść jeszcze niżej. Nie wiem, czy komputer licząc spalanie uwzględnia obciążenie instalacji elektrycznej (miałem włączoną klimę i światła krótkie+długie). Nie mam jednak potrzeby dziadować i testować minimalnego spalania ponownie. Spalanie 5-6 mnie satysfakcjonuje. Cieszy mnie jak po przejechaniu 750 km zostaje jeszcze ćwierć baku. Więcej nie musi :) Generalnie wydaje mi się, że temu silnikowi jest wszystko jedno, czy jedzie na pusto, czy na maxa załadowany. Tak czy siak jest oszczędny i rwie się dynamicznie nawet pod stromą górę.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Hatchback