Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Dawid
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Kupiłem auto pod koniec listopada 2013. Póki co odpukać ani nic nie stuka ani nie puka. Być może trafiłem na udany egzemplarz, chodź ubogo wyposażony (radio kasetowe,szyby na korbę z tyłu no i brak ESP) jednak mimo to jestem zadowolony. Auto pali tyle ile powinno (średnio ok 6.3 l na 100km) zapewnia wysoki komfort oraz dużą przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Z wad to trudne ruszanie (nie wiem czy to dwumas się odzywa czy może te fordy tak mają) no i dosyć głośna praca silnika powyżej 140 km/h . Podsumowując komfortowe auto w cenie golfa IV.
4,2
~Czybyszew
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Podsumowując. Mondeo to duże bardzo wygodne auto za przyzwoitą cenę. Silnik 2,0 TDCI daje przyjemność z jazdy i wyprzedzania. Układ jezdny, zawieszenie zapewniają komfort jazdy i brak zmęczenia nawet po bardzo długich trasach. Przy zakupie lepiej dobrze osłuchać i zdiagnozować wtryski i dwumasę (najlepiej zabrać ze sobą kogoś kto ma mondeo i przeżył już śmierć tych elementów) bo naprawa zaboli po kieszeni. I uważać na modele z naszego kochanego kraju oszustów bo chrzczone paliwo skraca życie ukłądu paliwowego.
4,1
~tomek
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Autko ma swoje plusy. Wygoda, komfort, mnóstwo miejsca, ładne wizualnie. Problem jest gdzie indziej - w detalach. Kupiłem przy przebiegu 139 tys. przy 154 padł alternator, padają tez chamulce, szybko się zużywają, i przy 156 zaczyna się słyszeć metaliczny odgłos sprzęgła - to wada w fordach - no cóż, każdy coś ma. Polecam wszystkim tym którzy pragną podrózować w dobtym komforcie i nie beda narzekac ze trzeba cały czas - nie lawinowo, ale systematycznie dokonywac mniejszych lub wiekszych napraw. Koszty utrzymania - przez te 17 tys, wydałem na naprawy - klocki, paski, rolki, przegłub ze 2 tys czyli w normie. Zaznaczam że jednak sam wszytsko wymieniałem z kolegą. Cześci są raczej drogie i często nie ma zamienników. Bez sentymentu, jest bo służy biznesowi. Tu się sprawdza najlepiej.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW 2001-2007
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Spala z włączoną klimą tak naprawdę ok. 7.5 litra, natomiast komputer usilnie twierdzi, że 6.8. Kolejna sprawa: trzeba bardzo uważać na jakość paliwa. Po zatankowaniu na wielce autoryzowanej stacji paliw znanej firmy ich najlepszego produktu przez sześć - siedem tankowań przejeźdzałem na baku zaledwie 650 km (zima 2018), podczas gdy zwykle przejeźdzam ponad 800 km. Nie wiem, co było w tym paliwie, ale ono ewidentnie coś uczyniło z moimi wtryskiwaczami chociaż rzekomo to była werfa. Na szczęście spalanie wróciło do normy, ale potem jeszcze pojawił się inny problem a mianowicie taki iż przez pewien czas nie odpalał za pierwszym razem choć nie świeciła się sławetna spiralka, po wyłączeniu i ponownym włączeniu trzeba było odczekać aż pojawi się mrugająca spiralka po czym znów wyłączyć, a następnie znów włączyć i odpalał. Teraz jakoś i ten problem zaniknął i znów pali od razu. Podsumowując nie należy się sugerować bzdurami podawanymi przez komputery tylko trzeba sprawdzić na podstawie tankowań. Ja zastosowałem lanie pod sam korek z odczekaniem na odpowietrzenie dzięki czemu bardzo dokładnie kontrolowałem zuzycie paliwa i wizualnie i po ilości wtłoczonego paliwa. A tak przy okazji okazało się że jak mi zgasł z braku paliwa to władowałem w niego aż ok. 65 litrów (pod sam korek) choć oficjalnie tyle nie wchodzi do baku. Zwykle tankuję pod korek 63 litry. Co do dynamicznej jazdy nie powinien spalać więcej niż przy wolnym przyśpieszaniu (termodynamika: nie ważne jaką drogą się dochodzi od stanu początkowego do końcowego) bo to nie ma znaczenia czy szybko czy wolno dochodzi się do tego samego stanu. Niestety wpływ tutaj mają częste straty energii związane z niepotrzebnym wyhamowywaniem przez co traci się dużo energii i to jest przyczyna większego zużycia paliwa. Natomiast dla diesli wskazane są obroty 1500 - 2000 obr/min, przy mniejszych (jeździłem 1100-1200) na zwykłym paliwie zatkały mi się wtryski i przy ok 178 tys musiałem wszystkie cztery regenerować. Ponadto koło dwumasowe nie "lubi" za bardzo obrotów w tym zakresie na 4-tym lub 5-tym biegu. A około 1000 obr/min komputer sam utrzymywał obroty niczym Cruise Control, a nawet zwiększał pomimo że zupełnie zdjąłem nogę z akceleratora.
8,2
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Mondeo jak to mondeo znane jest z kiepskiej jakości wtrysków i moje też zapewne leją bo osiągi są na poziomie silnika 130 lub jeszcze mocniejszego 9,2 s do 100 km/h i 6,5 s od 60-100 4 bieg i 10 s i 80-120 5 bieg. Niestety hałas jest donośny, szczególnie gdy zimny i na włączonej klimie, dodatkowo brak 6 biegu powoduje spory hałas powyżej 120 km/h i zwiększa spalanie przy wysokich prędkościach, dlatego 10 litrów to mój max. Silnik ma nagły przyrost mocy od około 2000 obr tak do 3000 a potem jest coraz gorzej i tak przy 210 jest koniec choć do 200 przyśpiesza w 46 s. Wykorzystując często przedział 2000-3000 powodujemy duży wzrost spalania. najlepiej jeździć tak do 2100 obr.
6,3
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Witam serdecznie, jeżdżę Mondeo od czerwca 2013r. Styl jazdy dynamiczny bez zbędnego pierd*** się. Mogę opisać 2 różne sytuacje podczas której badałem spalanie. 1. Wyjazd nad morze 2. Podróż do Warszawy 1. Wyjazd w 4 osoby + bagażnik pełen szpargałów. Pierwsze 90km do Torunia z mojej miejscowości spalanie 5,5l/100km, jazda praktycznie pustymi drogami(godzina ok 4-5 rano) prędkość 110-120km/h. Wjazd na autostradę jazd ana tempomacie 140km/h przez do samego Gdańska, później obwodnica trójmiasta i droga na półwysep. Lekki 10min korek w Gdyni i potem w miarę płynnie do samej Jastarni. Spalanie ostateczne spalanie 6l/100km, jazda bez włączonej klimy. Powrót z nad morza godziny szczytu 14-20, godzinne stanie w korku w Gdyni, na zewnątrz upał, klimatyzacja całą drogę ustawiona na 19-20 stopni, autostrada tempomat 140-150km/h, korki na zjeździe z autostrady ok.30 min, włocławek korek ok. 15min, średnie spalanie 6,5l/100km. Więc myslę, że niezły wynik, jazda po trasie 100-120km/h. 2 przypadek wyjazd do Warszawy, spokojna jazda z prędkością 110km/h ok.70km do autostrady, 40km autostrady 130-140km/h, ok. 15km w samej Warszawie z samego rana. Pokonane łącznie 130km. Powrót identycznie, średnie spalanie 5,7l/100km. Ogólnie rzecz biorąc jeśli ktoś nie gniecie pedału gazu, jeździ płynnie i dynamicznie bez zbędnego przeciągania na biegach to uważam, że realne jest osiągnięcie 5,5l/100km. Oczywiście wszystko zależy od warunków itd.. Podróż do Warszawy robiłem teraz w grudniu 2013r. przy temp ok. 4st. Jechaliśmy we dwójkę bez zbędnego balastu. Pozdrawiam serdecznie może komuś mój wywód się przyda.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Hatchback