Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Radosław Peda
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Ogólnie Auto jak najbardziej dobre, silnik jeszcze mnie ani razu nie zawiódł. Blacha zdarza się rdza na drzwiach, podłoga cała. Największa wadą tego auta to słaba elektryka problemy typu otwierające się okna czy brak możliwości otwarcia klapy bagażnika jedynie kluczem wtedy. zawieszenie jest ok aczkolwiek niewygodnie dla mnie wchodząc w ostry zakręt duża prędkością oraz silnik zamulony dopiero od 2500 obrotów zaczyna się coś dziać. Skrzynia biegów dobra nie blokuje się nie hałasuje bez oporu wchodzą biegi. Wielki minus ,że posiada te auto dwumase.
4,6
~MichalMichal
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Moim zdaniem nie ma nic lepszego na rynku za te pieniądze. Samochód jest przestronny, wygodny chociaż nie jest to szczyt marzeń ale tego nie należy oczekiwać po tej klasie samochodu, bagażnik pojemny, samochód nie jest przesadnie duży więc nadaje się jako pierwszy samochód jak w moim przypadku. Widoczność jest dobra, chociaż siedzi się dosyć wysoko. Wrażenia z jazdy są pozytywne. Zawieszenie i układ kierowniczy pozwala na agresywniejszą jazdę. Wygląd pomimo swojego wieku jest naprawdę przyzwoity i może się podobać. Wiadomo, nie ma samochodu idealnego i w przypadku tego też znajdziemy wady.
4,1
~dm
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Kupując to auto miałem obawy (wiadomo- auto na F...), ale teraz wiem że to był bardzo dobry zakup. W tej cenie auto niezrównane (zresztą również za wyższą cenę byłoby wspaniałe). Ma swoje wady i niewielkie usterki (jak każde auto) ale jeździ się nim doskonale. Dorównuje wielu młodszym autom. Jazda nim to prawdziwa przyjemność, nie męczę się nawet w długich podróżach. Pakowne, komfortowe. Stylistyka nadgryziona zębem czasu, ale potrafi się jeszcze podobać. Najlepsze jest to, że to auto się po prostu czuje, czuje się to jak zachowuje się auto i jak chce się zachować. Dobry ESP. Z wad mogę wymienić problemy z dobraniem odpowiedniej temperatury nawiewu (mimo automatycznej klimatyzacji)- nie potrafię się z nią dogadać, ale podobne problemy widziałem w innych markach (może tak ma, a może kwestia czasu i zabrudzenia sterujących łopatek...). Wrodzona wada tego silnika czyli kolektor dolotowy z łopatkami plastykowymi potrafi narobić bałaganu, ale gdy się wie kiedy wymienić lub jak temu zapobiec (odłączenie przewodu sterującego łopatkami) problem znika. Ja wymieniłem je przy 150 kkm - były jeszcze w dobrym stanie.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW 2001-2007
9,0
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Średnia z 10 miesięcy to 8,8 Litra (10046km 883,85Litra). 90% to jazda po Warszawie, krótkie odcinki. Typowa trasa 13 km rano spokojny dojazd do pracy, popołudniu 13 km powrót w korku, kilka razy w tygodniu dojazd do sklepu 3 km a raz w tygodniu dalej 25 km. Średnie spalanie z tankowania pod korek: Miasto od 8,5 Litra do 9,3 Litra. Trasa od 5,8 do 6,3 Litra Generalnie dobry na długą trasę, na odcinku 500-600 km spali średnio koło 6, gorzej w mieście tu trzeba liczyć średnio 9. Tak wiec spali z 2 litry więcej niż Turbodiesel o tej samej pojemności ale na krótkie dystansy do miasta dla mnie lepszym wyborem był silnik benzynowy, W zimę Diesel nawet by się nie nagrzał do właściwej temperatury.
9,2
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Jestem na prawdę miło zaskoczony spalaniem dwulitrowego benzyniaka w Mondeo z 2002r. Na trasie Wrocław - Warszawa (zarówno drogi ekspresowe jak i tereny zabudowane) samochód spala ok 7,5-7,6 l/100km (pb95) przy dwóch osobach na pokładzie i nieustannie włączone klimie. Trzeba też zaznaczyć, że dotyczy to dynamicznej jazdy, wykorzystującej niekiedy pełną dynamikę jednostki napędowej (6 tys obr nie jest jej obce). Na krętej trasie poprzecinanej terenami zabudowanymi, przy 5 osobach, wypchanym bagażniku i włączonej klimie, spalanie rośnie do ok 9l/100km przy dynamicznej jeździe. W terenie zabudowanym (Wrocław) spalanie oscyluje wokół 11,5 l/100km, przy czym do zawalidrogi mi daleko.
8,9
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
W Warszawie i najbliższej okolicy, na codziennj trasie 25km w jedną stronę, bez klimatyzacji 9-9,5 litra, z klima w lecie 10 litrow. W trasie normalnie ok. 8,5 litra, jadac najoszczedniej jak potrafie na trasie dlugosci ok. 400km, w niedziele, bez korkow itd. komputerek pokazal mi 7,3 litra. Z moich obliczen wynika ze komputer podaje prawidlowe spalanie. Tak wiec nie jest to jazda o kropelce, ale samochod ma swoj rozmiar, potrafi przyspieszyc no i jednak az tak wiele nie pije. Produkty fiata czy daewoo potrafia brac tyle przy mniejszych pojemnosciach silnika.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
5,0
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Instalacje zamontowałem już w dość wiekowym aucie które kupione było w polskim salonie wszystko w oryginale , zamontowana instalacje zwróciła mi się w niecały rok , samochód bardzo dobrze reaguje na gaz , moc w żadnym stopniu nie spadła , przy zatankowaniu gorszego gazu (unikam nieznanych stacji) czuć spadek mocy i przekłada się to na wyższe spalanie i ilość przejechanych...
3,5
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
instalacja: LOVATO
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
NIE POLECAM, krótko mówiąc instalacja NÓWKA LEVATO SMART, auto stało 6dni unieruchomione, kupiłem świece za 200zł które nie były w ogóle potrzebne a po 6 dniach (dzięki mojej inicjatywie przegrzebania forów internetowych) okazało się że to CEWKA. ŻENADA NIE POLECAM, chyba że ktoś jest masochistą i nie ma co robić z wolnym czasem i chce się powk...rwiać i to nie trochę !
4,0
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja zamontowana dość niedbale. Przewody elektryczne pod maską izolowane taśmą z PCV która pod wpływem ciepła się rozkleiła. Samochód poddany tylko autoalibracji, brak ustawiania mapy i mnożnika w trasie. Niskiej jakości wtryskiwacze Valtek. Generalnie, to już nie ta jakość warsztatu co kiedyś.
Ford Mondeo III Hatchback