Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Sedan 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~ByQ
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 TD 90KM 66kW
Patrząc na auto pod każdym kątem ciężko znaleźć mu jakieś większe wady - jest ekonomiczne (nie licząc miasta, bo tam to już niebardzo), jest niezawodne, bezpieczne, wygodne, wystarczająco dynamiczne, szybkie itd itp. Nie zawiodłem się na tym aucie ani razu - w każdą trasę, bez przygotowania, zawsze bezproblemowo. Daje naprawdę bardzo dużo przyjemności z jazdy - łapie się czasami na tym, że na zakupy wole wybrać się kawałek dalej, żeby tylko przejechać się po raz kolejny Mondziakiem. Kupiłem ten samochód jako pierwszy, choć jeździłem wcześniej wieloma, ale samochód jest naprawdę pierwszej klasy, mimo że rocznikowo, to już jest auto niepierwszej młodości.
4,5
~Spec
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 TD 90KM 66kW
Jest to dość w porządku auto. Przestronne, wygodne, duży bagażnik, dużo elektryki (CZ,EL,ESZ,podgrzewana przednia szyba-zbawienie w zimie). Nigdy się na nim nie zawiodłem. Jak już odpali to jedzie i mam wrażenie że ponad 14 letnie auto dowiozłoby mnie półwysep apeniński bez przerw ;) Mówie, gdy odpali, bo w zimie słabo z tym bywa.
4,5
~baranowskileszek@gmail.com
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 TD 90KM 66kW
Bardzo dobre,duże,wygodne,przestronne auto,tanie w eksploatacji i w zakupie. Za 9 letni egzemplarz w doskonałym stanie i w wersji GHIA zapłaciłem 12 tys. zł.Podobno mają słabe blachy,jednak u mnie nie ma żadnych tego oznak. Zawieszenie komfortowe,silnik dzięki starej konstrukcji jest trwały i niewrażliwy na kiepskie paliwo.Długie podróże to sama przyjemność,nie kończąca się bólem pleców jak w przypadku niektórych.Podsumowując mondeo jest bardzo niedocenione na rynku.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Sedan 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 TD 90KM 66kW
Mam juz je 2 lata i przejechalem jakies 60 tys km.przebieg aktualny ok 290 tyś.Awaryjność minimalna, naklady finansowe na czesci - zgodnie z planem obslugi (oleje filtry, i jedna mala awaria elektrozawoka za 300pln).Spalnaie (nie mam ciężkiej nogi ok 7.1 litra ON, dodam ze glownie stoje w korkach w Lodzi i ok 40% trasy). Problemy z uruchomieniem silnika zimą to przerysowany mit, co prawda trzeba troche pokręcić ale ten typ tak ma,jeszcze mnie nie zawiódł a zima w tym roku nie kiepska.Trochę mułowaty na starcie ale przy 1700 obr sie ożywia i daje nieźle.Niestety mam sedana (ładny ale nie funkcjonalny) wolalbym Hatchback.Cudowny na dluższe trasy, komfort przerasta wszelakie ople i vw.Odnoszę wrażenie że to auto jest niezniszczalne i czas na nie nie działa - licze na 500.00- przebiegu. Polceam wszystkim z małą kasą.Slowem FORD RULEZ
7,1
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 TD 90KM 66kW
Zużycie paliwa duże w porównaniu do innym marek( AUDI, VW, SEAT, itd.)Ford Mondeo było moim 3 autem, nie polecam, drogie w utrzymaniu, w każdym miesiącu coś do roboty, samochód porażka, nie polecam zakupu.
6,0
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 TD 90KM 66kW
Zużycie paliwa jak już wspomniałem, średnia to ok. 6,5l.Chyba nie bez znaczenia jest fakt,że jeżdżę na kołach 205/55/16. Przeglądy oczywiście nie w ASO,tylko u znajomego mechanika, przez co koszty spadają. Co do cen części to średnia rynkowa ze wskazaniem na tanie

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Sedan