Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Sedan

Lata produkcji: 1993 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4480 mm
Szerokość 1749 mm
Wysokość 1424 mm
Rozstaw osi 2704 mm
Rozstaw kół - przód 1503 mm
Rozstaw kół - tył 1487 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1290 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Northools
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Auto mimo wszystko zasługuje na słabą 4. Jego ogromną zaletą jest niska cena zakupu. Do tego dochodzą niewielkie koszty eksploatacji i części zamiennych. Auto jak zadbane sprawuje się poprawnie. Nie jest to konstrukcja która sprosta w 100% obecnym czasom. Jest po prostu stara. Pochodzi z wczesnych lat 90-tych. W owym czasie była rewolucją na rynku. Dziś jest tylko tanią alternatywą dla autek segmentu A i B. Jeśli kupić z manualną skrzynią biegów i w kombi, to otrzymamy poprawny i ładowny pojazd rodzinny za niewielką kasę. Idealny dla młodej rodziny na początku swojej motoryzacyjnej drogi lub dla takich którym rozbiło się ostatnie auto a muszą mieć kilka i to szybko.
4,5
~ByQ
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 TD 90KM 66kW
Patrząc na auto pod każdym kątem ciężko znaleźć mu jakieś większe wady - jest ekonomiczne (nie licząc miasta, bo tam to już niebardzo), jest niezawodne, bezpieczne, wygodne, wystarczająco dynamiczne, szybkie itd itp. Nie zawiodłem się na tym aucie ani razu - w każdą trasę, bez przygotowania, zawsze bezproblemowo. Daje naprawdę bardzo dużo przyjemności z jazdy - łapie się czasami na tym, że na zakupy wole wybrać się kawałek dalej, żeby tylko przejechać się po raz kolejny Mondziakiem. Kupiłem ten samochód jako pierwszy, choć jeździłem wcześniej wieloma, ale samochód jest naprawdę pierwszej klasy, mimo że rocznikowo, to już jest auto niepierwszej młodości.
4,2
~kamey@poczta.fm
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Bardzo maly, orginalny przebieg i atrakcyjna cena sklonily mnie do zakupu. Auto znam bardzo dobrze, gdyz posiadalem mondeo I z tym samym silnikiem, ktorym przejechalem bezawaryjnie 300tys km. Ogolnie rzecz biorac moj ford jest autem bardzo przecietnym jesli chodzi o prowadzenie, osiagi a fantastycznym w stosunku jakosc/cena oraz mistrzem niezawodnosci. Najbardziej wkurza mnie brak postepu w stosunku do poprzedniej generacji, no chyba ze potraktujemy mk2 jako samochod po liftingu. Roznica 5 lat w stosunku do poprzednika, ktorego bylem wlascicielem jest wlasciwie niezauwaznalna. W poprzedniku mialem troche lepsza tapicerke, mocniejszy welur. Poza tym brakuje tarcz na tyle, bebny sa co prawda tanszym rozwiazaniem ale z uplywem lat i km czuc wyrazny spadek ich efektywnosci. Boje sie jeszcze o blache ale narazie zero oznak rdzy na karoserii, a auto ma juz przeciez 11 lat. Moja rada- kupowac i zakladac LPG:-d
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Sedan
8,1 – 11,9
l/100 km
6,7 – 6,8
l/100 km
9,1 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Ford Mondeo II
Sedan 1.6 i 16V 90KM 66kW
Jak na tak duży samochód jego spalanie to rewelacja. Do wyprzedzania się raczej słabo nadaje, ale jak ktoś chce się swobodnie i komfortowo przemieszczać, to jak najbardziej polecam. Mam zrobioną głowicę po wypaleniu gniazda zaworowego, więc silnik jest jak nowy i nie ma z nim żadnych problemów. Oponki też nowe, a po zmianie z "lekko" zużytych po poprzednim właścicielu spalanie spadło (ok 1,0l/100km). Ostatnio udało mi się osiągnąć wynik około 5,5 l/100 km jadąc ok 60% trasy autostradą (ok 100-110 km/h) i po 20% miasto i trasa pozamiejska.
8,0
Ford Mondeo II
Sedan 2.0 i 130KM 96kW
Auto dynamiczne i oszczędne, nadaje sie znakomicie do jazdy po za miastem. W miescie bez kłopotu pali ponad 11 (i to przy spokojnej jezdzie), natomiast na trasie przy ekonomicznej jezdzie można zejsc do 6, przy normalnej na trasie około 6,7litra (100-120). Według mnie to bardzo mało. I nie kłamie. Nie wiem skąd biorą sie te duze wyniki spalania. Moze czas przestac scigac sie od swiateł do swiateł, a potem stac jak baran....???? Moze tez czas nauczyc sie hamowac silnikiem... i przewidywac sytuacje na drodze. Jazda 80 na 4biegu tez jest raczej niepotrzebna:-) i druga rzecz.Mój to Mondeo 2.0 moc 131km, mechaniczne sterowanie luzem zaworowym (czarna pokrywa zaworów)
6,8
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 TD 90KM 66kW
Mam juz je 2 lata i przejechalem jakies 60 tys km.przebieg aktualny ok 290 tyś.Awaryjność minimalna, naklady finansowe na czesci - zgodnie z planem obslugi (oleje filtry, i jedna mala awaria elektrozawoka za 300pln).Spalnaie (nie mam ciężkiej nogi ok 7.1 litra ON, dodam ze glownie stoje w korkach w Lodzi i ok 40% trasy). Problemy z uruchomieniem silnika zimą to przerysowany mit, co prawda trzeba troche pokręcić ale ten typ tak ma,jeszcze mnie nie zawiódł a zima w tym roku nie kiepska.Trochę mułowaty na starcie ale przy 1700 obr sie ożywia i daje nieźle.Niestety mam sedana (ładny ale nie funkcjonalny) wolalbym Hatchback.Cudowny na dluższe trasy, komfort przerasta wszelakie ople i vw.Odnoszę wrażenie że to auto jest niezniszczalne i czas na nie nie działa - licze na 500.00- przebiegu. Polceam wszystkim z małą kasą.Slowem FORD RULEZ

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Ford Mondeo II
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO LC 01
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW...
5,0
Ford Mondeo II
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Ford mimo swojego wieku bardzo dobrze się sprawuję , starsze samochody to nie to samo co nowe które są bardziej wrażliwe , bardzo płynnie się spisuje , samochód spala w granicach 12 litrów gazu można zejść niżej przy ekonomicznej jeździe , wykonuje regularne serwisy co 15 tyś km , wymiana filtrów olej itd .
4,5
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Instalacja zamontowana wzorowo do tego brak jakiejkolwiek różnicy w jeździe po pierwszej regulacji. Sterownik stag 4-qbox, póki co bezproblemowo się spisuje. Na trasie do 100 spalanie 8 l. gazu przy normalnym użytkowaniu bez oszczędzania autostrada 140 km/h i miasto 10 l. Miałem dylemat czy zakładać instalacje do tak starego auta ale gdybym 2 raz musiał podjąć decyzje nie...
Ford Mondeo II Sedan