Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2544 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW 1996-1999
11,1
l/100 km
12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Ford Mondeo II
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
Jak na silnik 2,5L v6 spalanie do jakości jazdy jest na na 5+, niestety mam z nim problemy, przy obrotach do 2tyś obr. "przymula" i przygasają światła i trzymam obroty powyżej 2tyś obr/min (co pewnie też ma wpływ na spalanie). Jeżdżąc nim udało mi sie zejść trosze poniżej 11 L/100km, ale moja dziewczyna "przebiła" mnie juz kilkukrotnie "schodząć" do poziomu prawie 10l na 100km. Tym autem jeżdżę prawie zawsze poza miastem, wiec nie wiem jakie jest maksymalne spalanie w jeździe miejskiej aczkolwiek gdy jest silnik zimy i ssanie ciągnie mi benzynę to widać jak wskazówka spada..., ale jeżdząc po górkach (Bieszczady, czy ostatnio okolice Nowego Sącza) bez szaleńst z włączoną klimatyzacją we dwie osoby przebiło 13 l/100km, co moim zdaniem nie jest porażające. Ogólnie sprawdzając spalanie przy prawie każdym tankowaniu średnio wychodziło spalanie 11-12 l/100km. Bardzo wygodne auto, z dużym bagażnikiem, ciche z wystarczającą mocą i dobrym momentem obrotowym za naprawdę nieduże pieniądze. Jedyny minus to to ze części prawie wszystkie na zamówienie.
9,2
Ford Mondeo II
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
Da się spalić 15 litrów, ale jeżdżąc spokojnie z korkami w mieście da się spalić 10-11 litrów. Ja od 4 lat nie przekroczyłem spalania 11 litrów, jeśli szaleje tym autem to tylko z 10% przebiegu, reszta to eco driving. Najniższe spalanie 6,5 litra odnotowałem w zeszłą niedzielę jadąc 650 km w góry nocą (puste drogi) nie przekraczając 90 km/h, niestety wracając już za dnia w korkach i prędkościach do 120km/h spalanie wzrosło do 7,5 litra. Polecam super wygodne auto, cichutko jeździ na trasie z dużymi prędkościami, gdzie inne autka niestety przy 90 km/h nie słychać własnych myśli.
9,2
Ford Mondeo II
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
Witam. Nie moge wyjść z podziwu o opowieściach że ten samochód pali po 17-18 litró na 100km. Jedyne co mi przychodzi di głowy to usterka albo ktow wie...wyścig na OSie. A tak poważnie samochód mam już 3 lata i przelciałem nim sporo km. Rekord spalania minmalnego to 6,4 wg. wskazań komputera, trasa około 100 km ale jazna naprawde stała prędkość 90-100 km i żadnych mocnych jazd. Natomiast najwyższyw wwynik 13 to po mieście w zimie. W lecie minimum w miescie 10 - mi udało sie zejśc do 10,2 w mieście ale to dlatego że to male miastto i mało korków. W dużym miesice zapewne to 12 weźmie. Natomaist jako ciekawostek podam że byłem nim 2 razy na chorwacji, wyjazd o 3 w nocy i o godzinie 14:30 byłem na campingu pod Zadarem, 160km/h nie schodziło licznika, klima - 2 osoby + pełny bagażnik - spalanie na całości trasy wraz z wycieczkami na miesjcu - 8,9 l na 100 km. Kolega ma diesla 2.0 Tdci 115 koni Mondeo MK3 - jazda autostradowa powyzej 160 - mówi mi że mniej niż 8 niema szans. Niecała litra różnicy a koszty eksplatacji diesla o wiele wyższe...koła dwumasowe, wtryskiwacze itp.

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Kombi