Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Kombi 2.0 i 130KM 96kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~salam20
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
W zasadzie w tej cenie (3200 zł za auto w bardzo dobrym stanie bez LPG w maju 2017) ciężko znaleźć coś lepszego o podobnej wielkości. Auto zdecydowanie pewniejsze od Paseratti, bo znacznie rzadziej "składane z trzech". W obecnej chwili coraz ciężej o niektóre części, ale auto wciąż popularne, a i tak nie ma większych awarii. Największy problem tych samochodów to mimo wszystko wygląd zewnętrzny (matowiejące lampy, słaba blacha, beznadziejny materiał na zderzaki) i oczywisty fakt, że coraz trudniej znaleźć auto bez rdzy. Męczą czasem drobne usterki elektroniki. Ale pomijając te pewne niedogodności - auto niezniszczalne pod względem mechaniki. Właściwie poza rozrusznikiem w ciągu 1,5 roku nie miałem jeszcze awarii, z powodu której bym nie mógł jechać.
4,2
~Szymon
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
Typowe auto dla rodziny o niskim budżecie, ewentualnie jako wół roboczy do przewożenia wszelkich materiałów budowlanych, jedzenia czy butli z gazem. Samochód po prostu praktyczny. Pakowny, nawet bardzo. Po złożeniu siedzeń dwie dorosłe osoby mogą się przespać w dogodnych warunkach. Dość wysoko zawieszony, dziury mu niestraszne. Przyzwoicie wyposażony, dobrze wytłumiony. Pewnie się prowadzi. Jak na 131 koni i takie gabaryty osiągami potrafi zaskoczyć, nie spodziewałem się, że to tak przyjemnie jeździ (100 km/h na drugim biegu rozwija wydaje mi się odrobinę szybciej niż katalogowe 10 sekund, 200 km/h nie stanowi najmniejszego problemu). Nie jest za to zbyt piękny i bardzo podatny na rdzę. Zderzaki wykonane z fatalnych materiałów, reflektory matowieją, co w efekcie sprawia, że te auta wyglądają w zdecydowanej większości przypadków jak troche pordzewiałej blachy na kółkach, dlatego też trudno dać 5 gwiazdek, ale 4 z czystym sumieniem jak najbardziej tak
4,4
~marek 2
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
ogólnie dobry pakowny rodzinny samochód o niewielkiej awaryjności z pewnymi drobiazgami które mogą denerwować. blacha nienajlepszej jakości ale za to wnętrze chyba z nie tak najgorszych materiałów bo mój w środku na prawdę wygląda ładnie, szczególnie tapicerka welurowa super jest. dobrze wyposażony (wersja ghia) choć teraz poszukałbym z klimatronikiem i 4 el szybami, podgrzewanymi lusterkami i podgrzewaną przednią szybą czyli wszystko oprócz skóry dostępne w tym modelu bo skóry nie lubię (chyba że alkantra). pakowny wygodny wóz idealny dla rodziny i na długie trasy. zdecydowanie polecam aczkolwiek uważać na odpicowane cofnięte sztuki i przyjrzeć się blacharce.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Kombi 2.0 i 130KM 96kW 1996-2001
9,0
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
samochód duży to i pali swoje. mój jest "zagazowany" średnio pali mi 11,5 ale często użytkuję go na krótkich trasach. mniej jak 10 to chyba nie zszedłem a maksymalnie 14, no ale mój styl jazdy raczej do ekonomicznych nigdy nie należał. części nie są drogie a w dodatku jest masa używek za śmieszne pieniądze więc tego bym się nie obawiał, ford nie jest drogi w utrzymaniu chyba że się trafi egzemplarz zaniedbany w którym trzeba dużo naraz naprawić (ja musiałem chyba z 1,5-2 tysiące w ciągu 3 miesięcy wsadzić bo poprzednik był idiotą)
13,0
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
Nigdy nie spalił poniżej 10 litrów gazu na trasie (może dlatego, że automatyczna skrzynia biegów). Średnio na trasie na 100 km spala 11 litrów gazu przy szybkości do 110-120 km/h; z boxem i rowerem na dachu przy szybkości w porywach do 140 km/h + klima spala 13 litrów. W samej jeździe miejskiej zimą, na zimnym silniku, przy krótkich przebiegach 3-4 km to i 20 litrów weźmie. Średnie miejskie spalanie oscyluje w granicach 15-16 l/100 km. Rewelacji nie ma, ale i tak przy dzisiejszych cenach koszt paliwa porównywalny lub nawet tańszy niż diesel. Poza tym przejechałem na gazie ponad 110000 km, auto ma teraz 305000 km przebiegu. Na razie silnik i skrzynia bez zarzutów. Raz na jakiś czas coś trzeba wymienić w zawieszeniu. Koszty eksploatacyjne chyba niewygórowane. Największym mankamentem jest blacha, szczególnie tylne nadkola.
10,3
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
zużycie paliwa średnio 11 litrów gazu (mazda schodziła poniżej 9 przy silniku 1,6 a stara fieścina żony schodzi poniżej 8 gazu ) ale jak na tą mase samochodu i komfort jaki daje, niech sobie tam do 12 litrów bierze,co mu będę żałował (dobrze że nie benzyny). przegląd to o ile mi wiadomo i w malluchu i w mercedesie kosztuje tyle samo. u mnie 150zł bo jest z gazem. gaz jest stary i zwykły więc czasem strzeli chodź od wymiany świec (poprzedni właściciel idiota jeździł na tych samych od 2004 roku czyli odkąd go miał!!! jestm tego pewien po tym jak je wykręciłem i zachodziłem w głowę jak ten samochód wogóle jechał?) wymiana rozrządu i pompy wody z częściami kosztowała mnie 700zł a wymiana parownika i założenie antywybuchu niecałe 400zł chyba. części raczej tanie a naprawy zależy co i gdzie sie wymienia ale nie jest źle. w maździe miałem taniej ale była stara.

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Kombi