Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Kombi

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo II Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4571 mm
Szerokość 1749 mm
Wysokość 1424 mm
Rozstaw osi 2704 mm
Rozstaw kół - przód 1503 mm
Rozstaw kół - tył 1504 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 965 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Jakub S.
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Całokształt Forda oceniam na dostateczny. Przez cały okres użytkowania naprawiłem i wymieniłem w sumie prawie wszystko. Musiałem trafić na taki egzemplarz, który nauczył mnie pokory, dzięki czemu znam większość odgłosów zużytych części i usterek. Dosyć dużym minusem jest szybkość rozładowywania akumulatora, zimą to katorga. Jest stały prąd, który negatywnie wpływa na użytkowanie. Z plusów to duża przestrzeń dla pasażerów i w bagażniku, niezawodność skrzyni biegów, dosyć trwałe materiały wykończeniowe (tapicerka i nietrzeszczący kokpit), niskie spalanie w trasie jak na dużą masę.
4,1
~salam20
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
W zasadzie w tej cenie (3200 zł za auto w bardzo dobrym stanie bez LPG w maju 2017) ciężko znaleźć coś lepszego o podobnej wielkości. Auto zdecydowanie pewniejsze od Paseratti, bo znacznie rzadziej "składane z trzech". W obecnej chwili coraz ciężej o niektóre części, ale auto wciąż popularne, a i tak nie ma większych awarii. Największy problem tych samochodów to mimo wszystko wygląd zewnętrzny (matowiejące lampy, słaba blacha, beznadziejny materiał na zderzaki) i oczywisty fakt, że coraz trudniej znaleźć auto bez rdzy. Męczą czasem drobne usterki elektroniki. Ale pomijając te pewne niedogodności - auto niezniszczalne pod względem mechaniki. Właściwie poza rozrusznikiem w ciągu 1,5 roku nie miałem jeszcze awarii, z powodu której bym nie mógł jechać.
4,2
~Szymon
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
Typowe auto dla rodziny o niskim budżecie, ewentualnie jako wół roboczy do przewożenia wszelkich materiałów budowlanych, jedzenia czy butli z gazem. Samochód po prostu praktyczny. Pakowny, nawet bardzo. Po złożeniu siedzeń dwie dorosłe osoby mogą się przespać w dogodnych warunkach. Dość wysoko zawieszony, dziury mu niestraszne. Przyzwoicie wyposażony, dobrze wytłumiony. Pewnie się prowadzi. Jak na 131 koni i takie gabaryty osiągami potrafi zaskoczyć, nie spodziewałem się, że to tak przyjemnie jeździ (100 km/h na drugim biegu rozwija wydaje mi się odrobinę szybciej niż katalogowe 10 sekund, 200 km/h nie stanowi najmniejszego problemu). Nie jest za to zbyt piękny i bardzo podatny na rdzę. Zderzaki wykonane z fatalnych materiałów, reflektory matowieją, co w efekcie sprawia, że te auta wyglądają w zdecydowanej większości przypadków jak troche pordzewiałej blachy na kółkach, dlatego też trudno dać 5 gwiazdek, ale 4 z czystym sumieniem jak najbardziej tak
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Kombi
7,8 – 11,1
l/100 km
7,0
l/100 km
10,0 – 12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Ford Mondeo II
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
Jak na silnik 2,5L v6 spalanie do jakości jazdy jest na na 5+, niestety mam z nim problemy, przy obrotach do 2tyś obr. "przymula" i przygasają światła i trzymam obroty powyżej 2tyś obr/min (co pewnie też ma wpływ na spalanie). Jeżdżąc nim udało mi sie zejść trosze poniżej 11 L/100km, ale moja dziewczyna "przebiła" mnie juz kilkukrotnie "schodząć" do poziomu prawie 10l na 100km. Tym autem jeżdżę prawie zawsze poza miastem, wiec nie wiem jakie jest maksymalne spalanie w jeździe miejskiej aczkolwiek gdy jest silnik zimy i ssanie ciągnie mi benzynę to widać jak wskazówka spada..., ale jeżdząc po górkach (Bieszczady, czy ostatnio okolice Nowego Sącza) bez szaleńst z włączoną klimatyzacją we dwie osoby przebiło 13 l/100km, co moim zdaniem nie jest porażające. Ogólnie sprawdzając spalanie przy prawie każdym tankowaniu średnio wychodziło spalanie 11-12 l/100km. Bardzo wygodne auto, z dużym bagażnikiem, ciche z wystarczającą mocą i dobrym momentem obrotowym za naprawdę nieduże pieniądze. Jedyny minus to to ze części prawie wszystkie na zamówienie.
9,2
Ford Mondeo II
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
Da się spalić 15 litrów, ale jeżdżąc spokojnie z korkami w mieście da się spalić 10-11 litrów. Ja od 4 lat nie przekroczyłem spalania 11 litrów, jeśli szaleje tym autem to tylko z 10% przebiegu, reszta to eco driving. Najniższe spalanie 6,5 litra odnotowałem w zeszłą niedzielę jadąc 650 km w góry nocą (puste drogi) nie przekraczając 90 km/h, niestety wracając już za dnia w korkach i prędkościach do 120km/h spalanie wzrosło do 7,5 litra. Polecam super wygodne auto, cichutko jeździ na trasie z dużymi prędkościami, gdzie inne autka niestety przy 90 km/h nie słychać własnych myśli.
11,0
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
samochód duży to i pali swoje. mój jest "zagazowany" średnio pali mi 11,5 ale często użytkuję go na krótkich trasach. mniej jak 10 to chyba nie zszedłem a maksymalnie 14, no ale mój styl jazdy raczej do ekonomicznych nigdy nie należał. części nie są drogie a w dodatku jest masa używek za śmieszne pieniądze więc tego bym się nie obawiał, ford nie jest drogi w utrzymaniu chyba że się trafi egzemplarz zaniedbany w którym trzeba dużo naraz naprawić (ja musiałem chyba z 1,5-2 tysiące w ciągu 3 miesięcy wsadzić bo poprzednik był idiotą)

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Kombi