Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,6 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~janek
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
Za tą cene to jest to auto DOSKONALE!!! Kupiłem je w Holandii w komisie przy przebiegu 130.000km jakieś 6lat temu nastepnie sam dobiłem do 363.000km do teraz bez większych przygód (wymienine zostały regulator napięcia , sprzężyny i amortyzatory po 320.000km )Jeżdziłem różnymi autami ale tak bezawaryjnym to pierwszy raz ,nie wiem czy to dobry egzeplarz czy ten model jest doskonały. Co mnie denerwuje w Mondeo to: -pękające na potęge zderzaki ja mam w kolorze nadwozia -to poprostu masakra ,ale z drugiej strony lepszy pękający zderzak niż zepsuty silnik. -migająca kontrolka napinaczy pasów ,średni co pólroku rozpinam kostę przeczyszczę i czekam kolejne 6miesięcy:) (dla niewtajemniczonych jest to ta sama kontrolka od Air Bags i napinaczy Ford zastsował kody migowe i tak 1 mignięcie air bag 2 mignięcia air bag 3 i 4 mignięcia napinacze pasów dobrze wiedzieć bo w serwisie za tą niewiedze słono zapłacisz:( Auto ekonomiczne ,bezawaryjne i można kupić za dobre pieniadze -o ile nie trafi się jakiś naiwny i będzie spodziewał się ,że auto 12 czy 14 letnie będzie miało przebieg rzeu 150 czy 180 tysięcy prtzebiegu. Lepiej już poszukać auta z przebiegiem 200 paru tysięcy ,ale użytkowanego i serwisowango jak się należy -bo to istotne.
4,9
~piotr
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
Posiadam to autko prawie dwa latka(poprzednio wv passat)i powiem otwarcie jestem ogromnie zadowolony z mondziaka wczesniej mialem kilka autek jeszcze w polsce(obecnie od 7 lat mieszkam w angli)ostatnie 2 to bmw 318 i wv pasacik i smiem twierdzic ze w tej klasie za ta cene to wypada z innymi rewelacyjnie... Doskonale sie prowadzi,wysoka kultura pracy silnika,wszystko w zasiegu reki.Przez te 2 latka poza typowymi wymianami hamulce,olej,filtry,itp nie dokladalem ani funcika.Mysle obecnie o zmianie i napewno bedzie to mondek tym razem chyba mk3
3,9
~Piterek
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
Jeżdżę moim monde od 2 miesięcy. W tym czasie przejechałem ponad 2 tys kilometrów z czego większa połowa była po mieście. Do tej pory (odpukać) nie zdarzyło się nic poważnego. Kupiłem to autko w średnim stanie (poprzedni właściciel nie dbał o niego). Samochód był obarczony kilkoma drobnymi usterkami, które udało mi się usunąć we własnym zakresie mimo, że nie mogę powiedzieć o o sobie złota rączka. Jestem z samochodu zadowolony. Cenię go za dynamikę, przestronność oraz komfort jazdy. Jak każdy samochód i ten posiada wady: duże zużycie paliwa (9,5 l/100 w cyklu mieszanym z przewagą miasta)oraz mnogość drobnych usterek. Polecam samochód osobom, które cenią sobie komfort, ale nie mają funduszy na mesia albo beemke. Następnym moim samochodem prawdopodobnie będzie monde, tylko z mocniejszym silnikiem :)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW 1996-2001
8,3
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
Witam, posiadam Forda od niedawna ale już mnie miło zaskoczył, przejechałam nim 3tyś/km w ciągu 2,5 miesiąca więc co nieco już o nim wiem. Wcześniej miałam Corse z silniczkiem 1.2 i żarła paliwsko niesamowicie, a tu przy tak dużym autku zarówno gabarytowo jak i dużej pojemności silnika same plusy. Jak jeżdżę po Łodzi, no to wiadomo co rusz korek pali mi około 8 do 8.5 litra, raz spalił mi 10.0 ale nie wiem czy to nie była kwestia kiepskiej jakości benzyny a w trasie jak pisałam spala mi 7.0 litrów przy 2 osób dorosłych, 2 dzieci no i bagażnik załadowny. Zobaczymy ile będzie ciągnął zimą?? Ale mam nadzieję, że będzie Ok. Co do części to nie mam rozeznania bo nie było mi to potrzbne i oby tak zostało, a za wymianę rozrządu, świec, płynów dałam 1000 zł( tragedii nie ma). Pozdrwiam wszystkich posiadaczy tych aut.
10,3
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
ogolnie ok pomijając remont lub zabezpieczenie karoserii co jest w tym modelu nieuknione jesli ktoś chce je na lata, takto ogólne prace przebiegowe częsci też nie są niewiadomo jak drogie chociaz w stosunki do średniej ceny auta wypadają dość drogo,
7,2
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
Kupiłem swoje mondeo niedawno 2 tygodnie temu i naprawdę jestem mile zaskoczony spalaniem posiadam samą benzyne na której bardzo mało pali jak ford fiesta 1.4 16v. Nie zgadzam się ze wszystkimi komentarzami o zużyciu paliwa mi jak na mondeo bardzo mało pali. Pozdrawiam.

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Hatchback