Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II

Lata produkcji: 1993 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Mondeo II

Liczba ocen: 1 068
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Jakub S.
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Całokształt Forda oceniam na dostateczny. Przez cały okres użytkowania naprawiłem i wymieniłem w sumie prawie wszystko. Musiałem trafić na taki egzemplarz, który nauczył mnie pokory, dzięki czemu znam większość odgłosów zużytych części i usterek. Dosyć dużym minusem jest szybkość rozładowywania akumulatora, zimą to katorga. Jest stały prąd, który negatywnie wpływa na użytkowanie. Z plusów to duża przestrzeń dla pasażerów i w bagażniku, niezawodność skrzyni biegów, dosyć trwałe materiały wykończeniowe (tapicerka i nietrzeszczący kokpit), niskie spalanie w trasie jak na dużą masę.
3,9
~Ronal
Ford Mondeo II
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Samochód bardzo komfortowy, naprawdę dobrze się prowadzi, silnik 2 litrowy to chyba najbardziej optymalna jednostka do tego samochodu. Gwarantuje dobre przyspieszenie i komfort przy wyprzedzaniu, ale nie pali przy tym dużo. Silnik naprawdę bardzo dobry, jednakże trochę problematyczny w eksploatacji z LPG - Regulowane zawory i przy przebiegach rzędu 300 tys. Trzeba zazwyczaj już regenerować głowicę. Ogólnie przyjemne wnętrze - chociaż jakość wykonania taka sobie. Udogodnienia takie jak np. podgrzewana przednia szyba w aucie z 99 roku to naprawdę coś. Skrzynia dobra ale brakuje jak zwykle... 6 biegu na autostradzie. Dziwi fakt, że Ford stosował z tyłu hamulce bębnowe. Mimo to hamuje bardzo dobrze. Klimatyzacja nie do zabicia. Słaby punkt to tylko głównie bardzo słaba blacharka - progi i nadkola zazwyczaj są w tych autach do roboty. :)
4,1
~salam20
Ford Mondeo II
Kombi 2.0 i 130KM 96kW
W zasadzie w tej cenie (3200 zł za auto w bardzo dobrym stanie bez LPG w maju 2017) ciężko znaleźć coś lepszego o podobnej wielkości. Auto zdecydowanie pewniejsze od Paseratti, bo znacznie rzadziej "składane z trzech". W obecnej chwili coraz ciężej o niektóre części, ale auto wciąż popularne, a i tak nie ma większych awarii. Największy problem tych samochodów to mimo wszystko wygląd zewnętrzny (matowiejące lampy, słaba blacha, beznadziejny materiał na zderzaki) i oczywisty fakt, że coraz trudniej znaleźć auto bez rdzy. Męczą czasem drobne usterki elektroniki. Ale pomijając te pewne niedogodności - auto niezniszczalne pod względem mechaniki. Właściwie poza rozrusznikiem w ciągu 1,5 roku nie miałem jeszcze awarii, z powodu której bym nie mógł jechać.

Raporty spalania Ford Mondeo II

Liczba raportów: 1 035
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II
7,6 – 11,9
l/100 km
6,7 – 7,1
l/100 km
8,2 – 12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Ford Mondeo II
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
Jak na silnik 2,5L v6 spalanie do jakości jazdy jest na na 5+, niestety mam z nim problemy, przy obrotach do 2tyś obr. "przymula" i przygasają światła i trzymam obroty powyżej 2tyś obr/min (co pewnie też ma wpływ na spalanie). Jeżdżąc nim udało mi sie zejść trosze poniżej 11 L/100km, ale moja dziewczyna "przebiła" mnie juz kilkukrotnie "schodząć" do poziomu prawie 10l na 100km. Tym autem jeżdżę prawie zawsze poza miastem, wiec nie wiem jakie jest maksymalne spalanie w jeździe miejskiej aczkolwiek gdy jest silnik zimy i ssanie ciągnie mi benzynę to widać jak wskazówka spada..., ale jeżdząc po górkach (Bieszczady, czy ostatnio okolice Nowego Sącza) bez szaleńst z włączoną klimatyzacją we dwie osoby przebiło 13 l/100km, co moim zdaniem nie jest porażające. Ogólnie sprawdzając spalanie przy prawie każdym tankowaniu średnio wychodziło spalanie 11-12 l/100km. Bardzo wygodne auto, z dużym bagażnikiem, ciche z wystarczającą mocą i dobrym momentem obrotowym za naprawdę nieduże pieniądze. Jedyny minus to to ze części prawie wszystkie na zamówienie.
12,0
Ford Mondeo II
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Wszystko zależy od stylu jazdy, instalacji gazowej oraz sprawności elektroniki. Spalanie (dynamiczna jazda - Stag 4+, wtryski Hana, po wymianie praktycznie wszystkich czujników elektronicznych oraz elektryki zapłonowej): Lato-miasto(Warszawa): 13l, Lato-trasa(120-130kmh): 11l, Lato-trasa(150-170kmh): 12.5l, Lato-trasa(180-190kmh): 14.5l, Zima-miasto(Warszawa): 14l. Przy źle ustawionej instalacji mapa benzynowa (szczególnie dawka długoterminowa) bardzo się rozjeżdża, samochód zaczyna palić dużo i poszarpywać. Samochód bardzo wyczulony na podzespoły zapłonowe elektryczne. Podobnie jest z czujnikami - po wymianie przepływomierza, sondy lambda oraz potencjometru przepustnicy spalanie spadło drastycznie, dowiedziałem się jak dużą mocą dysponuje. Sprzęgło niezniszczalne - 240k km i nawet nie próbuje się ślizgać. Co 20-30k km należy sprawdzić luz zaworowy. Wnętrze niestety trzeszczy, zwłaszcza zimą. Sprawdzając się spod świateł tym samochodem udało mi się wygrać z takimi samochodami jak: Opel Omega 2.5 V6, Opel Insignia CDTI, BMW 318 E46, Mercedes E300 W124, Mercedes C200 CDI.
9,2
Ford Mondeo II
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
Da się spalić 15 litrów, ale jeżdżąc spokojnie z korkami w mieście da się spalić 10-11 litrów. Ja od 4 lat nie przekroczyłem spalania 11 litrów, jeśli szaleje tym autem to tylko z 10% przebiegu, reszta to eco driving. Najniższe spalanie 6,5 litra odnotowałem w zeszłą niedzielę jadąc 650 km w góry nocą (puste drogi) nie przekraczając 90 km/h, niestety wracając już za dnia w korkach i prędkościach do 120km/h spalanie wzrosło do 7,5 litra. Polecam super wygodne auto, cichutko jeździ na trasie z dużymi prędkościami, gdzie inne autka niestety przy 90 km/h nie słychać własnych myśli.

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 32
5,0
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ
przebieg: 159 tys. km
użytkowana przez: 174 tys. km
Mam instalacje od ośmiu lat. W zasadzie przez ten czas padła mi tylko mapa gazowa (koszt wraz z wymianą ok. 250zł) i elektrozawory gazowe...(2 x 30 zł). Poza tym same plusy: spala przy spokojnej jeździe poniżej 8l LPG/100 km... oczywiście niezbyt obciążony...Swce wymieniałem przez ten czas ze dwa razy... filtry - trzy... Od ponad trzech lat nic nie ruszam... chodzi, mało...
5,0
Ford Mondeo II
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO LC 01
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW...
5,0
Ford Mondeo II
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Ford mimo swojego wieku bardzo dobrze się sprawuję , starsze samochody to nie to samo co nowe które są bardziej wrażliwe , bardzo płynnie się spisuje , samochód spala w granicach 12 litrów gazu można zejść niżej przy ekonomicznej jeździe , wykonuje regularne serwisy co 15 tyś km , wymiana filtrów olej itd .
Ford Mondeo II