Szukaj

Informacje o Ford Mondeo I Sedan 1.8 i 16V 112KM 82kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutujące w roku 1993 Mondeo zastąpiło na Starym Kontynencie model Sierra, w Azji model Telstar, a także, na rynku amerykańskim Forda Tempo i Mercury Topaz (tamże Mondeo oferowany był pod nazwami Ford Contour oraz Mercury Milan). Prace nad modelem pochłonęły około 6 mld dolarów (najdroższy wtedy taki program w historii) i trwały aż 7 lat. Auto w roku 1994 wybrano Samochodem Roku. Mondeo przeszedł znaczący face-lifting w 1996 roku, dając początek drugiej generacji modelu.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 158 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo I Sedan 1.8 i 16V 112KM 82kW 1993-1996
9,5
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Ford Mondeo I
Sedan 1.8 i 16V 112KM 82kW
W mieście jeżdżąc jako przewóz osób palił około 9 litrów na 100km. Jazda oszczędna - rzadko widuje się ludzi zarabiających w ten sposób w sprintach od świateł do świateł. Samochód zresztą zwyczajnie się do tego nie nadaje. Jak tylko go kupiłem, z trudnością wziąłem skodziankę 1,9tdi (Octavia) na tym dystansie. Z tuningowanym MB 190 już rady nie dałem. Teraz (luty 2012) pali mi ponad 10 l, głównie z powodów przepalania co jakiś czas, i nagrzewania przed jazdą. Jak było -15 brał ponad 11 l. Byłem w szoku. Gdy temperatura wróciła do normy, spalanie też się uspokoiło.Co do dolnych granic, myślę że legendy eco-drivingu potrafiłyby dobrym egzemplarzem dojść do granicy 5l w trasie. Ja jeżdżąc Warszawa-Sandomierz, i Warszawa-Wilno schodziłem poniżej 6 l bez większych problemów. Fakt, że nie jeżdżę jak większość naszych kierowców, wyprzedzających na siódmego, i robiących tor wyścigowy z dziurawych i źle oznaczonych dróg. 100-120 km/h. Nie rwąc go, nie przyspieszając gwałtownie można pokusić się o pobicie kosztowe aut TDI z Volkswagen grupy. Palą ponoć poniżej 5l ropy, ale ropa droższa teraz...Who is the Boss?! :)
10,5
Ford Mondeo I
Sedan 1.8 i 16V 112KM 82kW
super auto nie jetsem mechanikiem wiec tego nie umiem zdjagnozowac co bylo przyczyna tak duzego spalania . wiec sprzedalem auto bo w naprawy sie nie bede bawil a poza tym mial mocno zuzyte zawieszenie(plywal jak amerykanski krazownik)- poza tym skromnym mankamentem(spalanie) uwazam ze jest to super bezawaryjne auto . mialem go pol roku i pare tysiecy zrobilem i ani razu mnie nie zawiodl . no i super wygodne. aprpop moi koledzy ktorzy maja tez mondea mowia ze pali im tak samo. ale ja wole cos co mniej pali
13,4
Ford Mondeo I
Sedan 1.8 i 16V 112KM 82kW
Witam mam mały problem bo zamontowałem instalacje za ponad 3 tyś zł i strasznie dużo pali i nie wiem dlaczego. Starałem sie jechć jak najbardziej oszczędnie ze stałą prędkością i tak dużo pali, nie wiem co jest tego przyczyna samochód ma przejechane 220 tyś a na benzynie normalnie palił w trasie 7 bez problemu. jeśli ktoś wie co może być powodem tek dużego spalania proszę o pomoc. Dzięki

Usterki Ford Mondeo I

Liczba wpisów: 56
Brak temperatury na wskaźniku
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • układ chłodzenia
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Gaśnięcie silnika.
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • lpg
Po regeneracji parownika po krótkim czasie znowu pojawił się spadek obrotów do zera i gaśnięcie silnika. Robi się to po praktycznie każdym wciśnięciu sprzęgła. Zauważyłem, iż jeżeli dosyć późno wciśnie się sprzęgło tzn. hamowanie silnikiem, aż praktycznie do samego zatrzymania to silnik czasami nie zgaśnie, jest to bardzo rzadki przypadek, ale jest :)
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy, silnik pracuje nie równo
  • Ford Mondeo I Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW 1993-1996
  • silnik
witam. po wymianie pompy wody silnik stracil moc i pracuje nie rowno. rozrzad byl ustawiony prawidlowo, w ramach proby przestawialem go o 4 zęby w prawo i lewo bez skutku. co dziwne (przynajmniej tak twierdzi znajomy mechanik) na zablokowanych walkach, walem korbowym mozna obracać o 360 stopni a z tego co wiem nie jest to silnik bezkolizyjny.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo I Sedan