Szukaj

Informacje o Ford Mondeo I Kombi 1.8 TD 88KM 65kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutujące w roku 1993 Mondeo zastąpiło na Starym Kontynencie model Sierra, w Azji model Telstar, a także, na rynku amerykańskim Forda Tempo i Mercury Topaz (tamże Mondeo oferowany był pod nazwami Ford Contour oraz Mercury Milan). Prace nad modelem pochłonęły około 6 mld dolarów (najdroższy wtedy taki program w historii) i trwały aż 7 lat. Auto w roku 1994 wybrano Samochodem Roku. Mondeo przeszedł znaczący face-lifting w 1996 roku, dając początek drugiej generacji modelu.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo I Kombi 1.8 TD 88KM 65kW 1993-1996
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Ford Mondeo I
Kombi 1.8 TD 88KM 65kW
Mondeo które posiadam spala tak dużo paliwa z dwóch powodów: po pierwsze na silniku zamontowana jest przerobiona pompa wtryskowa Boscha(w oryginale - Lucas) bez dźwigni wolnych obrotów, ciężko ustabilizować więc wolne obroty - robię to jedynie na dźwigni gazu(co jak wiadomo może mieć rozne skutki na zimnym i goracym silniku), po drugie obnizone cisnienie wtrysku na wtryskiwaczach, z powodu rowniez mniejszego ciesnienia paliwa tloczonego z pompy wtryskowej. Przerobke te zastosowalem z powodu nizszych kosztow naprawy pompy, a poza tym mam kilka pomp boscha. Poprzez nizsze cisnienie wtrysku, paliwo jest gorzej rozpylane, przez co jego spalanie nie jest rowniez prawidlowe(kopci i wieksze zuzycie paliwa). jedyna zaleta tej przerobki jest odrobine zwiekszona moc, lecz kosztem paliwa. Dla innych uzytkownikow serwisu - swiece zarowe nie maja zadnego wplywu na spalanie paliwa w silniku o zaplonie samoczynnym, potrzebne sa jedynie do rozgrzania powietrza w komorze spalania - przy rozruchu. Pozdrawiam.
7,3
Ford Mondeo I
Kombi 1.8 TD 88KM 65kW
trasa Zakopane-Firenze (pn.zach czesc włoch) spalanie 5.3 z trzema osobami,zaladunkiem 1/2( full bagaznik do rolety), klima non-stop nawet na satcji, generalnie ten samochód duzo pali w cyklu miejskim podczas zapalania i gaszenia slinka zwłaszcza gdy jest zimny, Zima (a mieszkam w górach) odpalanie samochodu po mroźnej nocy (-20) graniczy z cudem lecz mylsle ze to kwestia paliwa (wlewam teraz uszlachetniacze i jest ok) sprawdzalem nie jest to kwestia swiec zarowych. reszta ok czesci w "miare tanie" nie licze łozyska tylego z piasta i abs-em (ok 450) ;/ reszta luz pompa wspomagania ok 300 komplet rozrzadu z dwoma paskami i napinaczami ok 400 amortyzatory tył 250 komplet, lusterko boczne 100 zl lampa tylna 100zl zderzak przedni 250zl tylni 300 generalnie to chyba tyle :P
8,0
Ford Mondeo I
Kombi 1.8 TD 88KM 65kW
7-9l/100km. jezdzę zazwyczaj w koplecie pasażerów,często z przyczepa, raz do roku przegląd zawieszenia i do wymiany detale nie więcej niz 300 pln. raz zlamałem tylnią belkę. wymieniłem wtryski, pompę wspomagania. nigdy bym nie przypuszczał że auto tyle przewiezie. nadwozie- nie wiem dlaczego ale żadnej korozji. dbam i to mocno o to żebymnie nie zawiódł, rozrząd co 40, olej filtry co 10. płyny raz na rok.

Usterki Ford Mondeo I

Liczba wpisów: 56
Brak temperatury na wskaźniku
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • układ chłodzenia
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Gaśnięcie silnika.
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • lpg
Po regeneracji parownika po krótkim czasie znowu pojawił się spadek obrotów do zera i gaśnięcie silnika. Robi się to po praktycznie każdym wciśnięciu sprzęgła. Zauważyłem, iż jeżeli dosyć późno wciśnie się sprzęgło tzn. hamowanie silnikiem, aż praktycznie do samego zatrzymania to silnik czasami nie zgaśnie, jest to bardzo rzadki przypadek, ale jest :)
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy, silnik pracuje nie równo
  • Ford Mondeo I Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW 1993-1996
  • silnik
witam. po wymianie pompy wody silnik stracil moc i pracuje nie rowno. rozrzad byl ustawiony prawidlowo, w ramach proby przestawialem go o 4 zęby w prawo i lewo bez skutku. co dziwne (przynajmniej tak twierdzi znajomy mechanik) na zablokowanych walkach, walem korbowym mozna obracać o 360 stopni a z tego co wiem nie jest to silnik bezkolizyjny.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo I Kombi