Szukaj

Informacje o Ford Mondeo I Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutujące w roku 1993 Mondeo zastąpiło na Starym Kontynencie model Sierra, w Azji model Telstar, a także, na rynku amerykańskim Forda Tempo i Mercury Topaz (tamże Mondeo oferowany był pod nazwami Ford Contour oraz Mercury Milan). Prace nad modelem pochłonęły około 6 mld dolarów (najdroższy wtedy taki program w historii) i trwały aż 7 lat. Auto w roku 1994 wybrano Samochodem Roku. Mondeo przeszedł znaczący face-lifting w 1996 roku, dając początek drugiej generacji modelu.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~maciek-m@wp.pl
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Mówi się Ford - gówno wort. To przysłowie nie ma zastosowania do mojego Forda. Trochę za dużo pali i te łożyska z tyłu trochę kosztują. To jedyne mankamenty tego auta. Mam porównanie z innymi markami i uważam, że np. VW jest bezawaryjny bo nie posiada nawet wspomagania (niektóre modele). Wstyd, żeby IV miała korby do odsuwania szyb. Najprostrze modele MK1 miały wspomaganie i chociaż jedną poduszkę, central zamek itp. Mojemu brakuje skóry, tempomatu, komputera pokładowego i klimy automatycznej (ma zwykłą) za cenę 15 tys w lipcu2004r podczas gdy Golfy III bez wyposażenia były po 20-25 tys. Uważam, że to są niedocenione samochody przez głupie zabobony i bezpodstawne przekonania. Z czystym sumieniem polecam tylko bezwypadkowe egzemplarze tego modelu. MK2 różni się od MK1 nie tylko stylizacją wnętrza i wyglądem zewnętrzym ale i silnikiem. Do gazu lepsze są MK1 ponieważ mają hydrauliczne popychacze a nie jak w MK2 płytki, które trzeba regulować co 130 tys km. Świece silniki tolerują tylko markowe Motocraft lub Champion. Nie przesadzać z mocnymi żarówkami. Momentalnie żółkną odblaski i słabnie wydajność tych lamp.
4,8
~dj.ludi
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Witam. Mam mondziaka w kombi i naprawde jestem bardzo zadowolony bo trfił mi sie super egzemplarz w wersji ghia. Zero rdzy, silnik pracje idealnie( co prawda lekko sie poci miska olejowa ale to podobno standard) a najlepsze jest to ze na trasie do 4tys obrotów pali 9l gazu(sekwencja BRC). Ocena tego samochodu 5. Mam jeszcze Nissana 100nx 2.0 i choć moze Mondziak to nie jest taka rakieta jak setka to wyprzedzac sie nim nie boje.
2,2
~antyford
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
ten model obrzydził mi fordy do końca życia,miałem wrażenie że ten samochód ze mną walczy i chce wykończyć mnie finansowo oraz nerwowo.stanowczo nie polecam tego samochodu,chyba że ktos ma nerwy ze stali i głeboki portfel
Średnie spalanie dla Ford Mondeo I Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1993-1996
9,4
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
poza miastem nie jest najgorzej. Przy spokojnej jezdzie (max do 110-120 km/h) można osiągnąć średnie spalanie na pozimie 7,5 l / 100 km, przy normalnej jedzie w trasie (100-150 km/h) 8,5-9,0 l / 100 km. W mieście jest znacznie gorzej - nigdy nie zszedlem poniżej 12 l /100 km (spokojna jazda, wieczor), normalnie 13,5 l / 100 km (W-wa), a przy dużych korkach nawet 15 l / 100 km. Ogólnie rzecz biorąc auto bardzo udane - trwałe (przy przebiegu 330 tys.km silnik nadal dobrze pali i równo pracuje, poza tym osprzęt itp wszystko działa), bardzo wygodne, a przy tym pewnie sie prowadzi. Silnik jest bardzo dynamiczny, jedynie elastycznosć mogłaby byc neico lepsza. Ogólnie rzecz biorąc, to jedyną wadą mondeo 2.0 B jest zbyt wysokie spalanie
8,5
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
W tej klasie chyba tańszego auta pod względem ceny części nie znajdziecie.Dużym plusem jest dostępność części od ręki i kupa zamienników i używanych. Porównując np. amortyzatory tył w golfe kombi a tutaj. Golf miał tylko na allegro dostępne kayaby za 200zł sztuka ,a w fordzie za 260zł kupuje komplet. Spalanie : żona jeździ po mieście i pali jej 10/100km mi pali 11/100. Cyklu mieszanego nie uświadczam ,bo albo jadę w trasę albo zasuwm po mieście. Trasa ja uzyskałem na trasie Kołobrzeg ,Warszawa 6,9/100 to chyba mówi samo za siebie (prędkości 120-130km/h)
11,5
Ford Mondeo I
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
od 9l na trasie gazu do 14l w miescie z klima (duze miasto Wawa!!! Ale tu maly matis zre kolo 7-8l bezyny a jaka rónica w aucie). nawet potrafi 18l/100km gazu przepalic (jazdza ponad 190km/h non stop ile daje na gazie na autostradzie) Mi zre przewaznie 12l-13l gazu, ale nie schodze ponizej 130km/h (wtedy bieze tez kolo 11l-12l bezyny) na naszych pieknych polskich drogach a do takiej jazdy auto musi sie dobrze czymac! Ale kto chce ekologicznie: 120km/h i juz 11l, 100km/h i nawet 9,5l, 80km/h- 90km/h: nie wiem, nie mam na to nerwów!!!

Usterki Ford Mondeo I

Liczba wpisów: 56
Brak temperatury na wskaźniku
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • układ chłodzenia
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Gaśnięcie silnika.
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • lpg
Po regeneracji parownika po krótkim czasie znowu pojawił się spadek obrotów do zera i gaśnięcie silnika. Robi się to po praktycznie każdym wciśnięciu sprzęgła. Zauważyłem, iż jeżeli dosyć późno wciśnie się sprzęgło tzn. hamowanie silnikiem, aż praktycznie do samego zatrzymania to silnik czasami nie zgaśnie, jest to bardzo rzadki przypadek, ale jest :)
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy, silnik pracuje nie równo
  • Ford Mondeo I Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW 1993-1996
  • silnik
witam. po wymianie pompy wody silnik stracil moc i pracuje nie rowno. rozrzad byl ustawiony prawidlowo, w ramach proby przestawialem go o 4 zęby w prawo i lewo bez skutku. co dziwne (przynajmniej tak twierdzi znajomy mechanik) na zablokowanych walkach, walem korbowym mozna obracać o 360 stopni a z tego co wiem nie jest to silnik bezkolizyjny.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo I Kombi