Szukaj

Informacje o Ford Kuga III SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW od 2024

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Nowy Ford Kuga

Cena od: 198 090 PLN
Produkowany od 2024 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 183 KM (135 kW) przy 5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 100 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Adam
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Szczerze mówiąc nie ma się do czego przyczepić. Komfort jazdy naprawdę dobry, wycieszenie również. Oczywiście, przy ostrym przyspieszaniu słychać wycie (tak już mają bezstopniowe skrzynie), ale i tak w porównaniu z toyotą, jest ciszej. Co do przyspieszania, producent podaje 8,3 do setki, w rzeczywistości jest nawet szybciej w trybie sport. Super działa asystent pasa, nawet jak nie ma narysowanych pasów, działa bez zarzutu. Rewelacyjne są światła, komputer wycina obszary świecenia by nie oślepiać innych aut a resztę drogi i pobocze oświetla bardzo dobrze. Spalanie: w mieście i drogach lokalnych/krajowych 5,5-6. Na Skach i autostradach 7,5-8. Na pewno da się zejść niżej ze spalaniem jak ktoś lubi się bawić w ekonomiczną jazdę (samochód od tego zachęca). Sam elektryk potrafi się załączyć do koło 90kmh, przy niższych prędkościach np w terenie zabudowanym, bardzo często się załącza. Po około 10tyś kilometrów nic nie zawodzi, chce się jeździć. Brakuje schowka na okulary, ale to już pierdoła. Wyświetlacz head up mógłbny być rzucany na szybę a nie na plastikową płytkę, ale to też drobiazg. Na duży plus pakiet winter (szybko orzewa się fotel i kierownica, przednia szyba ogrzewana to też bajer na zimę), pamięć foteli też fajna (nie jest to coś niezbędnego w życiu, ale przy dwóch kierowcach, pomaga), system automatycznego parkowania sprawdza się w zatłoczonych parkingach centrum handlowego. Napęd na 4 dość często się dołącza, można to sprawdzać na komputerze
3,4
~Sławek
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Generalnie Kuga po faceliftingu oferuje więcej jeżeli chodzi o wyposażenie, niemniej zmiany nie wyszły na dobre. Użytkowany samochód po 2 dniach zaczął się psuć, tzn. dochodziło do resetowania wyświetlacza licznika. Serwis przez cały dzień naprawiał, diagnozował i po odbiorze samochodu po 10 minutach usterka się powtórzyła. Obecnie od ponad dwóch tygodni auto jest w serwisie i czeka na wymianę wyświetlacza. Oby to pomogło. Elektronika jest bardzo słabą cechą tego samochodu!!! Polityka serwisowa Forda jest co najmniej dziwna. Auto po dwóch dniach się psuje - termin wizyty tydzień od zgłoszenia, po 10 minutach od wyjazdu z serwisu powtórka awarii - najszybszy termin na tydzień. Informacja do klienta co się z autem dzieje - dopiero po złożeniu reklamacji pisemnej - nie tak to powinno wyglądać. Najlepsza jest sytuacja z autem zastępczym - jest ono płatne (czyli lepiej żeby się nowe auta psuły???) - dobrze że po dosyć nerwowej reakcji i sprzeciwie z mojej strony przekazano samochód bezpłatnie.
4,9
~Tomek
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Ford Kuga III SUV Facelifting