Szukaj

Informacje o Ford Kuga III

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Ford Kuga

Cena od: 162 010 PLN

Oceny Ford Kuga III

Liczba ocen: 56
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~Leszek001
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Jestem właścicielem Forda Kuga 2.5 FHEV 183 KM Active X z napędem na cztery koła, przed Kugą jeździłem Focusem IV rocznik 2019, 150 KM, który to sprawił, że postawiłem na forda i nie żałuję swojej decyzji. Ta wersja Kugi wpisuje się w moje wymagania i spełnia warunki, jakie powinien mieć samochód hybrydowy ze szczególnym uwzględnieniem jazdy w warunkach dużego miasta oraz wypady poza nie. Jest bardzo oszczędny – w mieście jego spalanie schodzi poniżej 5 litrów na trasie nie przekroczy 7 litrów (autostrada), oczywiście przy oszczędnej jeździe te wyniki mogą ulec zmianie na plus. Generalnie, mamy tutaj jedno z najlepszych aut tego typu na rynku. Osobiście jestem bardzo zadowolony z zakupu Kugi, a przede wszystkim z jego prowadzenia i układu napędowego. Wrażenia za kierownicy są podobne jak w Focusie, trudno nie docenić jakości układu jezdnego samochodu, który w mojej ocenie jest znakomity.
5,0
~Adam
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Szczerze mówiąc nie ma się do czego przyczepić. Komfort jazdy naprawdę dobry, wycieszenie również. Oczywiście, przy ostrym przyspieszaniu słychać wycie (tak już mają bezstopniowe skrzynie), ale i tak w porównaniu z toyotą, jest ciszej. Co do przyspieszania, producent podaje 8,3 do setki, w rzeczywistości jest nawet szybciej w trybie sport. Super działa asystent pasa, nawet jak nie ma narysowanych pasów, działa bez zarzutu. Rewelacyjne są światła, komputer wycina obszary świecenia by nie oślepiać innych aut a resztę drogi i pobocze oświetla bardzo dobrze. Spalanie: w mieście i drogach lokalnych/krajowych 5,5-6. Na Skach i autostradach 7,5-8. Na pewno da się zejść niżej ze spalaniem jak ktoś lubi się bawić w ekonomiczną jazdę (samochód od tego zachęca). Sam elektryk potrafi się załączyć do koło 90kmh, przy niższych prędkościach np w terenie zabudowanym, bardzo często się załącza. Po około 10tyś kilometrów nic nie zawodzi, chce się jeździć. Brakuje schowka na okulary, ale to już pierdoła. Wyświetlacz head up mógłbny być rzucany na szybę a nie na plastikową płytkę, ale to też drobiazg. Na duży plus pakiet winter (szybko orzewa się fotel i kierownica, przednia szyba ogrzewana to też bajer na zimę), pamięć foteli też fajna (nie jest to coś niezbędnego w życiu, ale przy dwóch kierowcach, pomaga), system automatycznego parkowania sprawdza się w zatłoczonych parkingach centrum handlowego. Napęd na 4 dość często się dołącza, można to sprawdzać na komputerze
4,9
~grzegorz_g
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Ford `Kuga III generacji, to moje ulubione auto rodzinne, które staram się wypożyczać zawsze gdy tylko jest dostępne podczas wakacyjnych wyjazdów. Auto oprócz atrakcyjnej karoserii, zapewnia dużo przestrzeni dla 4 dorosłych osób i pełnego bagażnika gratów (4 kabinówki, 2 plecaki i dwie torby z zakupami połyka jak pelikan). Ma również bogate wyposażenie, ponieważ jeśli jest już dostępna do wypożyczenia, to w wersji ST-Line a wiec praktycznie najwyższej, ze sportowymi akcentami. Wypożyczałem Kugę już czterokrotnie (dwa razy plug-in ze słabszym silnikiem 2.5l oraz napędem 4x4 i dwa razy z mocniejszym silnikiem 2.5l z napędem na przednią oś.) Łącznie przejeżdziłem tymi czterema różnymi egzemplarzami ponad 5000 km i niezmiennie z radością wracam do tego modelu. Kuga III generacji to auto bardzo praktyczne, obszerne i komfortowe. Niewysilony silnik 2.5l pozwala na dynamiczna jazde a komfortowe zawieszenie forda pozwala cieszyc sie zwiedzaniem bez wzgledu na rodzaj nawierzchni. Auto ma podwyższony prześwit i niestraszne mu ani szutrowe czy kamieniste drogi ani wyższe krawęzniki. Systemy asystujace działają bardzo dobrze a na wyjątkowa pochwałę zasługuje mechanizm przelaczania się silnika elektrycznego ze spalinowym. W trakcie moich wakacyjnych eskapad nigdy nie musiałem ładować Kugi z gniazdka - mechanizm rekuperacji i ładowania akumulatora silnikiem spalinowym zapewniał do 87% naładowania akululatora silnika elektrycznego, co przekładało się na oszczędniejszą jazdę mimo pełnego obciążenia - średnio 7,5l/100km. Ford zrobiliście świetny samochód!
Średnie spalanie dla Ford Kuga III
5,2 – 7,2
l/100 km
5,1 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Ford Kuga III
SUV 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
W sumie nie jestem w stanie określić ile to auto pali bo trzeba by wyzerować licznik, zrobić test, co jest abstrakcją. Ważne natomiast jest to ile to auto spaliło średnio paliwa na dystansie 35.000 km. Średnie spalanie to 6,7 l, co przy konfiguracji tras miasto / trasa czynni to auto naprawdę oszczędnym. W moim przypadku, przy sposobie poruszania się dość dynamicznym (nie mylić ze sportowym - bo to auto to nie sportowiec) przy podziale używania samochodu 50 / 50 miasto/trasa wynik jest rewelacyjny. Zakładam, że spokojnie można tym autem zejść do poziomy 6l, ale trzeba być bardzo koszernym w obcowaniu pedałem gazu.
6,3
Ford Kuga III
SUV 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
W sumie nie jestem w stanie określić ile to auto pali bo trzeba by wyzerować licznik, zrobić test, co jest abstrakcją. Ważne natomiast jest to ile to auto spaliło średnio paliwa na dystansie 35.000 km. Średnie spalanie to 6,7 l, co przy konfiguracji tras miasto / trasa czynni to auto naprawdę oszczędnym. W moim przypadku, przy sposobie poruszania się dość dynamicznym (nie mylić ze sportowym - bo to auto to nie sportowiec) przy podziale używania samochodu 50 / 50 miasto/trasa wynik jest rewelacyjny. Zakładam, że spokojnie można tym autem zejść do poziomy 6l, ale trzeba być bardzo koszernym w obcowaniu pedałem gazu.
6,0
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Mało pali, ale pojazd kiepski jak wszystkie fordy. Przesiadłem się z Opla Insignia B. Największy dramat to fotele -m beznadziejne. Porażką jest włącznik tylnej wycieraczki - małe gówno. Nieczytelne i nielogiczne zegary wirtualne - porażka. Za co oni (Ford) wołają około 200 tysięcy złotych (rocznik 2024)? Realny zasięg przy chłodnych dniach listopada 2024 to 30 km. Nie ma mowy o 50 km, a reklamowana nowa Kuga , że niby jedzie 88 km to bzdura, bajka reklamowa. Szkoda, że nie wzięli od Opla systemu bez kluczykowego otwierania - ten z Forda jest do dupy - raz działa , raz nie działa i zamontowany jest tylko przy przednich drzwiach - Ford nic nie umie zrobić porządnie, zeby niezawodnie działało!
Ford Kuga III