Szukaj

Informacje o Ford Kuga III

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Ford Kuga

Cena od: 162 010 PLN

Oceny Ford Kuga III

Liczba ocen: 46
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Arek
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Porównuje auto do wielu innych jakimi jeździłem ale z segmentu D. To mój debiut w SUV. Auto dobrze wygląda w wersji ST ale nie porywa za bardzo. Dobrze się prowadzi, przyjemnie brzmi przy ruszaniu i ogólnie jest bardzo ciche. Skutecznie działają tryby jazdy eko, sport, śnieg/piasek i śliska nawierzchnia. Doskonale działa aplikacja do zdalnej obsługi, można nagrzać auto zimą lub schłodzić latem bez wychodzenia z domu. Wnętrze daje wrażenie przestrzeni, nic nie zawadza ani nie ogranicza kierowcy. Mnie przeszkadzają krótkie siedziska z przodu i brak płaskiej podłogi od strony kierowcy. Spalanie zaskakuje pozytywnie, w cyklu mieszanym nie przekracza 6l/100km (dystans 9tys.km). Przez 2 lata i 60 tys. km tylko wymieniałem oleje i 2 żarówki w lampach przednich. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Ogólnie auto nie szokuje, jest przyjemne, przyjazne kierowcy i rodzinie, takie w eksploatacji i dobrze wykonane.
4,4
~Kierowca Forda
Ford Kuga III
SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Kiepska jakość - usterki fabryczne z półosiami i spora przeprawa przed diagnozą i usunięciem usterki. Zgłoszone i nie naprawione przez Serwis piszczenie hamulców, generalna głośna ich praca (szuranie). Piszczenie z tyłu po ruszeniu, jakby hamulec postojowy potrzebował chwili na odpuszczenie, albo łożysko? Brzęcząca szyba przednia od strony kierowcy i tylna pasażera. Zimny silnik brzmi jak klekoczący diesel. Piszczące zimą klapki nawiewów, które pracują po uruchomieniu silnika. W incydentalnych sytuacjach wyłącza się Auto Hold. W jednym z takich przypadków skończyło się stoczeniem auta i uderzeniem w słup - człowiek przyzwyczaja się do automatyki i musiałem zmienić nawyki. Zawsze ręcznie zaciągam od tego wydarzenia hamulec postojowy. Piąty i raczej ostatni Ford w życiu.
3,1
~Mariuszpp
Ford Kuga III
SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Samochód mam od nowości, 10 mscy, 10k km. Plusy Silnik, spodziewałem się słabej kosiarki, daje rade. Dobrze się prowadzi(jeżeli wszystko działa). W trasie też można przyspieszyć, w miarę cicho jak ten segment. Chyba faktycznie dobrą aerodynamike posiada, to jedyna prawda jaką mówili w salonie. Minusy, Multimedia, mapy i apple car. Raz na 10 podłączeń apple car nie działa. Trzeba wyłączyć samochód odczekać chwilę i potem zadziała. Mapy nieaktualne - kilka miesięcy po otwarciu eskpresówki nie widoczne(serwis mówi, że aktualne) - wg mnie nieużytyczne. Nie domykające się drzwi z tyłu, najlepsze jest to, że w modelu który stał w salonie drzwi chodziły idealnie. Piszczące halmuce przy powolnym hamowaniu na światłach. To, że te nowe samochody sa gó...ne to się spodziewałem, ale że serwis od 10 mscy nie potrafi zidentyfikować i naprawić chociaż piszczących hamulców?? Z drzwiami to samo.
Średnie spalanie dla Ford Kuga III
4,6 – 7,2
l/100 km
5,1 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 180KM 132kW
Auto rewelacyjne pod względem spalania - pali 5.0 każdy bak "codziennej jazdy" (jeżdżę obwodnica 30% + podmiejskie 65% + 5% miasta) bez żadnego wysiłku. Wyjątkiem jest czysta autostrada: 6,5 na trasie 600 km przy 140 km/h. Ta sama trasa ale do 120 wyszło już 5.9. Natomiast trasa drogami krajowymi nad morze (250 km) wyszła 4.1. Wszystkie wartości z dystrybutora. Nie wiem czy jeżdżąc tylko po mieście tez wynik byłby tak zadowalający, ale jeżeli codziennie przejeżdżasz kilkadziesiąt km to mogę spokojnie polecić.
7,6
Ford Kuga III
SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Auto jest całkiem dynamiczne nawet z rodzina na pokładzie. W trybie Sport wręcz zaskakuje do 120 km/h. Jak na wymiary tego auta nic więcej nie potrzeba do normalnej jazdy. Napewno nie jest to auto do pałowania itp. ale jest zdecydowanie zaskoczony tym motorem na plus. Brakuje mu trochę kultury pracy na niskim 2 biegu na zimno i tyle. Jedyne czego nie rozumiem to dlaczego nie ma wersji z automatem do tego silnika. Wtedy byłoby już kompletnie komfortowo a i automat pozwoliłby jeszcze ograniczyć spalanie w trasie bo miałby niższe przełożenie przy 120-130kmh. Zdecydowanie polecam, zresztą te silniki Ford opracowywał ze specjalistami od Yamahy .
7,6
Ford Kuga III
SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Auto jest całkiem dynamiczne nawet z rodzina na pokładzie. W trybie Sport wręcz zaskakuje do 120 km/h. Jak na wymiary tego auta nic więcej nie potrzeba do normalnej jazdy. Napewno nie jest to auto do pałowania itp. ale jest zdecydowanie zaskoczony tym motorem na plus. Brakuje mu trochę kultury pracy na niskim 2 biegu na zimno i tyle. Jedyne czego nie rozumiem to dlaczego nie ma wersji z automatem do tego silnika. Wtedy byłoby już kompletnie komfortowo a i automat pozwoliłby jeszcze ograniczyć spalanie w trasie bo miałby niższe przełożenie przy 120-130kmh. Zdecydowanie polecam, zresztą te silniki Ford opracowywał ze specjalistami od Yamahy .
Ford Kuga III