Szukaj

Informacje o Ford Kuga III

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Ford Kuga

Cena od: 162 010 PLN

Oceny Ford Kuga III

Liczba ocen: 47
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,1
~Roman1968
Ford Kuga III
SUV 2.0 EcoBlue MHEV 150KM 110kW
Fatalne fotele - totalna porażka. Brak trzymania bocznego, brak możliwości przedłużenia siedziska. Oparcie foteli od strony pasażera nie wykończone - jest płaszcz, który ma coś zasłaniać, ale bardziej przeszkadza przy układaniu stóp niż pomaga w czymkolwiek. Przesiadłem się z Opla Insignia B 2017 do Kugi 2022 PHEV i niestety porażka!! Nieczytelne zegary wirtualne - dlaczego nie zadzwonili do Opla, aby zobaczyć jak należy to zrobić - Ford jest totalnie jakościowo poza klasą średnią i przegrywa z Oplem z 2017 roku!!!. Wadliwie działa system dostępu bez kluczykowego - raz działa, a raz nie działa!
4,7
~Arek
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Porównuje auto do wielu innych jakimi jeździłem ale z segmentu D. To mój debiut w SUV. Auto dobrze wygląda w wersji ST ale nie porywa za bardzo. Dobrze się prowadzi, przyjemnie brzmi przy ruszaniu i ogólnie jest bardzo ciche. Skutecznie działają tryby jazdy eko, sport, śnieg/piasek i śliska nawierzchnia. Doskonale działa aplikacja do zdalnej obsługi, można nagrzać auto zimą lub schłodzić latem bez wychodzenia z domu. Wnętrze daje wrażenie przestrzeni, nic nie zawadza ani nie ogranicza kierowcy. Mnie przeszkadzają krótkie siedziska z przodu i brak płaskiej podłogi od strony kierowcy. Spalanie zaskakuje pozytywnie, w cyklu mieszanym nie przekracza 6l/100km (dystans 9tys.km). Przez 2 lata i 60 tys. km tylko wymieniałem oleje i 2 żarówki w lampach przednich. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Ogólnie auto nie szokuje, jest przyjemne, przyjazne kierowcy i rodzinie, takie w eksploatacji i dobrze wykonane.
4,4
~Kierowca Forda
Ford Kuga III
SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Kiepska jakość - usterki fabryczne z półosiami i spora przeprawa przed diagnozą i usunięciem usterki. Zgłoszone i nie naprawione przez Serwis piszczenie hamulców, generalna głośna ich praca (szuranie). Piszczenie z tyłu po ruszeniu, jakby hamulec postojowy potrzebował chwili na odpuszczenie, albo łożysko? Brzęcząca szyba przednia od strony kierowcy i tylna pasażera. Zimny silnik brzmi jak klekoczący diesel. Piszczące zimą klapki nawiewów, które pracują po uruchomieniu silnika. W incydentalnych sytuacjach wyłącza się Auto Hold. W jednym z takich przypadków skończyło się stoczeniem auta i uderzeniem w słup - człowiek przyzwyczaja się do automatyki i musiałem zmienić nawyki. Zawsze ręcznie zaciągam od tego wydarzenia hamulec postojowy. Piąty i raczej ostatni Ford w życiu.
Średnie spalanie dla Ford Kuga III
4,6 – 7,2
l/100 km
5,1 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Mało pali, ale pojazd kiepski jak wszystkie fordy. Przesiadłem się z Opla Insignia B. Największy dramat to fotele -m beznadziejne. Porażką jest włącznik tylnej wycieraczki - małe gówno. Nieczytelne i nielogiczne zegary wirtualne - porażka. Za co oni (Ford) wołają około 200 tysięcy złotych (rocznik 2024)? Realny zasięg przy chłodnych dniach listopada 2024 to 30 km. Nie ma mowy o 50 km, a reklamowana nowa Kuga , że niby jedzie 88 km to bzdura, bajka reklamowa. Szkoda, że nie wzięli od Opla systemu bez kluczykowego otwierania - ten z Forda jest do dupy - raz działa , raz nie działa i zamontowany jest tylko przy przednich drzwiach - Ford nic nie umie zrobić porządnie, zeby niezawodnie działało!
4,7
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 180KM 132kW
Auto rewelacyjne pod względem spalania - pali 5.0 każdy bak "codziennej jazdy" (jeżdżę obwodnica 30% + podmiejskie 65% + 5% miasta) bez żadnego wysiłku. Wyjątkiem jest czysta autostrada: 6,5 na trasie 600 km przy 140 km/h. Ta sama trasa ale do 120 wyszło już 5.9. Natomiast trasa drogami krajowymi nad morze (250 km) wyszła 4.1. Wszystkie wartości z dystrybutora. Nie wiem czy jeżdżąc tylko po mieście tez wynik byłby tak zadowalający, ale jeżeli codziennie przejeżdżasz kilkadziesiąt km to mogę spokojnie polecić.
4,5
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 180KM 132kW
Jak na tak ciężki samochód z napędem na cztery koła spalanie zaskakująco niskie,mam wersję Vignale,koła 19 cali. Jadąc między miastami drogą jednopasmową z prędkością ok 80 do 90 km/h zużycie poniżej 4 litrów. Najwyższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to ok 8.5 litrów w trybie sportowym na dwupasmówce ale to i tak rewelka,każdy inny samochód przy takiej jeździe wypije kilkanaście.
Ford Kuga III