Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowoczesne silniki, to i jeździ się przyjemnie. Pod maskę Kugi często trafia diesel i już ten podstawowy 2.0 TDCi 150KM śmiało można polecić. Nie jest co prawda mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikę i dość chętnie nabiera prędkości. Zresztą w razie czego jest mocniejsze wariant 180KM. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest tylko miniaturowy 1.5 EcoBoost. Oferuje takie same moce jak diesel, ale w praktyce jest kulturalniejszy, nieco dynamiczniejszy i… tańszy. To niezły wybór.

czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 37500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Markowić
Ford Kuga II
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Postanowiłem podzielić się wrażeniami użytkowania Kugi 2014 2,0diesel 140KM. Auto mam od pół roku przejechałem nim od nowości 32 000km. Chwilę trwało zanim przyzwyczaiłem się do delikatnego nurkowania i bujania się nadwozia w porównaniu do aut o niższym środku ciężkości. Z autem nie ma jakichkolwiek problemów, 4x4 przydatne przy dynamicznym ruszaniu i w lekkim terenie. Spalanie śr. min 6,0 śr. max 10 (160km na tempomacie na autostradzie). Naprawdę auto warte uwagi. zawieszenie pięknie wybiera nierówności, silnik cicho pracuje na wolnych obrotach w czasie jazdy jego dźwięk jest troszkę zbyt natarczywy. Podzielę się opiniią za kilkadziesiąt tys km Poprzednia opinia była moja po przejechaniu, 32 000. Jak obiecałem dzielę się opinią po 3 latach intensywnego użytkowania w firmie. 225 000 przez 3 lata to sporo. Auto serwisowane w ASO co 20tys, nie zawiódł ani razu. Przy przebiegu ok 50tys zmieniono na gwarancji przednią półoś (zgłaszałem lekkie wibracje na kierownicy w momencie gwałtownego przyśpieszania) Przy przebiegu ok 180-190 tys zgłaszałem w ASO stuki w tylnym zawieszeniu jednak pomimo że stało 2 dni w ASO to do końca nie udało im sie usunąć delikatnych stuków tylnego zawieszenia. Generalnie polecam auto, daje radę, praktycznie bezawaryjne. Jednak wersje 2x4 które były uzytkowane przez kolegów w firmie nie były już tak bezawaryjne pomimo mniejszych przebiegów.
4,3
~Marcsu
Ford Kuga II
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Postanowiłem podzielić się wrażeniami użytkowania Kugi 2014 2,0diesel 140KM. Auto mam od pół roku przejechałem nim od nowości 32 000km. Chwilę trwało zanim przyzwyczaiłem się do delikatnego nurkowania i bujania się nadwozia w porównaniu do aut o niższym środku ciężkości. Z autem nie ma jakichkolwiek problemów, 4x4 przydatne przy dynamicznym ruszaniu i w lekkim terenie. Spalanie śr. min 6,0 śr. max 10 (160km na tempomacie na autostradzie). Naprawdę auto warte uwagi. zawieszenie pięknie wybiera nierówności, silnik cicho pracuje na wolnych obrotach w czasie jazdy jego dźwięk jest troszkę zbyt natarczywy. Podzielę się opiniią za kilkadziesiąt tys km.
3,2
~auriga
Ford Kuga II
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Ford KUGA to udany debiut tego koncernu w segmencie małych SUV-ów. Do jego największych zalet można zaliczyć wyjątkowo zgrabną sylwetkę która przyciąga wzrok i pozwala sądzić że szybko się nie zestarzeje. Dobrze że nie zaoszczędzono na dodatkach wizualnych - trochę chromu i przyciemniane szyby bardzo temu pomagają. Zaletą jest także sprawdzony, mało awaryjny silnik 2,0 Tdci który pozwala na w miarę dynamiczne napędzanie auta i to przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Układ jezdny pozwala pewnie czuć drogę przy prędkościach przelotowych a jednocześnie zapewnia swobodę manewrowania na zatłoczonych parkingach - pomagają tu kompaktowe wymiary i wysoka pozycja za kierownicą. Ogólnie KUGA prezentuje się ciekawie, dobrze jeździ, niezbyt wiele pali i mało się psuje. Czyżby ideał ? Niekoniecznie ale o tym poniżej.

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV