Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowoczesne silniki, to i jeździ się przyjemnie. Pod maskę Kugi często trafia diesel i już ten podstawowy 2.0 TDCi 150KM śmiało można polecić. Nie jest co prawda mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikę i dość chętnie nabiera prędkości. Zresztą w razie czego jest mocniejsze wariant 180KM. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest tylko miniaturowy 1.5 EcoBoost. Oferuje takie same moce jak diesel, ale w praktyce jest kulturalniejszy, nieco dynamiczniejszy i… tańszy. To niezły wybór.

czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~vpw
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW
Chciałbym napisać, że samochód jest do niczego ale w końcu go kupiłem i uważam ten wybór za bardzo dobry. Po prostu jest to największe moje rozczarowanie jeśli chodzi o spalanie, materiały, ergonomię i przyjemność z jazdy. Cieszę się, że w tej chwili nie muszę robić dłuższych tras, bo byłoby źle. Pokrótce, jeśli Kuga to nie w tym zestawieniu. Silnik benzynowy z klasycznym automatem forda po prostu nie jeździ. Ponadto należy dokupić wszystkie bajery jakie tylko są oferowane, bo nie jest to samochód do rozbudowy. To nie VW gdzie dołożysz moduł telefonu, zaktualizujesz software lub przestawisz sobie drzwi aby się zamykały gdy ruszysz. Proponuje aby wziąć samochód na dwa-trzy dni i przejechać nim co najmniej 200-300 km aby wiedzieć czy odpowiada. I to taką wersją jak chcemy kupić. Brak schowków, tandeta, twarde materiały, taniość wszędzie gdzie można. Gdybym przesiadał się ze skody fabia lub daci to pewni bym był zadowolony. Po doświadczeniach z VW, Toyotą lub nawet hyundaiem przykro jest wsiadać do tego auta. Drobiazgi, które aż klują w oczy: tempomat ustawiony na 80 km/h a na liczniku coś koło 77-78. Komputer pokładowy po zatankowaniu do pełna pokazuje że przejechać można 180-220 km - błąd który był znany i naprawialny przez Forda w dniu odbierania samochodu ale dilerowi nie chciało się zrobić aktualizacji. Spalanie 13-13,5 l przy jeździe po mieście, które powoduje że przy 350-400 km trzeba jechać na stację - toż to samochody elektryczne mają podobny zasięg. Lista uwag do samochodu jest długa. Bardzo długa. Pozytywów jest kilka: fajny bajer z elektrycznym bagażnikiem. Fajnie działające parkowanie automatyczne (szkoda że tylko bokiem).
4,5
~Tyber
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW
auto jest rewelacyjne komfortowe jakość plastikow na bardzo wysokim poziomie wszystko meciutkie w dotyku ogromna przewaga porownujac z tusconem
2,6
~vpw
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW
Bardzo zły samochód pod względem ekonomii i przyjemności z jazdy. Kompletnie nieudany model jeśli chodzi o ergonomię i zestrojenie silnika ze skrzynią.
Średnie spalanie dla Ford Kuga II SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW 2012-2014
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW
Tak jak pisał poprzednik. Najmniejsze spalanie jest przy równej jeździe 80-90 km/h. Teraz zimą przy zimnym silniku i mrozach 12,5 - 13,5 na krótkich odcinkach miejskich. W trasie lepiej. Przy równej jeździe bez przyśpieszeń 130km/h - pali ok.10. Jak się trochę przyciśnie potrafi palić średnio 15. Dużo, ale jeździ się przyjemnie. Pozdr.
11,0
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW
1.6 Ecoboost, 4x4, Automatyczna skrzynia biegów. Silnik całkiem żwawy, świetne właściwości jezdne, bardzo fajnie działa turbina ale spalanie na bardzo wysokim pozomie! Jazda po Warszawie to ok 12,5 litrów, po autostradzie trzeba się postarać żeby zejść poniżej 10l. Na drogach szybkiego ruchu udaje się zejść do 9l, ale to przy stałej jedździe 80-90 km/h. Mimo baku 60l. zasięg jest bardzo słaby.
11,6
Liczba komentarzy: 1
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW
Spalanie ponad jakiekolwiek normy. Samochód który mam w domu z silnikiem 320 KM i 3,5 l V6 pali tylko o 2 l/100 więcej. A ponadto proste czynności obsługowe kosztują krocie. Umieszczenie żarówek pozycyjnych i kierunkowskazów w dole zderzaka powoduje, że ich wymiana odbywa się w warsztacie i kosztuje ca. 400 zł. Akumulator schowany w taki sposób aby trzeba było rozmontować pól samochodu. Nie chcę myśleć o naprawach bo mi słabo się robi.

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV