Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowoczesne silniki, to i jeździ się przyjemnie. Pod maskę Kugi często trafia diesel i już ten podstawowy 2.0 TDCi 150KM śmiało można polecić. Nie jest co prawda mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikę i dość chętnie nabiera prędkości. Zresztą w razie czego jest mocniejsze wariant 180KM. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest tylko miniaturowy 1.5 EcoBoost. Oferuje takie same moce jak diesel, ale w praktyce jest kulturalniejszy, nieco dynamiczniejszy i… tańszy. To niezły wybór.

czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Piotr
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW
Wygodny i dynamiczny samochód. Silnik 180 KM robi swoją robotę, 4 osoby + bagaż nie robią na nim żadnego wrażenia, nawet podążając wysokimi serpentynami (Włochy i Francja). Napęd 4x4 przydaje się na mokrej i śliskiej nawierzchni - w deszczu samochód świetnie odchodzi ze świateł, oczywiście w dieslu jedynka i dwójka bardzo krótkie, wiadomo nie jest to samochód sportowy, swoje też waży 1700 kg moja wersja. Mocny diesel wydaje się odpowiednim wyborem do wysokiego i ciężkiego auta. Spalanie do najniższych nie należy, spokojna trasa to 6-6,5 l, przy dynamicznej (expresówki, autostrady) 7,8 - 8,5, miasto 8 - 9l. Jeżdżę głównie w mieście, trasy raz lub 2 razy w miesiącu. Żadnych problemów z DPF czy osprzętem silnika nie było. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, (wymieniam co max 12 tys. km) zalecany przez producenta Castrol 0w30 jest naprawdę OK. Staram się spokojnie jeździć na zimnym silniku. Olej Napędowy tankuję na koncernówkach, czasami wybieram ON Premium, w mrozy nigdy nie było problemów z rozruchem, mam nowy akumulator - oryginalny fordowski wytrzymał prawie 6 lat.). Auto jest zwrotne, dobrze się sprawuje w mieście, bardzo dobra widoczność w każdym kierunku. Wygodnie się wsiada i wysiada, łatwo zamontować fotelik dla dziecka. O krawężniki się w końcu nie martwię i żona zadowolona, bo jeszcze niczego nie urwała. Super, że auto ma wydają klimatyzację i mocno, fabrycznie przyciemnione szyby z tyłu, każdy kto ma dzieci i podróżuje z nimi po gorących częściach Europy gdzie mocno i długo świeci słońce wie o co chodzi. Auto jest całkiem ciche na autostradach, jedynie szum od opływającego wiatru, w autach typu SUV z wysokim nadwoziem to normalne zjawisko - coś za coś. Generalnie naprawdę jest OK. Może bagażnik mógłby być większy. Może elektryczna klapa bagażnika mogłaby szybciej działać, lepsze trzymanie boczne foteli byłoby mile widziane, trochę dłuższe siedziska też, ale jestem z tego auta naprawdę zadowolony, jeździ się fajnie, nie miałem żadnych poważnych awarii.
4,6
~OLO OLEWNICZAK
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW
Zamieniłem S-maxa na Kugę, dzieci dorosły i nie był mi już potrzebny tak duży samochód. Jednakże, pierwsza przejażdżka Kugą mnie zniesmaczyła z uwagi na kiepskie prowadzenie i przechyły na zakrętach-w porównaniu do S-MAxa. Zacząłem szukać St-line, gdzie parę zmian w zawieszeniu poprawiło trakcję. Kupiłem 2.5 letnią z przebiegiem 160 tys.km...miałem pecha bo większość kupuje nawet 10 latki z takim przebiegiem. Generalnie auto spełnia moje oczekiwania, jest dynamiczne (9 s do setki), szybkie i ma dobry napęd AWD, w miarę ekonomiczne, łatwe w naprawach-serwisach, prezentuje się doskonale w pakiecie ST-Line, jest zwinne i zwrotne w porównaniu do S-Maxa, a zależało mi na tym z uwagi na sporadyczne korzystanie z auta przez moje 18-latki. Mam nadzieję, że jak moje poprzednie auto z niezawodnym motorem od PSA posłuży mi długo.
5,0
~dede
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW
Myślałem jak większość :-) o kupnie hyundaia Tucsona, ale namówili mnie na 2 tygodniowy test podczas urlopu... i kupiłem :-) Dynamiczny, ale oszczędny, automat, 4x4, czyli wszystko to czego oczekiwałem, a dostałem więcej, bo świetne wyposażenie i przyjemność jazdy

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV Facelifting