Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV Facelifting 2.0 Ecoboost 242KM 178kW 2017-2018

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowoczesne silniki, to i jeździ się przyjemnie. Pod maskę Kugi często trafia diesel i już ten podstawowy 2.0 TDCi 150KM śmiało można polecić. Nie jest co prawda mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikę i dość chętnie nabiera prędkości. Zresztą w razie czego jest mocniejsze wariant 180KM. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest tylko miniaturowy 1.5 EcoBoost. Oferuje takie same moce jak diesel, ale w praktyce jest kulturalniejszy, nieco dynamiczniejszy i… tańszy. To niezły wybór.

czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 242 KM (178 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 394 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~DER
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 Ecoboost 242KM 178kW
Nowa Kuga zastąpiła starszą w zasadzie z powodów finansowych, a nie ze szczególnej potrzeby. Nie robię dużo kilometrów więc zaryzykowałem najmocniejszy silnik licząc się ze sporym spalaniem paliwa. Z poprzednim dieslem nie miałem problemów jednak benzyna wydaje się być bezpieczniejsza w użytkowaniu. Spalanie rzeczywiście jest dość wysokie, bo ciężko zejść w trasie poniżej 12 litrów. Ale za to dynamika powoduje uśmiech na twarzy i jest warta tych złotówek zostawianych na stacjach benzynowych. Niestety na maksymalne wykorzystanie tej dynamiki musi pójść jeszcze więcej złotówek, euro, itp. Naprawdę szybka jazda kończy się spalaniem rzędu 20 i więcej litrów. Główna różnica do starej to Sync3 stwarzający większy komfort podczas jazdy, chociaż spodziewałem się większych możliwości po tym systemie. Brak mi możliwości wykorzystania go w sposób równy smartfonowi. W zasadzie go jeszcze nie rozgryzłem więc może wrażenie się poprawi. Skórzane - nie: skóro-podobne fotele są dość marnej jakości jeśli chodzi o materiał, ale jakby dłuższe niż w poprzedniej wersji. Ogólnie Kuga nie ma większych wad i z suwów, którymi jeździłem przed decyzją ciekawsze było tylko Stelvio. Noo, ale to Alfa i nie wiadomo jak z nią będzie. Do tego cena o ok. 35 tys. wyższa. Samochodów marek "premium" nie brałem pod uwagę, bo wg mnie ich wyższość nie jest warta 100 % wyższej ceny. A teraz odczuwam lekkie zadowolenie gdy Q5 czy inne cudo nie jest w stanie utrzymać się za mną ;) Niestety nieco zmniejszono w nowym modelu prześwit, ale na razie jakoś daje radę na polnej drodze. Zdziwił mnie też rozmiar felg, które w standardzie Titanium mają tylko 17 cali. Tu będzie trzeba coś dokupić na lato, bo w zimie mogą takie być. Jakoś mało "rasowo" wygląda Kuga na tych 17-kach.

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV Facelifting