Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowoczesne silniki, to i jeździ się przyjemnie. Pod maskę Kugi często trafia diesel i już ten podstawowy 2.0 TDCi 150KM śmiało można polecić. Nie jest co prawda mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikę i dość chętnie nabiera prędkości. Zresztą w razie czego jest mocniejsze wariant 180KM. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest tylko miniaturowy 1.5 EcoBoost. Oferuje takie same moce jak diesel, ale w praktyce jest kulturalniejszy, nieco dynamiczniejszy i… tańszy. To niezły wybór.

czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 76,45 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Ergonomia - Całokształt - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Robsonik67
Ford Kuga II
SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
mam mieszane uczucia po przesiadce z Mondeo-siedzi się wygodnie i siedzenia są nawet lepsze niż w mondku ale dziwnie wysoko. Wrażenia podczas jazdy ,jakby jechało się znacznie szybciej niż w rzeczywistości. Ale ma wiele rzeczy ,które cieszą na co dzień ,praktycznych rozwiązań ułatwiających życie: elektryczna klapa, kamera cofania i czujniki wokół ,niezła nawigacja ,audio Sony z 9 głośnikami ,sprawny bluetooth ,podgrzewane siedzenia ,ładna tapicerka z czerwonymi przeszyciami ,duży podłokietnik(przesuwany) ,wygodnie zestrojona skrzynia biegów-ciągnie już od 1500 obr/min. dzięki czemu nie trzeba wachlować. Zużycie paliwa małe jak na taką wysoką budę-6,6l/100km -liczę na jeszcze mniejsze po dotarciu. Podgrzewana przednia szyba i wycieraczki pracujace na boki czyli w kierunku słupków to jest to ,czego chciałem-zimą naprawdę się sprawdza. Światła dynamic led i system key free są super i w tej cenie samochodu są jak lukier na pączku. Generalnie porównując suvy w tej klasie wielkości schodzący model Kugi to dobra oferta-rabat prawie 37tys.zł. to chyba coś? Widać ,że jest dopracowany i dobrze wyposażony-mam porównanie ,bo mój sąsiad zamienił 2 lata temu Mondeo na Kugę Titanium więc miałem okazję się przyjrzeć i posłuchać opinii.
3,7
~Łukasz
Ford Kuga II
SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Generalnie mając na uwadze konkurencję w tym naprawdę rozbudowanym segmencie SUV/Crosoverów auto raczej dla fanów marki, lub osób nabywających je w bardzo konkurencyjnej cenie (teraz na dużych wyprzedażach). Jeśli natomiast porównywać je do innych modeli z tego segmentu (KIA Sportage, Hyundai Tucson, Opel Grandland X, Peugeot 3008 itp., nie mówiąc już o Toyocie rav4), to auto przegrywa praktycznie w każdej kategorii z każdym. Mogę sobie pozwolić na tak krytyczną ocenę, gdyż auto i tak już nie będzie dostępne w salonie (jedynie ostatki), a nowa odsłona - nie wiadomo, może zaskoczy pozytywnie. Pewnie większość się zastanawia - jak tak krytykuje, to dlaczego kupił. Śpieszę z odpowiedzią: mam sentyment do marki- raz, w określonych pieniądzach nie byłem w stanie kupić (wówczas) SUV-a innej marki z takim wyposażeniem dodatkowym - dwa, część z wyposażenia, na którym mi zależało, w samochodach innych marek była albo niedostępna, albo powodowała konieczność wyboru innego silnika niż chciałem lub innego wariantu wyposażenia, który mi nie odpowiadał cenowo - trzy, z wyglądu wciąż to auto mi się podoba, choć nie jest to nowoczesny design - cztery, miałem najbliżej i będę miał najbliżej do dealera tej marki, a zatem z lenistwa ;) - pięć, mimo licznych wad - nie ma tragedii, a do niektórych z nich mam nadzieję przywyknąć - sześć, Następnym razem wybrałbym kogoś z jakże oryginalnej dwójki: Hyundai i KIA. Zarówno SPORTAGE, jak i TUCSON są nowocześniejsze technologicznie i o wiele przestronniejsze w środku. Acz pierwszy nie tak bardzo mi się podoba, a drugi był w swoim czasie ciut za drogi. W rezultacie padło na wówczas by się wydawało - tzw. złoty środek, choć jak mówię - teraz najpewniej zdecydowałbym inaczej.
5,0
~Właściciel Forda
Ford Kuga II
SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Auto fajne tylko trochę skrzypia plastiki. Ale pewnie jak w każdym innym samochodzie. Kabina jest super wyciszona. Fotele mega wygodne z pośród aut które oglądałem kia Hyundai Mazda Honda seat Ford bije konkurencję w 100 procentach. Nie ma żadnych szumów opon jak u innych producentów jest poprostu cicho aż chce się jeździć.

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV Facelifting