Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Najnowsza, wprowadzona na rynek w roku 2012, druga generacja modelu, powstała na bazie zaprezentowanego w 2011 roku prototypu o nazwie Ford Vertrek Concept. Jest elementem „One Ford” – nowej strategii marki, zgodnie z którą stał się modelem globalnym, choć w USA, Australii i Kanadzie sprzedawany jest pod nazwą Escape. Płytę podłogową na której został zbudowany (Ford Global C Platform) dzieli m.in. z modelami C-Max II oraz Focus III. W roku 2016 samochód poddano face-liftingowi – został przeprojektowany w prezentowany wcześniej w Fordzie Edge stylu.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4524 mm
Szerokość 1838 mm
Wysokość 1702 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1745 mm
Rozstaw osi 2690 mm
Rozstaw kół - przód 1563 mm
Rozstaw kół - tył 1565 mm
Prześwit 192 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1027 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1013 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 934 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 991 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1421 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1404 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1691 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 456 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1032 mm
Wysokość bagażnika 595 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 843 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1691 mm
Kąt natarcia 21,5 stopnie
Kąt rampowy 19,3 stopnie
Kąt zejścia 28,2 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny Ford Kuga II SUV

Liczba ocen: 48
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Markowić
Ford Kuga II
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Postanowiłem podzielić się wrażeniami użytkowania Kugi 2014 2,0diesel 140KM. Auto mam od pół roku przejechałem nim od nowości 32 000km. Chwilę trwało zanim przyzwyczaiłem się do delikatnego nurkowania i bujania się nadwozia w porównaniu do aut o niższym środku ciężkości. Z autem nie ma jakichkolwiek problemów, 4x4 przydatne przy dynamicznym ruszaniu i w lekkim terenie. Spalanie śr. min 6,0 śr. max 10 (160km na tempomacie na autostradzie). Naprawdę auto warte uwagi. zawieszenie pięknie wybiera nierówności, silnik cicho pracuje na wolnych obrotach w czasie jazdy jego dźwięk jest troszkę zbyt natarczywy. Podzielę się opiniią za kilkadziesiąt tys km Poprzednia opinia była moja po przejechaniu, 32 000. Jak obiecałem dzielę się opinią po 3 latach intensywnego użytkowania w firmie. 225 000 przez 3 lata to sporo. Auto serwisowane w ASO co 20tys, nie zawiódł ani razu. Przy przebiegu ok 50tys zmieniono na gwarancji przednią półoś (zgłaszałem lekkie wibracje na kierownicy w momencie gwałtownego przyśpieszania) Przy przebiegu ok 180-190 tys zgłaszałem w ASO stuki w tylnym zawieszeniu jednak pomimo że stało 2 dni w ASO to do końca nie udało im sie usunąć delikatnych stuków tylnego zawieszenia. Generalnie polecam auto, daje radę, praktycznie bezawaryjne. Jednak wersje 2x4 które były uzytkowane przez kolegów w firmie nie były już tak bezawaryjne pomimo mniejszych przebiegów.
4,7
~Fji
Ford Kuga II
SUV 2.0 TDCi 150KM 110kW
Porównuję do Kugi I którą też miałem od nowości. Była to wersja z napędem na przód 2,0 TDCi 136 koni. Z pierwszej Kugi byłem bardzo zadowolony. Przez prawie 6 lat wymiana koła dwumasowego na gwarancji i dwa razy w mroźną zimę problemy z DPFem (raz samo przeszło jak rozmarzł drugi raz awaria usunięta przez serwis). Kuga II to auto lepsze od poprzednika pod każdym względem. O mało nie kupiłem mazdy 6 ale w czasie jazdy próbnej miałem wrażenie że silnik 2,0 w benzynie dziwnie twardo i głośno pracuje. Spodziewałem się w maździe lepszego wyciszenia.
4,3
~Marcsu
Ford Kuga II
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Postanowiłem podzielić się wrażeniami użytkowania Kugi 2014 2,0diesel 140KM. Auto mam od pół roku przejechałem nim od nowości 32 000km. Chwilę trwało zanim przyzwyczaiłem się do delikatnego nurkowania i bujania się nadwozia w porównaniu do aut o niższym środku ciężkości. Z autem nie ma jakichkolwiek problemów, 4x4 przydatne przy dynamicznym ruszaniu i w lekkim terenie. Spalanie śr. min 6,0 śr. max 10 (160km na tempomacie na autostradzie). Naprawdę auto warte uwagi. zawieszenie pięknie wybiera nierówności, silnik cicho pracuje na wolnych obrotach w czasie jazdy jego dźwięk jest troszkę zbyt natarczywy. Podzielę się opiniią za kilkadziesiąt tys km.
Średnie spalanie dla Ford Kuga II SUV
8,7 – 11,7
l/100 km
6,9 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Ford Kuga II
SUV 2.0 TDCi 180KM 132kW
W rodzinie pojawiło się właśnie takie autko i tak przy 140kmh około 8l przy 160 jakieś 10l. musi wziąć max licznikowy to było 210kmh ale jeszcze by coś tam wydusił gdybym miał dłuższa prosta na autostradzie jazda drogami lokalnymi z pedałem w ziemi wyszło MI 8,9l co uważam za bardzo dobry wynik ale ruch był duży i hamowali mnie a normalna jazda to spokojnie wychodzi miedzy 6,5 a 8 wiec upraszczając jeśli w normalnym 4-cylindowym diesel spalanie masz 6 to tu licz jakieś niecałe 2l więcej wiec uważam za wynik świetny jak na takiego suwa. Prowadzenia, komfort, wyciszenie jest wsio na +. Dużo negatywów czytałem na temat sync 2 Ja tam nie miałem problemu, ale " co kraj to obyczaj"
8,7
Ford Kuga II
SUV 2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW
Generalnie to jazda tylko miejska, zima z dogrzewaczem to 11-13l, Lato z klima 9-10 Wiosna/jesien czyli bez dogrzewacza i bez klimy 8-9 Jazda po przedmiesciach czyli wioski od punktu a do b spalanie bez problemu 6-7 Autostrada 140 to 8.5-9 Autostrada 90 to 6-7 Najnizej jakie osiagnalem to chyba 5.6 na komputerze.
11,0
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 180KM 132kW
Tak jak pisał poprzednik. Najmniejsze spalanie jest przy równej jeździe 80-90 km/h. Teraz zimą przy zimnym silniku i mrozach 12,5 - 13,5 na krótkich odcinkach miejskich. W trasie lepiej. Przy równej jeździe bez przyśpieszeń 130km/h - pali ok.10. Jak się trochę przyciśnie potrafi palić średnio 15. Dużo, ale jeździ się przyjemnie. Pozdr.

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV