Szukaj

Informacje o Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Motorów póki co nie ma za wiele – są dwa, jeden diesel i jeden benzynowy. To, który weźmiecie zależy od tego, jaki charakter chcielibyście tchnąć w to auto. Silnik wysokoprężny ma 2.0l i 136KM. Moc nie jest duża, ale o dziwo nawet wystarcza. Na początkowych biegach motor jest mułowaty, za to od „trójki” dzielnie idzie przed siebie. Do tego nie pali dużo jak na auto o zacięciu terenowym i pracuje cicho. Jednostka benzynowa ma z kolei 2.5l i 20 zaworów, a to oznacza, że nie jest widlasta – ma 5 cylindrów umieszczonych w rzędzie. Ford wycisnął z niej aż 200KM, ale po takiej mocy można by się spodziewać lepszych osiągów. Tak czy owak wolna nie jest, ale i niespecjalnie oszczędna.

czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Usterki Ford Kuga I

Liczba wpisów: 28
Buczenie pod tablicą zegarów.
  • Ford Kuga I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 3
Witam Wszystkich użytkowników KUGA. Po 20000 km. pojawiło się głośne BUCZENIE w rejonie zegarów. Przy włączeniu zapłonu, zaczyna głośno buczeć i słyszalne jest przez cały czas, aż do momentu wyłączenia silnika. Głos zbliżony do dźwięku jaki wydaje transformator np. w prostowniku. Serwisant lekceważąco stwierdził że to " pewnie silniczek od klimy, ale nie opłaca się nic robić bo pewnie znowu się pojawi" (miał pewnie na myśli to buczenie). Buczenie występuje nawet wtedy gdy klimatyzacja jest CAŁKOWICIE wyłączona !.
11 komentarzy
Zawieszenie.
  • Ford Kuga I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 10
Po kilku miesiącach użytkowania (ok 5 m-cy) ja i moja żona zaczęliśmy słyszeć dziwne stuki dobiegające z tylnej części auta (bagażnika). Na początku myślałem, że to hałasuje trójkąt lub jakieś inne rzeczy będące w bagażniku, ale tydzień temu wyjąłem z niego wszystko i niestety po przejechaniu po nierównościach stuki nadal występowały. Tak więc wsiadłem do bagażnika :) i żonka przewiozła mnie po dziurkach i niestety oprócz trzeszczącej i pukającej tylnej klapy (dobrze domkniętej) dobiegały do wnętrza samochodu niepokojące stuki prawdopodobnie od zawieszenia :( Dzisiaj byłem w serwisie forda i "specjalista" serwisant stwierdził, że zawieszenie pracuje normalnie. Oczywiście problemu nie popuszczę, ale nikomu nie życzę takiego auta za ponad 100 tys., które sprawia więcej problemów niż radości.
13 komentarzy
Uszkodzone klocki hamulcowe
  • Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012
  • układ hamulcowy
Tarcie hamulców osi przedniej. Uszkodzony komplet klocków i tarcz hamulcowych osi przedniej.Miesięczny Ford Kuga z Salonu Forda.Przejazd 1500km autostradą. Uszkodzenia; znaczne porysowania i wyszczerbienia na klockach hamulcowych oraz głębokie rysy na tarczach hamulcowych obu stron najprawdopodobniej spowodował to piasek i kamyki drogowe. Czy jest to możliwe? Piasek i kamyki drogowe zrobiły głebokie rysy na tarczach hamulcowych i w klockach hamulcowych osi przedniej lewej i prawej strony. Nie udało się. Nie uznano reklamacji jako wada materiału.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga I