Ford Kuga. Mocny segment, mocny zawodnik
Kiedy właściwie zaczęła się moda na SUV-y? Można wskazywać na koniec lat 80. XX wieku i zdobywającą wtedy popularność Vitarę. Kolejnym krokiem na...
Motorów póki co nie ma za wiele – są dwa, jeden diesel i jeden benzynowy. To, który weźmiecie zależy od tego, jaki charakter chcielibyście tchnąć w to auto. Silnik wysokoprężny ma 2.0l i 136KM. Moc nie jest duża, ale o dziwo nawet wystarcza. Na początkowych biegach motor jest mułowaty, za to od „trójki” dzielnie idzie przed siebie. Do tego nie pali dużo jak na auto o zacięciu terenowym i pracuje cicho. Jednostka benzynowa ma z kolei 2.5l i 20 zaworów, a to oznacza, że nie jest widlasta – ma 5 cylindrów umieszczonych w rzędzie. Ford wycisnął z niej aż 200KM, ale po takiej mocy można by się spodziewać lepszych osiągów. Tak czy owak wolna nie jest, ale i niespecjalnie oszczędna.
TAK(100%)
Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.
~PowagosławJa też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.
~Luzacjusz