Szukaj

Informacje o Ford Kuga

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Kuga

Cena od: 162 010 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Kuga

Liczba ocen: 227
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~grzegorz_g
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Ford `Kuga III generacji, to moje ulubione auto rodzinne, które staram się wypożyczać zawsze gdy tylko jest dostępne podczas wakacyjnych wyjazdów. Auto oprócz atrakcyjnej karoserii, zapewnia dużo przestrzeni dla 4 dorosłych osób i pełnego bagażnika gratów (4 kabinówki, 2 plecaki i dwie torby z zakupami połyka jak pelikan). Ma również bogate wyposażenie, ponieważ jeśli jest już dostępna do wypożyczenia, to w wersji ST-Line a wiec praktycznie najwyższej, ze sportowymi akcentami. Wypożyczałem Kugę już czterokrotnie (dwa razy plug-in ze słabszym silnikiem 2.5l oraz napędem 4x4 i dwa razy z mocniejszym silnikiem 2.5l z napędem na przednią oś.) Łącznie przejeżdziłem tymi czterema różnymi egzemplarzami ponad 5000 km i niezmiennie z radością wracam do tego modelu. Kuga III generacji to auto bardzo praktyczne, obszerne i komfortowe. Niewysilony silnik 2.5l pozwala na dynamiczna jazde a komfortowe zawieszenie forda pozwala cieszyc sie zwiedzaniem bez wzgledu na rodzaj nawierzchni. Auto ma podwyższony prześwit i niestraszne mu ani szutrowe czy kamieniste drogi ani wyższe krawęzniki. Systemy asystujace działają bardzo dobrze a na wyjątkowa pochwałę zasługuje mechanizm przelaczania się silnika elektrycznego ze spalinowym. W trakcie moich wakacyjnych eskapad nigdy nie musiałem ładować Kugi z gniazdka - mechanizm rekuperacji i ładowania akumulatora silnikiem spalinowym zapewniał do 87% naładowania akululatora silnika elektrycznego, co przekładało się na oszczędniejszą jazdę mimo pełnego obciążenia - średnio 7,5l/100km. Ford zrobiliście świetny samochód!
3,4
~Sławek
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Generalnie Kuga po faceliftingu oferuje więcej jeżeli chodzi o wyposażenie, niemniej zmiany nie wyszły na dobre. Użytkowany samochód po 2 dniach zaczął się psuć, tzn. dochodziło do resetowania wyświetlacza licznika. Serwis przez cały dzień naprawiał, diagnozował i po odbiorze samochodu po 10 minutach usterka się powtórzyła. Obecnie od ponad dwóch tygodni auto jest w serwisie i czeka na wymianę wyświetlacza. Oby to pomogło. Elektronika jest bardzo słabą cechą tego samochodu!!! Polityka serwisowa Forda jest co najmniej dziwna. Auto po dwóch dniach się psuje - termin wizyty tydzień od zgłoszenia, po 10 minutach od wyjazdu z serwisu powtórka awarii - najszybszy termin na tydzień. Informacja do klienta co się z autem dzieje - dopiero po złożeniu reklamacji pisemnej - nie tak to powinno wyglądać. Najlepsza jest sytuacja z autem zastępczym - jest ono płatne (czyli lepiej żeby się nowe auta psuły???) - dobrze że po dosyć nerwowej reakcji i sprzeciwie z mojej strony przekazano samochód bezpłatnie.
2,1
~Roman1968
Ford Kuga III
SUV 2.0 EcoBlue MHEV 150KM 110kW
Fatalne fotele - totalna porażka. Brak trzymania bocznego, brak możliwości przedłużenia siedziska. Oparcie foteli od strony pasażera nie wykończone - jest płaszcz, który ma coś zasłaniać, ale bardziej przeszkadza przy układaniu stóp niż pomaga w czymkolwiek. Przesiadłem się z Opla Insignia B 2017 do Kugi 2022 PHEV i niestety porażka!! Nieczytelne zegary wirtualne - dlaczego nie zadzwonili do Opla, aby zobaczyć jak należy to zrobić - Ford jest totalnie jakościowo poza klasą średnią i przegrywa z Oplem z 2017 roku!!!. Wadliwie działa system dostępu bez kluczykowego - raz działa, a raz nie działa!

Raporty spalania Ford Kuga

Liczba raportów: 329
Średnie spalanie dla Ford Kuga
4,7 – 11,7
l/100 km
5,1 – 7,9
l/100 km
12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Mało pali, ale pojazd kiepski jak wszystkie fordy. Przesiadłem się z Opla Insignia B. Największy dramat to fotele -m beznadziejne. Porażką jest włącznik tylnej wycieraczki - małe gówno. Nieczytelne i nielogiczne zegary wirtualne - porażka. Za co oni (Ford) wołają około 200 tysięcy złotych (rocznik 2024)? Realny zasięg przy chłodnych dniach listopada 2024 to 30 km. Nie ma mowy o 50 km, a reklamowana nowa Kuga , że niby jedzie 88 km to bzdura, bajka reklamowa. Szkoda, że nie wzięli od Opla systemu bez kluczykowego otwierania - ten z Forda jest do dupy - raz działa , raz nie działa i zamontowany jest tylko przy przednich drzwiach - Ford nic nie umie zrobić porządnie, zeby niezawodnie działało!
4,7
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 180KM 132kW
Auto rewelacyjne pod względem spalania - pali 5.0 każdy bak "codziennej jazdy" (jeżdżę obwodnica 30% + podmiejskie 65% + 5% miasta) bez żadnego wysiłku. Wyjątkiem jest czysta autostrada: 6,5 na trasie 600 km przy 140 km/h. Ta sama trasa ale do 120 wyszło już 5.9. Natomiast trasa drogami krajowymi nad morze (250 km) wyszła 4.1. Wszystkie wartości z dystrybutora. Nie wiem czy jeżdżąc tylko po mieście tez wynik byłby tak zadowalający, ale jeżeli codziennie przejeżdżasz kilkadziesiąt km to mogę spokojnie polecić.
4,5
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 180KM 132kW
Jak na tak ciężki samochód z napędem na cztery koła spalanie zaskakująco niskie,mam wersję Vignale,koła 19 cali. Jadąc między miastami drogą jednopasmową z prędkością ok 80 do 90 km/h zużycie poniżej 4 litrów. Najwyższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to ok 8.5 litrów w trybie sportowym na dwupasmówce ale to i tak rewelka,każdy inny samochód przy takiej jeździe wypije kilkanaście.

Usterki Ford Kuga

Liczba wpisów: 53
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Buczenie pod tablicą zegarów.
  • Ford Kuga I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 3
Witam Wszystkich użytkowników KUGA. Po 20000 km. pojawiło się głośne BUCZENIE w rejonie zegarów. Przy włączeniu zapłonu, zaczyna głośno buczeć i słyszalne jest przez cały czas, aż do momentu wyłączenia silnika. Głos zbliżony do dźwięku jaki wydaje transformator np. w prostowniku. Serwisant lekceważąco stwierdził że to " pewnie silniczek od klimy, ale nie opłaca się nic robić bo pewnie znowu się pojawi" (miał pewnie na myśli to buczenie). Buczenie występuje nawet wtedy gdy klimatyzacja jest CAŁKOWICIE wyłączona !.
11 komentarzy
Zawieszenie.
  • Ford Kuga I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 10
Po kilku miesiącach użytkowania (ok 5 m-cy) ja i moja żona zaczęliśmy słyszeć dziwne stuki dobiegające z tylnej części auta (bagażnika). Na początku myślałem, że to hałasuje trójkąt lub jakieś inne rzeczy będące w bagażniku, ale tydzień temu wyjąłem z niego wszystko i niestety po przejechaniu po nierównościach stuki nadal występowały. Tak więc wsiadłem do bagażnika :) i żonka przewiozła mnie po dziurkach i niestety oprócz trzeszczącej i pukającej tylnej klapy (dobrze domkniętej) dobiegały do wnętrza samochodu niepokojące stuki prawdopodobnie od zawieszenia :( Dzisiaj byłem w serwisie forda i "specjalista" serwisant stwierdził, że zawieszenie pracuje normalnie. Oczywiście problemu nie popuszczę, ale nikomu nie życzę takiego auta za ponad 100 tys., które sprawia więcej problemów niż radości.
13 komentarzy
Ford Kuga