Diesel jest jeden w dwóch wariantach. Ma 1.3l pojemnoÅ›ci, 75KM i można go mieć z lub bez filtra czÄ…stek staÅ‚ych DPF. To miÅ‚e, że klient może sobie wybrać czy chce dopÅ‚acić i wkopać siÄ™ w niezÅ‚e bagno, czy jednak z tego zrezygnować – nie kupujcie tego filtra, bo w naszym kraju nie ma póki co dla jego posiadaczy żadnych ulg. JeÅ›li chodzi o sam silnik – osiÄ…gi ma zbliżone do jednostki benzynowej, ale inaczej dziaÅ‚a. Moc uwalniana jest w dwóch grudach – gdy na wolnych obrotach wciÅ›niecie gaz, to spod maski zaczynajÄ… dochodzić jakieÅ› dźwiÄ™ki, a auto zastanawia siÄ™ co by tu zrobić. Gdy wskazówka obrotomierza przekroczy 2000obr/min – Ford przypomina sobie, że przecież jest samochodem, dostaje kopa i znika za horyzontem. Motor benzynowy 1.2l 69KM pÅ‚ynniej uwalnia moc i jest sporo taÅ„szy, ale i mniej oszczÄ™dny. Wybór zależy od tego jak dużo jeździcie.
TAK(71%)
Debiut Ka byÅ‚ przeÅ‚omem. Twórcy tego maÅ‚ego samochodziku pokazali Å›wiatu, że projektowanie aut może odbywać siÄ™ z dużą dozÄ… szaleÅ„stwa. Nowemu Ka trochÄ™ brakuje tego nieposkromionego polotu, ale jest wystarczajÄ…co Å‚adny, by podbić rynek tak, jak jego poprzednik.
~PowagosÅ‚awWiecie dlaczego zespóÅ‚ Feel nagrywa kawaÅ‚ki, które gdzieÅ› już kiedyÅ› sÅ‚yszeliÅ›cie? Bo wszystkie piosenki już napisano. I tak jak dla chÅ‚opaków od „Jest już ciemno” stanowi to dobrÄ… wymówkÄ™, tak projektanci Forda mogÄ… mówić, że w motoryzacji też wszystko już byÅ‚o. Bo nowe Ka nikogo nie zaskoczy. Jest fajne, ale gdzieÅ› już je widzieliÅ›my.
~Luzacjusz