Diesel jest jeden w dwóch wariantach. Ma 1.3l pojemności, 75KM i można go mieć z lub bez filtra cząstek stałych DPF. To miłe, że klient może sobie wybrać czy chce dopłacić i wkopać się w niezłe bagno, czy jednak z tego zrezygnować – nie kupujcie tego filtra, bo w naszym kraju nie ma póki co dla jego posiadaczy żadnych ulg. Jeśli chodzi o sam silnik – osiągi ma zbliżone do jednostki benzynowej, ale inaczej działa. Moc uwalniana jest w dwóch grudach – gdy na wolnych obrotach wciśniecie gaz, to spod maski zaczynają dochodzić jakieś dźwięki, a auto zastanawia się co by tu zrobić. Gdy wskazówka obrotomierza przekroczy 2000obr/min – Ford przypomina sobie, że przecież jest samochodem, dostaje kopa i znika za horyzontem. Motor benzynowy 1.2l 69KM płynniej uwalnia moc i jest sporo tańszy, ale i mniej oszczędny. Wybór zależy od tego jak dużo jeździcie.
TAK(71%)
Debiut Ka był przełomem. Twórcy tego małego samochodziku pokazali światu, że projektowanie aut może odbywać się z dużą dozą szaleństwa. Nowemu Ka trochę brakuje tego nieposkromionego polotu, ale jest wystarczająco ładny, by podbić rynek tak, jak jego poprzednik.
~PowagosławWiecie dlaczego zespół Feel nagrywa kawałki, które gdzieś już kiedyś słyszeliście? Bo wszystkie piosenki już napisano. I tak jak dla chłopaków od „Jest już ciemno” stanowi to dobrą wymówkę, tak projektanci Forda mogą mówić, że w motoryzacji też wszystko już było. Bo nowe Ka nikogo nie zaskoczy. Jest fajne, ale gdzieś już je widzieliśmy.
~Luzacjusz