Ford SportKa – ze szczyptą męskości
Czy powabna kobieta odziana w bojówki wygląda męsko? Niekoniecznie, choć Ford swojego czasu uważał, że tak. Właśnie dlatego wziął pod lupę model...
Miejski samochód należący do segmentu A produkowany w latach 1996-2016 (m.in. w tyskiej fabryce Fiata). Pierwsza generacja Ka, zaprojektowana przez Claude’a Lobo zgodnie z koncepcją „New Edge”, okazała się wielkim sukcesem marki. Na wielu rynkach model z miejsca stał się najpopularniejszym autem na rynku. Ford zachęcony sukcesem, wprowadził również sportową wersję SportKa oraz kabriolet StreetKa. Powstały trzy generacje modelu, ostatnią zaprezentowano w 2008 roku. Od 2015 roku Ford zaczął wycofywać Ka ze sprzedaży, wprowadzając w jego miejsce model Ka Plus (zaczynając od Ameryki Południowej), który przeniesiono do segmentu B.
Debiut Ka był przełomem. Twórcy tego małego samochodziku pokazali światu, że projektowanie aut może odbywać się z dużą dozą szaleństwa. Nowemu Ka trochę brakuje tego nieposkromionego polotu, ale jest wystarczająco ładny, by podbić rynek tak, jak jego poprzednik.
~PowagosławWiecie dlaczego zespół Feel nagrywa kawałki, które gdzieś już kiedyś słyszeliście? Bo wszystkie piosenki już napisano. I tak jak dla chłopaków od „Jest już ciemno” stanowi to dobrą wymówkę, tak projektanci Forda mogą mówić, że w motoryzacji też wszystko już było. Bo nowe Ka nikogo nie zaskoczy. Jest fajne, ale gdzieś już je widzieliśmy.
~Luzacjusz