Szukaj

Informacje o Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta najmniejsze

Miejski samochód należący do segmentu A produkowany w latach 1996-2016 (m.in. w tyskiej fabryce Fiata). Pierwsza generacja Ka, zaprojektowana przez Claude’a Lobo zgodnie z koncepcją „New Edge”, okazała się wielkim sukcesem marki. Na wielu rynkach model z miejsca stał się najpopularniejszym autem na rynku. Ford zachęcony sukcesem, wprowadził również sportową wersję SportKa oraz kabriolet StreetKa. Powstały trzy generacje modelu, ostatnią zaprezentowano w 2008 roku. Od 2015 roku Ford zaczął wycofywać Ka ze sprzedaży, wprowadzając w jego miejsce model Ka Plus (zaczynając od Ameryki Południowej), który przeniesiono do segmentu B.

czytaj więcej
Powagosław

Debiut Ka był przełomem. Twórcy tego małego samochodziku pokazali światu, że projektowanie aut może odbywać się z dużą dozą szaleństwa. Nowemu Ka trochę brakuje tego nieposkromionego polotu, ale jest wystarczająco ładny, by podbić rynek tak, jak jego poprzednik.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie dlaczego zespół Feel nagrywa kawałki, które gdzieś już kiedyś słyszeliście? Bo wszystkie piosenki już napisano. I tak jak dla chłopaków od „Jest już ciemno” stanowi to dobrą wymówkę, tak projektanci Forda mogą mówić, że w motoryzacji też wszystko już było. Bo nowe Ka nikogo nie zaskoczy. Jest fajne, ale gdzieś już je widzieliśmy.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1299 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 50 KM (37 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 97 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 75,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~Paweł K. 23 lata
Ford Ka I
Hatchback 3d 1.3 i 50KM 37kW
Auto 11 letnie ale jestem z niego bardzo zadowolony, kupiłem je jako 8 letnie i przez swój okres użytkowania jestem bardzo zadowolony, dbałem o nie a ono mi służyło. Wymieniłem w nim tarcze hamulcowe, klocki z przodu i tyłu, pasek klinowy, filtry powietrza, oleju, paliwa, przeciwpyłkowy, olej, płyn hamulcowy i chłodniczy, tylne łożysko w jednym kolej, przewody cewki i samą cewkę by była pęknięta stara, malowany błotnik przy wlewie paliwa z wstawką antykorozyjną, na progi dałem folię ochronną przeźroczystą i chlapacze na przednie koła aby drobiny piachu nie obijal progu i dołu drzwi i eliminowało to zaczątki rdzy
3,3
~Diacon
Ford Ka I
Hatchback 3d 1.3 i 50KM 37kW
Samochód bardzo sympatyczny w codziennym użytkowaniu na krótkich dystansach. Nie pali za dużo, jest zwinny i w miarę bezawaryjny. Za to to jak szybko zjada go korozja przekracza wszelkie granice, nawet mój Polonez tak nie rdzewiał pomimo 17 lat i skrajnego wyeksploatowania (340tys przebiegu). Samochód na dzień dzisiejszy nadaje się na złom z racji korozji na nadwoziu i podwoziu, ale czego spodziewać się po Fordzie. Poza tym auto bardzo interesujące i nie nudne jak Opel czy VW.
3,5
~Byku
Ford Ka I
Hatchback 3d 1.3 i 50KM 37kW
Świetnie jeździ i "świetnie" się psuje. Jednak(o dziwo) mimo tych awari przekonał mnie do siebie, po prostu frajda jaką daje jest niesamowita. Mimo że wolny, to jednak sposób w jaki się zachowuje w zakrętach(po prostu człowiek czuje ten samochód[troche przereklamowane stwierdzenie, wiem ;P]). Te 4 to dlatego że jazda nim potrafi niesamowicie zaćmić wiele jego wad.

Usterki Ford Ka I

Liczba wpisów: 16
komputer
  • Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Witam, mam problem z komputerem (tzn. tak zostało to zdiagnozowane w warsztacie). W ubiegłym roku w sierpniu wysiadł komp. i zostal wymieniony. Ok. dwóch tygodni temu znów stało się to samo. Przy próbie odpalenia auta działają tylko kontrolki oraz takie rzeczy jak światła czy wycieraczki. Samochód w ogóle nie chciał "zaskoczyć" przy próbie odpalenia. Został sholowany do warsztatu i tam został sprawdzony rozrusznik i inne podzespoły i elektromechanik stwierdził, że wszystko jest sprawne i musi to być wina komputera. Zawiozłem więc komp. do elektronika samochodowego i tamten stwierdził, że wszystkie diody świecą a nie wie dlaczego komputer uległ uszkodzeniu. Dodał, że być może jest to wina układu elektrycznego w aucie. Mam więc pytanie czy jest możliwe żeby w ciągu niecałego roku padły dwa komputery i co może być tego przyczyną? z góry dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Nagle przestał odpalać
  • Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW 1996-1999
  • instalacja elektryczna
Kaczka jeździła bez zarzutów.akumulator full. nagle stanęłam na parkingu na 10 min. nie odpalił-świecą się wszystkie kontrolki, słychać syk pompy i nawet nie zakręci. na popych zapalił, dwa dni jeździł. rano zero reakcji. znowu nagle nie wiedzieć jak zakręcił, pojechałam , postawiłam na górce. rano zero reakcji. podładowałam akumulator, nic, znów nagle zapalił. pojeździłam, zaparkowałam, kilka razy uruchomił, ok, rano znowu to samo.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wentylator chlodnicy
  • Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Silnik goracy, woda wrze a wentylator ani drgnie.Wlasnie wymienilem chlodnice , bo byla nieszczelna.Termostat jest sprawny. Wentylator sprawny(dziala na krotko).Podobno jest jakis termoczujnik, tylko gdzie? Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny. termowylacznik
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Ka I