Debiutujący w Ameryce Południowej w 2015 roku Ford Ka Plus w Europie oferowany jest dopiero od roku 2017. To miejski hatchback segmentu B i jest następcą modelu Ka, ale w przeciwieństwie do niego pozycjonowany jest o jeden segment wyżej (poprzednik zaliczał się do segmentu A) i oferowany jest tylko w wersji 5-drzwiowej. Stworzono go w ramach strategii „One Ford”, co oznacza, że sprzedawany jest na całym świecie w tej samej formie (samochód globalny). Auto powstało na płycie podłogowej Ford Global B-car platform, dzieląc ją m.in. z modelem Fiesta. W katalogu europejskim model ma być tańszą alternatywą właśnie dla Forda Fiesty.
czytaj więcej
Czyżby Ford zakładał, że poczciwy segment A to już historia? Plus w nazwie modelu ma oznaczać, że daje on więcej za mniej, ale tworzenie wewnętrznej konkurencji dla Fiesty (tym bardziej, że Ka Plus wizualnie prezentuje się nieźle) to niezbyt zrozumiałe ryzyko.
~Powagosław
W naszych czasach słowo „Plus” ma wyjątkowe znaczenie. Jednak w obliczu programów 500+ i Mieszkanie+, Ford Ka Plus powinien nazywać się Ka Minus. Przypominam tylko, że tak z 15 lat temu Ford miał hitowego malucha segmentu A, który nazywał się Ka. A dziś… Dziś kręci się w kółko w poszukiwaniu wyjścia z labiryntu, do którego sam wjechał.
Czyżby Ford zakładał, że poczciwy segment A to już historia? Plus w nazwie modelu ma oznaczać, że daje on więcej za mniej, ale tworzenie wewnętrznej konkurencji dla Fiesty (tym bardziej, że Ka Plus wizualnie prezentuje się nieźle) to niezbyt zrozumiałe ryzyko.
~PowagosławW naszych czasach słowo „Plus” ma wyjątkowe znaczenie. Jednak w obliczu programów 500+ i Mieszkanie+, Ford Ka Plus powinien nazywać się Ka Minus. Przypominam tylko, że tak z 15 lat temu Ford miał hitowego malucha segmentu A, który nazywał się Ka. A dziś… Dziś kręci się w kółko w poszukiwaniu wyjścia z labiryntu, do którego sam wjechał.
~Luzacjusz