Szukaj

Informacje o Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 2002-2012

Lata produkcji: 2002 – 2012
Segment: VANy
Model należący do segmentu B, zaliczany do klasy UAV (Urban Activity Vehicle), gdyż łączy cechy małego auta miejskiego, kombi, crossovera i minvana. Fusion został wprowadzony na rynek w 2002 roku, produkowany do roku 2011. Konstrukcyjnie blisko spokrewniony z Fordem Fiesta. W 2005 roku Fusion przeszedł niewielki face-lifting. W Stanach Zjednoczonych od 2006 roku sprzedawany jest zupełnie inny model o tej samej nazwie. Amerykański Fusion to jednak limuzyna klasy średniej, która nie ma nic wspólnego z miejskim Fordem znanym w Europie.
czytaj więcej
Powagosław
Fuzja. Oto co powstało z połączenia hatchbacka, minivana i auta terenowego. Fusion, choć tani, mało kogo zachwyca, tym bardziej, że w rzeczywistości jest tylko podwyższoną Fiestą. ~Powagosław
Luzacjusz
Podręcznikowy model samochodu, który powinien znaleźć się w ofercie sklepów „Wszystko za 4 złote”. Trochę żal mi ludzi, którzy kupują Fusion, a dostają tandetną „terenówkę na niby”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,7 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Mak
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Samochód idealny,bezproblemowy.Zrobiłam 170tyś ( 5000 miał jak go kupiłam jesli licznik nie był skrecony) obecnie ma 220 tys. i 16 lat !Nigdy mnie nie zawiódł .Nie ma rdzy,nie psuje się w ogóle.Po 180tyś(12 lat) zrobiam rozrząd i sprzęgło (tak zalecał producent 10 lat lub 240 tyś). Super widoczność,dobrze się prowadzi,świetnie pokonuje bezdroża,duży bagażnik.Jestem nim zachwycona.Leję paliwo,od czasu do czasu wymieniam olej,filtry i to co się zużywa poczas zwykłej ekspoatacji. Jedyną wadą są kiepskiej jakości plestikowe elementy (pokrywy schowków) wewnątrz kabiny).Super jest ogrzewana szyba przednia szczególnie zimą i podczas deszczu.Super autko .
4,0
~KierowcaForda
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Wieloma z tej klasy markami samochodów jeździłem i zdecydowanie muszę pochwalić to autko. Przede wszystkim dosyć tanie w zakupie, wysokie i nie za długie powoduje że, żaden krawężnik, dziury, nie powodują uszkodzeń, a na naszych drogach to ważne. Dobrze wsiada i wysiada się, pozycja kierowcy bardziej siedząca niż leżąca, dobra wizura przed i wokół samochodu, przypominam wysoko siedzimy. Auto jest dosyć zwrotne, o dziwo dosyć duża przestrzeń w środku, wysocy nie muszą obawiać się, że wytrą sobie o dach łysinkę na głowie. Sporo km przejechałem, zadowolony jestem z silnika i zawieszenia, aczkolwiek zawieszenie raczej twarde, silnik głośny ale właściwie nie do zdarcia, zmieniałem tylko rozrząd dwa razy, bo już był czas, raz wymieniałem sprzęgło oraz regenerowałem 3 razy rozrusznik, a nogę mam ciężką i jeszcze o dziwo nie muszę dolewać niemalże wcale oleju do silnika, a mam już 350 tys km. Dobrze oświetlona tablica rozdzielcza, elektryka OK. Auto oczywiście też ma wady, silnik mało dynamiczny, do wyprzedzania słabiutko, dosyć głośno wewnątrz samochodu, fotele na dłuższe trasy dla dużych wysokich osób niewygodne, sądzę, że są źle wyprofilowane względem większych osób i tyle złego na temat tego wozu. Materiał deski rozdzielczej oraz boki drzwi nie do zdarcia, oprócz gumy na rączkach, schowku, które obłażą. Karoseria 12 letni samochód w niektórych miejscach np nakola, przy zderzakach, odpryskach po kamieniach zaczyna pojawiać się delikatna rdza. Auto na trasie do 140km/h rozbuja się spokojnie, ale wewnątrz od 100/120 km/h hałas znaczny. Spalanie około średnie 6l gnojówki/100km. Auto polecam, no nie jet to lexus, ale w miarę tani samochód, mało w moim przypadku awaryjny, w miarę wygodny, do jazdy od miejsca A do miejsca B, dziewczyny na to auto raczej nie poderwiemy.
4,4
~wojtek_margiciok
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Jestem studentem, samochód służy mi na trasy około 50-cio kilometrowe jak i na szybkie trasy po mieście. Koszty jakie poniosłem w trakcie niecałego roku użytkowania to serwis olejowy i wymiana wycieraczek. Praktycznie nie awaryjny ( 3 razy tylko wyskoczył mi EAC fail ale po ponownym odpaleniu komunikat znika). Pali bardzo mało. przestrzeń w środku samochodu jest dużym plusem. Dobra opcja zarówno dla studenta jak i dla rodzin z dziećmi (kilka razy montowałem dwa foteliki - miejsca wystarczająco nawet dla osoby w środku) Na plus wspomaganie i ogólne prowadzenie samochodu. Do minusów zaliczam szybko rdzewiejące progi, wyciszenie i "mułowatość" przy starcie. Jeśli kiedyś zmienię samochód, bardzo dobrze będę wspominać mojego Forda.
Średnie spalanie dla Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 2002-2012
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Dla mnie rewelacja, choć nowoczesne małe diesle nowszych generacji palą jeszcze mniej. Zużycie poza miastem bardzo przewidywalne. Mierzę od początku, jak go mam (około 10 tys.km) i poza dużymi mrozami zawsze wychodzi 5,2 na tej samej trasie + troszkę miasta, prędkości przelotowe 100-110, w porywach 130-140. Nie wiem jak sprawdzi się na autostradzie przy stałej prędkości 140-150. Nie wiem też, ile pali w samym mieście. Wiem tylko, że model 1,6 TDCi pali praktycznie tyle samo, bo taki ma moja żona. Ma za to duuuuużo więcej mocy i momentu.
5,7
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Mam auto 2 lata i spalanie obliczam od pierwszego tankowania. Tankuję zawszę VERVĘ lub inne paliwo, ale zawsze to lepszej jakości. Ogólnie autko całkiem dobre, dosyć dynamiczne, choć czasem mam wrażenie że ten silnik jest trochę za słaby. co do spalania to rewelacyjnych wyników nie osiągnąłem, ale jeżdżę raczej dynamicznie niż spokojnie, więc na ten fakt pozwolę sobie zrzucić odpowiedzialność za zawyżone spalanie w stosunku do danych producenta. Auto serwisowane zgodnie z planem serwisowym (co 20000 km). Podstawowa wada - spala olej, dolewka ok. 1 litr na 10000 km. Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony, ale mogło by być trochę lepiej.
6,7
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Jak na taki silnik i taką moc to spalanie mnie nie satysfakcjonuje, zwłaszcza, że nie mam ciężkiej nogi to tego samochodu. Wszyscy piszą że rewelacja, spalanie 3,9 ale nie udało mi się jeszcze nigdy zejść poniżej 5,9, nawet na sporej, równej, długiej trasie z prędkością do 120 km/h. Wadą tej skrzyni jest to, że na piątym biegu już przy 100 km/h osiąga 2,5 tys. obrotów, przez co jazda z większą prędkością po prostu się nie opłaca. Typowo samochód na miasto.

Usterki Ford Fusion

Liczba wpisów: 18
nie zapalil
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • inne
Mialam disjaj problem z odpaleniem auta.dwa razy przekrecilam kluczuk i nic.Niby akumulator krecil ale nie zapalil.Bylam w Berlinie a z uwagi na to ,ze czesto tam jezdze mam wykupione ADAC.zadwonilam przyjechal facet.odkrecil pokrywe.Powiedzial ze bylo zalene benzyna,cos tam "pogmeral":),zakrecil i auto zapalilo.Podlaczyl komputer i powiedzial mi tylko ze katalizator jest do wymiany.kontrolkke komputera skasowal ale powiedzial ze za jakis czas znowu sie zapali.dojechalam 220 km pozniej bez problemow z postojami po ktorych odpalalm auto bez problemow.Co to moze byc.Ja naprawde tylko dwa razy zakrecilam wiec skad za duzo benzyny tam w srodku jak powiedzial facet z ADAC.Z uwagi ze jestem kobieta i nie zabardzo znam sie na autach.czy to jest mozliwe ze to ,ze katalizator jest do wymiany auto nie chcialo zapalic.Chociaz mechanik z ADAC powiedzial ze to nie ma nic wspolnego z nieodpaleniem auta.Znam niemiecki wiec moglam sie jako tako dogadac z facetem.Dzieki za ewentualne uwagi i rady.Wybieram sie do mechanika w poniedzialek ale chcialabym wiedziec co nieco przed ta wizyta.Bo wiadomos jak kobieta jedzie do mechanika sama.Pozdrawiam acha auto ma przebieg 140 tys.km Za duzo paliwa w pod maska chyba w silniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
komunikat EAC Fail (błąd układu paliwowego)
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • układ wtryskowy
Po przejechaniu 100 km ciągiem zaświeca się komunikat o błędzie "EAC Fail". Obroty spadają, samochód traci moc prawie do zera, choć silnik nie gaśnie. Po wyłączeniu i ponownym wyłączeniu samochód zaczyna jechać, ale muszę pilnować obrotów i utrzymywać w okolicy 2.5 tys.. Silnik jest tak jakby bez mocy. Nie mogę gwałtownie przyspieszać lub pokonywać dużych wzniesień. Czasami przejedzie 200 metrów do następnego komunikatu, a czasami 10 km. Po postoju ok 0.5 godziny zachowuje się zdecydowanie lepiej. Cały czas świeci się lampka awarii silnika. Następnego dnia rano po dłuższym postoju znika wszystko jakby nic nie było. W zakładach naprawczych podłączają komputery i twierdzą że nie wiedzą co jest nie tak. Paranoja. Ford z 2004 roku, przebieg 110.000 km, bez większych awarii czy usterek. Nie wiem.
Problem rozwiązany
18 komentarzy
Silnik gaśnie w czasie jazdy
  • Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 2002-2012
  • silnik
  • 220 tys. km
W czasie jazdy po przejechaniu około 10 km zaczyna migać kontrolka od ładowania,silnik na ułamek sekundy gaśnie,potem jedzie dalej,czasem gaśnie i trudno go odpalić,wyskakuje błąd za wysokie napięcie P0812,wymieniony ECU,po wymianie miesiąc było dobrze
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Fusion