Szukaj

Informacje o Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012

Lata produkcji: 2002 – 2012
Segment: VANy
Model należący do segmentu B, zaliczany do klasy UAV (Urban Activity Vehicle), gdyż łączy cechy małego auta miejskiego, kombi, crossovera i minvana. Fusion został wprowadzony na rynek w 2002 roku, produkowany do roku 2011. Konstrukcyjnie blisko spokrewniony z Fordem Fiesta. W 2005 roku Fusion przeszedł niewielki face-lifting. W Stanach Zjednoczonych od 2006 roku sprzedawany jest zupełnie inny model o tej samej nazwie. Amerykański Fusion to jednak limuzyna klasy średniej, która nie ma nic wspólnego z miejskim Fordem znanym w Europie.
czytaj więcej
Powagosław
Fuzja. Oto co powstało z połączenia hatchbacka, minivana i auta terenowego. Fusion, choć tani, mało kogo zachwyca, tym bardziej, że w rzeczywistości jest tylko podwyższoną Fiestą. ~Powagosław
Luzacjusz
Podręcznikowy model samochodu, który powinien znaleźć się w ofercie sklepów „Wszystko za 4 złote”. Trochę żal mi ludzi, którzy kupują Fusion, a dostają tandetną „terenówkę na niby”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1388 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Głowica i blok silnika ze stopu lekkiego.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Tomasz
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Samochód posiadam od kilku tygodni zakupiłem go dopiero 28.02.2020 i powiem całkiem fajny samochodzik jeżdżę nim trochę i na prawdę podoba mi się ta praca silnika ,czuć moc samochodu i komfort jazdy jest super .Wiele o nim nie powiem żeby ocenić dokładnie muszę jeszcze nim trochę pojeździć ale od samego początku mam pozytywne wrażenia jak nim już troszeczkę pojeździłem nie mogę narzekać co prawda podczas jazdy obroty spadają i gaśnie mi ale sądzę że to nie jest nic poważnego ,jutro podłączy się pod komputer i się zobaczy co to za usterka lecz tym się tak nie przejmuję heh,ogólnie jestem zadowolony z samochodu.Samochód ma przejechane 163.000 km
4,8
~mb
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Auto dzielnie jeździ, już prawie 10 lat - od nowości. Fakt, nigdy nie był to " wół roboczy " - do pracy, z pracy, wakacje, itp. Ze 2 - 3 razy coś tam się przewiozło ciężkiego. Nie psuje się, nie rdzewieje, wnętrze praktycznie "fabryczne", nie ulega destrukcji, nic nie trzeszczy. Nie ma 4 sekund/100 - no i co ?. To nie Porsche :-D Mogłoby mieć wygodniejsze fotele, ale kilka razy zrobiłem trasę 400+ i wysiadłem bez bólu pleców. Do bagażnika wchodzi bez składania siedzeń z tyłu tyle, ile trzeba - środku nic nie trzeba pakować za siedzenia "na siłę". Co jakiś czas myślę, żeby może zmienić ? No ale po co ? :-) Poleci 170, max :-)
4,2
~tomek
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Samochodem jeżdżę 6 miesięcy do miasta to samochód prawie doskonały mały ale przestronny. W sam raz Dla rodziny 2+1.Może nie pali w moim przypadku mało bo mam ciężką noge. Natomiast przy skopojnej jeżdzie pali umiarkowanie.Musze przyznać że wolałem kupić ten samochód na zime niż meczyć się z jakim kolwiek dieslem. Do tej pory jeżdziłem vectrami focusami i musze przyznać że tym fusionem mi się fajnie jeżdzi. Może jeden mankament to że jest plastykowy za bardzo w środku ale to kwestia przyzwyczajenia i może jeszcze,że troszkę głośny.Blacharka mimo swoich kilku lat jak najbardziej ok w porównaniu do focusów czy vectry to jest super.. Nic się nie psuje i mimo przejechanych 170tys km samochód bierze tylko 0,5 l oleju na 4000 km jeżdżę na 5w30. Mogę smiało polecić przyszłym nabywcą. Samochód tani w urzymaniu, części tanie jak barszcz.. Polecam
Średnie spalanie dla Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
7,2
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Rozbieżności w raportach prowadzonych w serwisie motostat są b. duże, sięgają 1,5 do 2 litrów. Ogólnie auto pali dużo na b. krótkich odcinkach (ok 3 km) w zimie przekracza 11 l, w lecie na włączonej klimie podobnie. Na dłuższych odcinkach w mieście 10-12 km w jedna stronę spala 7,6 do 8 - zależnie od tego na ile wkręcamy obroty (ja kręcę do 3-3,5 tys.). W trasie 6l przy "normalnej" jeździe. Jeżdżę na oleju zalecanym przez Forda tzn "paliwooszczędnym" (5w30 fe). Ciekawe ile by palił na "normalnym".
7,8
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Witam, Posiadam Forda Fusiona z 2004 roku, obecny przebieg to 170.000 kilometrów, jestem drugim właścicielem. Jest to moje pierwsze auto, więc nie będę porównywał spalania z innymi samochodami. Jeżdżę wyłącznie w dużym mieście, tzn. dojazd z obrzeży plus jazda po centrum. W takim cyklu Fusion nie należy do wybitnie oszczędnych, spalanie ok 8.5 l/100km, przy czym należy podkreślić, że nie jeżdżę zbyt oszczędnie. Silnik 1.4 80 KM potrzebuje dość wysokich obrotów do dynamicznej jazdy, co podnosi spalanie. Przy stałych prędkościach warto wrzucać jak najwyższy bieg, tj. 5 bieg już ok. 60 km/h - silnik ma wtedy niecałe 2000 obrotów, na równej drodze jest w stanie przyspieszyć, a spalanie spada - wcześniej, przy nieużywaniu piątego biegu spalanie wynosiło ok. 9 l/100 km. Podsumowując, auto pali ok. 8.5 l/100 km w mieście, ale polecam ten model ze względu na niski poziom awaryjności, dosyć tanie części, a także za przestronność - przy moim wzroście (ponad 190 cm) jestem w stanie znaleźć wygodną pozycję.
7,0
Ford Fusion
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Tu trochę o eksploatacji, wymieniłem po 120 kkm tylne amortyzatory, po 140 klocki+tarcze, po 200 kkm łożysko półosi i tylne łoźyska+szczęki hamulcowe + lewa gałka układu kierowniczego. Po 160 kkm rozrząd - cena w ASO 1600 PLN. Przeglądy co 20 kkm, koszt średnio 600 PLN. Ogólnie patrząc na ilość km w zasadzie nie wydaję dużo, a na pewno zdecydowanie mniej niż na poprzednie samochody. Spalanie najwyższe na autostradzie. Najniższe zrobiłem kiedyś jadąc uczciwe 90 km/h na trasie. Średnie spalanie na codzień to ok 7,5 w trybie mieszanym, trochę trasą szybkiego ruchu trochę miasta

Usterki Ford Fusion

Liczba wpisów: 18
nie zapalil
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • inne
Mialam disjaj problem z odpaleniem auta.dwa razy przekrecilam kluczuk i nic.Niby akumulator krecil ale nie zapalil.Bylam w Berlinie a z uwagi na to ,ze czesto tam jezdze mam wykupione ADAC.zadwonilam przyjechal facet.odkrecil pokrywe.Powiedzial ze bylo zalene benzyna,cos tam "pogmeral":),zakrecil i auto zapalilo.Podlaczyl komputer i powiedzial mi tylko ze katalizator jest do wymiany.kontrolkke komputera skasowal ale powiedzial ze za jakis czas znowu sie zapali.dojechalam 220 km pozniej bez problemow z postojami po ktorych odpalalm auto bez problemow.Co to moze byc.Ja naprawde tylko dwa razy zakrecilam wiec skad za duzo benzyny tam w srodku jak powiedzial facet z ADAC.Z uwagi ze jestem kobieta i nie zabardzo znam sie na autach.czy to jest mozliwe ze to ,ze katalizator jest do wymiany auto nie chcialo zapalic.Chociaz mechanik z ADAC powiedzial ze to nie ma nic wspolnego z nieodpaleniem auta.Znam niemiecki wiec moglam sie jako tako dogadac z facetem.Dzieki za ewentualne uwagi i rady.Wybieram sie do mechanika w poniedzialek ale chcialabym wiedziec co nieco przed ta wizyta.Bo wiadomos jak kobieta jedzie do mechanika sama.Pozdrawiam acha auto ma przebieg 140 tys.km Za duzo paliwa w pod maska chyba w silniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
komunikat EAC Fail (błąd układu paliwowego)
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • układ wtryskowy
Po przejechaniu 100 km ciągiem zaświeca się komunikat o błędzie "EAC Fail". Obroty spadają, samochód traci moc prawie do zera, choć silnik nie gaśnie. Po wyłączeniu i ponownym wyłączeniu samochód zaczyna jechać, ale muszę pilnować obrotów i utrzymywać w okolicy 2.5 tys.. Silnik jest tak jakby bez mocy. Nie mogę gwałtownie przyspieszać lub pokonywać dużych wzniesień. Czasami przejedzie 200 metrów do następnego komunikatu, a czasami 10 km. Po postoju ok 0.5 godziny zachowuje się zdecydowanie lepiej. Cały czas świeci się lampka awarii silnika. Następnego dnia rano po dłuższym postoju znika wszystko jakby nic nie było. W zakładach naprawczych podłączają komputery i twierdzą że nie wiedzą co jest nie tak. Paranoja. Ford z 2004 roku, przebieg 110.000 km, bez większych awarii czy usterek. Nie wiem.
Problem rozwiązany
18 komentarzy
Silnik gaśnie w czasie jazdy
  • Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 2002-2012
  • silnik
  • 220 tys. km
W czasie jazdy po przejechaniu około 10 km zaczyna migać kontrolka od ładowania,silnik na ułamek sekundy gaśnie,potem jedzie dalej,czasem gaśnie i trudno go odpalić,wyskakuje błąd za wysokie napięcie P0812,wymieniony ECU,po wymianie miesiąc było dobrze
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Fusion