Szukaj

Informacje o Ford Fusion 1.2 i 16V 75KM 55kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: VANy
Model należący do segmentu B, zaliczany do klasy UAV (Urban Activity Vehicle), gdyż łączy cechy małego auta miejskiego, kombi, crossovera i minvana. Fusion został wprowadzony na rynek w 2002 roku, produkowany do roku 2011. Konstrukcyjnie blisko spokrewniony z Fordem Fiesta. W 2005 roku Fusion przeszedł niewielki face-lifting. W Stanach Zjednoczonych od 2006 roku sprzedawany jest zupełnie inny model o tej samej nazwie. Amerykański Fusion to jednak limuzyna klasy średniej, która nie ma nic wspólnego z miejskim Fordem znanym w Europie.
czytaj więcej
Powagosław
Fuzja. Oto co powstało z połączenia hatchbacka, minivana i auta terenowego. Fusion, choć tani, mało kogo zachwyca, tym bardziej, że w rzeczywistości jest tylko podwyższoną Fiestą. ~Powagosław
Luzacjusz
Podręcznikowy model samochodu, który powinien znaleźć się w ofercie sklepów „Wszystko za 4 złote”. Trochę żal mi ludzi, którzy kupują Fusion, a dostają tandetną „terenówkę na niby”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Usterki Ford Fusion

Liczba wpisów: 18
nie zapalil
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • inne
Mialam disjaj problem z odpaleniem auta.dwa razy przekrecilam kluczuk i nic.Niby akumulator krecil ale nie zapalil.Bylam w Berlinie a z uwagi na to ,ze czesto tam jezdze mam wykupione ADAC.zadwonilam przyjechal facet.odkrecil pokrywe.Powiedzial ze bylo zalene benzyna,cos tam "pogmeral":),zakrecil i auto zapalilo.Podlaczyl komputer i powiedzial mi tylko ze katalizator jest do wymiany.kontrolkke komputera skasowal ale powiedzial ze za jakis czas znowu sie zapali.dojechalam 220 km pozniej bez problemow z postojami po ktorych odpalalm auto bez problemow.Co to moze byc.Ja naprawde tylko dwa razy zakrecilam wiec skad za duzo benzyny tam w srodku jak powiedzial facet z ADAC.Z uwagi ze jestem kobieta i nie zabardzo znam sie na autach.czy to jest mozliwe ze to ,ze katalizator jest do wymiany auto nie chcialo zapalic.Chociaz mechanik z ADAC powiedzial ze to nie ma nic wspolnego z nieodpaleniem auta.Znam niemiecki wiec moglam sie jako tako dogadac z facetem.Dzieki za ewentualne uwagi i rady.Wybieram sie do mechanika w poniedzialek ale chcialabym wiedziec co nieco przed ta wizyta.Bo wiadomos jak kobieta jedzie do mechanika sama.Pozdrawiam acha auto ma przebieg 140 tys.km Za duzo paliwa w pod maska chyba w silniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
komunikat EAC Fail (błąd układu paliwowego)
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • układ wtryskowy
Po przejechaniu 100 km ciągiem zaświeca się komunikat o błędzie "EAC Fail". Obroty spadają, samochód traci moc prawie do zera, choć silnik nie gaśnie. Po wyłączeniu i ponownym wyłączeniu samochód zaczyna jechać, ale muszę pilnować obrotów i utrzymywać w okolicy 2.5 tys.. Silnik jest tak jakby bez mocy. Nie mogę gwałtownie przyspieszać lub pokonywać dużych wzniesień. Czasami przejedzie 200 metrów do następnego komunikatu, a czasami 10 km. Po postoju ok 0.5 godziny zachowuje się zdecydowanie lepiej. Cały czas świeci się lampka awarii silnika. Następnego dnia rano po dłuższym postoju znika wszystko jakby nic nie było. W zakładach naprawczych podłączają komputery i twierdzą że nie wiedzą co jest nie tak. Paranoja. Ford z 2004 roku, przebieg 110.000 km, bez większych awarii czy usterek. Nie wiem.
Problem rozwiązany
18 komentarzy
Silnik gaśnie w czasie jazdy
  • Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 2002-2012
  • silnik
  • 220 tys. km
W czasie jazdy po przejechaniu około 10 km zaczyna migać kontrolka od ładowania,silnik na ułamek sekundy gaśnie,potem jedzie dalej,czasem gaśnie i trudno go odpalić,wyskakuje błąd za wysokie napięcie P0812,wymieniony ECU,po wymianie miesiąc było dobrze
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Fusion