Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogÄ… wybierać spoÅ›ród nastÄ™pujÄ…cych zespoÅ‚ów napÄ™dowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemnoÅ›ci skokowej 1.0-litra, dostÄ™pny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, zostaÅ‚ udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszÄ…cy 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostÄ™pnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisjÄ™ CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemnoÅ›ci 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisjÄ™ CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogÄ… również wybrać pomiÄ™dzy manualnymi szeÅ›ciobiegowymi przekÅ‚adniami, zwiÄ™kszajÄ…cymi przyjemność z jazdy dziÄ™ki wyższej jakoÅ›ci zmiany biegów i cichszej pracy oraz nowÄ… oÅ›miobiegowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ…, która optymalizuje momenty wyboru przeÅ‚ożeÅ„ i dostosowuje pÅ‚ynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1500 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,4 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 84,8 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Całokształt - Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Tomek
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Prawie 2 lata jazdy za mną. To kolejny Focus, którym jeżdżę i zmiany idzą na pewno w dobrym kierunku. Większy pod każdym względem od poprzedników. Komfort jazdy naprawdę bardzo poprawny, a jak na tą klasę nawet dobry. Ogólna ocena na dobrą czwórkę z plusem, więc może nie napiszę o plusach, a skupie się na minusach. W początkowej fazie użytkowania uciążliwy problem z czujnikiem rozrzedzenia oleju, pierwsze 3 wymiany na przestrzeni 25tys km. Na plus to, że wszystkie wymiany Ford wziął na siebie. Po aktualizacji problem zniknął i nie ma kłopotu z przejechaniem 15tys km pomiędzy wymianami. Przejechałem w życiu miliony km wieloma samochodami, ale tak czułego układu kierowniczego to chyba w rękach nie miałem, bardzo długo się przyzwyczajałem. I rzecz drobna, ale jak na ten rocznik samochodu denerwująca to brak bluetootha 5.0, w 2018 roku to raczej powinien być standard. Ogólnie samochód zdecydowanie polecam, drobne bóle nie przesłaniają ogólnego bardzo pozytywnego wizerunku. Dobrałem kilka pakietów bardzo ułatwiających życie, jak biznes(bardzo polecam) czy winter i bardzo polecam takie rozwiązanie.
3,1
~Damian
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Samochód w porównaniu do poprzednika znacznie urósł i ma zdecydowanie więcej miejsca w środku. Niestety na tym kończą się jego zalety. Skrzynia biegów źle zestopniowana, wyjątkowo słabo ciągnie od niskich obrotów, czasem wręcz gaśnie przy ruszaniu. Prowadzenie i wyciszenie gorsze niż w poprzednim modelu. Największą bolączką obecnego modelu jest czujnik rozrzedzenia oleju (silnik 1.5 TDCi 120 KM). Pokazuje konieczność wymiany oleju co 8-9 tyś km, w przypadku gdy tego się nie zrobi następuje utrata gwarancji. Do przebiegu 29 tysięcy musiałem już być 3 razy w serwisie na płatnych wymianach oleju. Klocki hamulcowe zużyły się przy 20 tyś km. Często zawiesza się radio i ekran dotykowy. Ponoć wszystkie obecne focusy zmagają się z powyższymi usterkami, serwis tylko rozkłada ręce. Podsumowując porażka.
4,5
~plexer
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Auto przestronne zdecydowanie więcej miejsca w środku, bagażnik też minimalnie większy - dodatkowy schowek pod podłogą. Silnik żwawy ciągnie od niskich obrotów. Układ kierowniczy i zawieszenie mam wrażenie że minimalnie gorzej niż w poprzednim modelu. Audio mocno "cyfrowe" nienaturalne brzmienie, za to mikrofon działa świetnie tłumi niepożądane odgłosy otoczenia. Spalanie wg producenta to mit realnie w cyklu mieszanym przy dość spokojnej jeździe po 10 tys. km 5,4 l/ 100 km. Asystent pasa ruchu bardzo przydatny - prowadzi jak po sznurku.
Åšrednie spalanie dla Ford Focus IV Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW 2018-2021
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Auto służbowe, w bardzo dynamicznej jeździe po DK do prędkości 10-20 ponad limit spali niecałe 7 litrów. Przy bardzo żwawej jeździe na trasach szybkich, z wysokimi prędkościami 200-220 spala 7,5 litra. W jeździe normalnej +10 km/h ponad limity spala 6-6,5. W długiej trasie (Alpy, Chorwacja, Włochy) z 3-4 osobami i pełnym bagażnikiem, na tempomacie w trybie Eco, z odpowiednio napompowanymi oponami, + w momentach bez tempomatu bardzo delikatna jazda, prędkości do +10 ponad limit Foka spala 4,2-4,5l (średnia z tras około 1200+ km, raczej bliżej 4,2 ale czasami Eco się znudzi :p) - zarówno latem jak i okolice zimy (temperatury nie spadające ponizej zera). Reasumując: jest oszczędny jeśli mu się na to pozwoli. Trasy petarda. W trybie miejsko-mieszanym szału niestety nie ma
5,2
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Auto służbowe, codzienne trasy 35km w jedną stronę. Dłuższe trasy po około 400km, spalanie na autostradzie 5.6, spalanie drogami miejskimi 4.8, czasem nawet mniej. Polecam gorąco.
5,6
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Jest dobrze ale biorąc pod uwage fakt że to 1.5 a nie 2.0 to spodziewalem się ciut niższego spalania

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Kombi