Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Kombi 1.5 EcoBoost 182KM 134kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogą wybierać spośród następujących zespołów napędowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 182 KM (134 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Afro
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Ogólnie auto jest praktyczne ,ma ogromny bagażnik świetnie się prowadzi, jest dynamiczne ma świetną skrzynię biegów,wygląda zjawiskowo- niestety w ciągu 20 miesięcy auto było w serwisie ok 10 razy .Problemy z oprogramowaniem, tylna szyba przy niskich temperaturach się zacinała- usterka powracała mimo napraw,problemy z przednią szybą od strony kierowcy zamykając ją psuł się automat i otwierał szybę ponownie do połowy,dwukrotnie naprawiany system kładzenia tylnej kanapy z bagażnika, problemy z systemem Hill Asistent,z PreColision Asistent i po upływie gwarancji problemy z otwieraniem przedniej maski trzeba pięć razy próbować zanim zaskoczy i się otworzy a- zapomniałem że podczas wymiany opon na zimowe dopatrzyliśmy się z kolegą wycieku oleju z silnika . Samochód nigdy nie odmówił kompletnie posłuszeństwa ale psujące się drobiazgi denerwują- nie po to kupuje się nowe auto ze by co chwilę jeździć do warsztatu. Serwis Forda oceniam pozytywnie- zawsze auto zastępcze dobra obsługa itd- na usprawiedliwienie dodam że moje auto jest z początku produkcji więc może to choroby wieku dziecięcego i mam nadzieję że dalsza eksploatacja będzie bezproblemowa.Ogolnie fajne auto.
5,0
~trewq
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Miałem wiele samochodów różnych marek z wielu segmentów (segmenty C, D, SUV, minivan, crossover) i dochodzę do wniosku, że optymalny dla rodziny 2+2 jest kompakt kombi, Focus Mk4 Titanium Business plus wszystkie pakiety, 182KM w 8 biegowym automacie to najlepsze auto jakie mogłem sobie wybrać. Poziom wyciszenia, jakość materiałów, ergonomia, elastyczność i oczywiście prowadzenie to klasa sama w sobie.
4,9
~timser
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Auto rewelacja silnik 3 cylindry mega elastyczny, żadnych wibracji.

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Kombi