Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Kombi Facelifting 1.5 ECOBLUE 115KM 85kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogą wybierać spośród następujących zespołów napędowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Nowy Ford Focus

Cena od: 150 950 PLN
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 1500 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,4 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Ergonomia

Wybrane oceny

4,6
~irek
Ford Focus IV
Kombi Facelifting 1.5 ECOBLUE 115KM 85kW
Fokus kombi active diesell 115 KM, automat. Po pół roku wrażenia pozytywne. Moja ocena ogólna .8/10. Wygląd zewnętrzny 10/10. (Super wygląda wersja Active color blue).to mnie zachwyciło.... Wygląd wewnętrzny 5/10. (spora wada w środku nudno, czarno i plastykowo, fotele zwyczajne bez szału. jedyny bajer to dwa wielkie elektroniczne tablety, no i brak fizycznych przycisków powoduje że wygląda biednie i samochód sprzed 20 lat. Nadmienie że mam wersję praktycznie full gdy chodzi o wyposażenie. Odnośnie foteli można kupić wersję ze skóry, która też jest położona na desce rozdzielczej co wygląda super...ALE ....dla Polaków w polskim salonie Forda tego nie kupicie (nie ma takiej opcji) .....a na zachodzie dla Niemców czy Anglików tak....ciekawe dlaczego???? Odnośnie wyglądu w środku skoda octawia ( o której myślałem) w środku bije na głowę fokusa....wygląda tak jakby dzieliło je z 20 lat...śkoda naprawdę w środku zrobiła na mnie wrażenie....Szkoda że w fokusie tak to wygląda. Wyposażenie 10/10. Praktycznie mam full wersję. Wszystko grzane (szyba, fotele, kiera lusterka) , matryce, dzwięk B&O, hak, koła 18, bezdotykowa klapa, nawi. wszystkie możliwe elektroniczne funkcje wspomagania kierowcy (tempomat adaptacyjny), Fotele AGR, Jedynie czego nie dobrałem to samoparkowanie (bezsens) i szklanego dachu - resztę mam w aucie. Dopłata do mojego wyposażenia kosztowała 23 tys. Takie samo wyposażenie w octawi lub golfie kosztowałoby z dwa razy więcej. Dobrze to sprawdziłem i to był jeden z powodów dlaczego wybrałem forda. np hak w fokusie 1700 w octawi 4300 zł !!!! Napęd i skrzynia 8/10. Bałem się tej mocy 115 KM (przed zakupem nie miałem jazdy próbnej z tym silnikiem nie mieli takiego w salonie) - wydawało się ze to nie dużo - ale okazało się, że w zupełności mi to wystarcza , całkiem nieźle przyśpiesza i jest ok. Jak ktoś lubi dynamicznie i często przyśpieszać może mu zabraknąć. Dla mnie w zupełności mi wystarcza. Automat A8. Wydaje się dobry gładko bez rwania zmienia biegi, ale trudno mi to ocenić bo to mój pierwszy w życiu automat.... Inne uwagi: --- Tylna klapa otwierana bezdotykowo - kapitalna - warto dopłacić 3200 zł (wcześniej tego nie miałem) i bardzo przydatna funkcja --- światła matrycowe .wow!!! kosmos jak to działa, 4600 zł - długo się wahałem i na szczęście to mam. Koniecznie musicie to kupić ale pod warunkiem że często jeździcie po zmroku. Jak rzadko śmigacie w ciemnościach nie warto stracić 4600... --- System SYNK 4 - taki sobie często zrywa połączenie z telefonem i kilka razy się zawiesił , menu dotyczące audio głupie i nie wygodne by wybrać płytę muzyczną - trzeba dusić aż cztery razy... System bardzo NIEINTUICYJNY - Ciągle długo muszę czegoś szukać a jeżdżę już pół roku - w poprzedniej 7 letniej kia było dużo lepsze i prostsze menu --- System dzwięku B&O 10 głośników i SUB 3300 ZŁ - Jest ok ALE spodziewałem się znacznie więcej. w zasadzie nie słyszę jakiejś dużej różnicy jak w poprzedniej kia seed którą miałem 7 lat i były zwykłe głośniki.... --- ja dokupiłem gwarancję za 4600 zł i mam na 6 lat lub 180 tys - na pewno warto to zrobić - w końcu to automat! --- SPALANIE - przy delikatnej i normalnej jeździe 5-6 litrów jak przyciśnie się mocno 7 -7,5 l. Na koniec. Jest parę drobnych wad fokusa - ale jestem zadowolony

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Kombi Facelifting