Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback 1.5 EcoBlue 95KM 70kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogą wybierać spośród następujących zespołów napędowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1500 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,4 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,8 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Erwin
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 95KM 70kW
Samochód służbowy, mam go od nowości sprawuje się dobrze, bardzo dobrze się prowadzi, świetny układ hamulcowy, mimo 95km naprawdę żwawy, jak dla mnie na polskie drogi wystarczający. Skrzynia manualna naprawde fajna przy 140 km/h okolo 2100 obortów na 6, co ma wpływ na niskie spalanie- wychodzi przy takiej prędkości ok. 5,5l. Bagażnik pojemny jak dla 3 osób. Przy moim wzroście 185cm, mało miejsca na kanapie za fotelem kierowcy i do tego sam fotel na dłuższych trasach niewygodny. Przy głośniejszym słuchaniu muzyki latają troche plastiki, trzeszczą. Co najgorsze silnik się poci na łączeniach klawiatury czy też głowicy. Oleju nie ubywa, serwis do dziś problemu nie rozwiązał. Ogólnie autko przez rok przejechało ponad 130 tys. km po polskich drogach i mogę powiedzieć że złe nie jest.
4,9
~EcoBlue
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 95KM 70kW
Wersja: Trend plus Pakiet Comfort 3. Uczciwie, niebanalnie narysowany kompakt. Proste, przejrzyste wnetrze, niesamowite wyciszenie, gorna czesc deski rozdzielczej swietne materiale, dolna czesc twarde plastiki - srednia w klasie. Wszystko dobrze spasowane. Nic nie trzeszczy ani nie skrzypi. Poza nowa Mazda - drugi najladniejszy kompakt. Dopiero pierwszy bak wyjechalem - starczyl przy normalnej jezdzie, bez oszczedzania, na 1280km (80% autostrada 115-130km/h i 20% krajowki przepisowo) - spalanie wg komputera - 3,6 w rzeczywistosci - 4,2l/100km.

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Hatchback