Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogÄ… wybierać spoÅ›ród nastÄ™pujÄ…cych zespoÅ‚ów napÄ™dowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemnoÅ›ci skokowej 1.0-litra, dostÄ™pny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, zostaÅ‚ udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszÄ…cy 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostÄ™pnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisjÄ™ CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemnoÅ›ci 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisjÄ™ CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogÄ… również wybrać pomiÄ™dzy manualnymi szeÅ›ciobiegowymi przekÅ‚adniami, zwiÄ™kszajÄ…cymi przyjemność z jazdy dziÄ™ki wyższej jakoÅ›ci zmiany biegów i cichszej pracy oraz nowÄ… oÅ›miobiegowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ…, która optymalizuje momenty wyboru przeÅ‚ożeÅ„ i dostosowuje pÅ‚ynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1500 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,4 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75X84,8 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~slawek
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Ogólnie świetny samochód. W wersji titanium z pakietem winter (podgrzewana szyba przednia, fotele, kierownica) właściwie cięzko wymyślić coś, co by można chcieć więcej jeśli chodzi wyposażenie. Diesel 1.5 120km cały czas mnie zadziwia jeśli chodzi o zuzycie paliwa i tzw osiągi. W ruchu autostradowym 4,5l/100km to standard, w miescie nie ma szans przekroczyc 6l/100km. Do tego silnik bardzo mnie zaskoczył jeśli chodzi o dynamike. Np na 6 biegu przy 120-130km/h naciskajac gaz czuc fajne przyspieszenie, nie ma zadnych problemów z dynamicznym wyprzedzaniem. Kolejna rzecz - ilość miejsca w środku. Z przodu i z tyłu bardzo przestronnie. Wykończenie wnetrza na bardzo dobrym poziomie. Bardzo przyjemnie sie tym samochodem jeździ - wygodny w trasie, zwinny w miescie. Jeden minus - idiotyczny system start stop trzeba wylaczac przy kazdym uruchomieniu auta. No ale ten badziew juz jest w kazdym nowym samochodzie.
4,6
~SSowka
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Auto użytkuję 3 miesiące i od nowości. Wersja Trend Edition z Pakietem zimowym. Moje spostrzeżenia: rzeczywiście bardzo fajnie się prowadzi, zwłaszcza przy wyższych prędkościach (u mnie 75% to autostrada) dobrze trzyma się drogi, fajnie wyposażony, wszystko w zasiegu ręki. Przy niskim biegu na zimnym silniku, niskich obrotach faktycznie sporadycznie słychać "luzy" i klekotanie w okolicy deski rozdzielczej. U mnie dodatkowo przy głośnej muzyce z mocnym basem jakieś dzwięki, drgania w drzwiach kierowcy sporadycznie można usłyszeć. Do samego brzmienia silnika można się przyzwyczaić - w końcu to diesel, ale mimo wszystko nowej generacji więc jest ok. Początkowo zwróciły moją uwagę dosyć małe lusterka boczne, które są wiecznie zachlapane (chyba wynika akurat z tego, że auto jest dosyć niskie, a lusterka są płytko osadzone w swoich ramkach. Ponadto fotele są dosyć twarde, jakby małe. Jeżeli chodzi o spalanie to u mnie jest to średnio 5,3l/100 km przy obecnym przebiegu 4500 km. Nie jest to auto rodzinne ale na codzienny użytek w sam raz.
3,2
~Tomek
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Samochód dobrze się prowadzi, zawieszenie i wyposażenie jest ok ale...... Mam przebieg 120tys.km głónie na trasach i wymieniana już była pompa wody; akumulator; dpf; 5 razy wymieniano sondę lammbda; co chwilę zapala się kontrolka silnika, wyciek oleju z silnika, prawdopodobnie będzie wymieniany cały silnik
Åšrednie spalanie dla Ford Focus IV Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW 2018-2021
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Jak w każdym aucie wszystko zależy od stylu jazdy oraz trasy jaką się pokonuje. Autem da się jechać oszczędnie. Mój rekord przy emeryckiej jeździe na trasie ok. 70 km (85% DK/15% miasto) to 3,5l. Gdyby nie kilka czerwonych świateł być może udałoby się osiągnąć 3,3l/100km jednak taka jazda zupełnie nie daje przyjemności z prowadzenia auta, a wręcz irytuje zarówno kierowcę jak i innych uczestników ruchu. Ta sama trasa w trybie standardowym (dość dynamicznie, jednak bez przegięć) to ok 4,2-4,4l więc nadal ok. Na autostradzie wygląda to tak: do ok 120km/h - średnie spalanie w okolicy 4,4l-4,5l, ok 140km/h - śr. spalanie ok 5,2l, 150km/h - średnio 6,1-6,2l, 160km/h - średnio 6,8l. Średnia podana z odcinka 150km na każdą prędkość. Średnia z 3000km trasy mieszanej (50% autostrady, 35%DK, 15% miasto) to 5,1l/100km. Wszystkie dane spalania podaję z komputera pokładowego. Z tego co zdążyłem zauważyć zdarzają się rozbieżności względem dystrybutora jednak niewielkie (dystrybutor wskazuje tyle samo lub więcej o max 0,3l - choć może jest to kwestia stacji….) Trasy autostradowe pokonane w większości w 2 osoby i bagażnikiem pełnym bagaży.
5,4
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Po 60tys - średnia 40% miasto w korka 60% trasa średnio 5,7 l/100km. Trasa do Chorwacji z tempomatem głównie na 130 - spalenia po trasie 4,8 l/100km
5,2
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Wyniki lekko zawyżone zważywszy na warunki pogodowe

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Hatchback