Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogÄ… wybierać spoÅ›ród nastÄ™pujÄ…cych zespoÅ‚ów napÄ™dowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemnoÅ›ci skokowej 1.0-litra, dostÄ™pny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, zostaÅ‚ udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszÄ…cy 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostÄ™pnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisjÄ™ CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemnoÅ›ci 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisjÄ™ CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogÄ… również wybrać pomiÄ™dzy manualnymi szeÅ›ciobiegowymi przekÅ‚adniami, zwiÄ™kszajÄ…cymi przyjemność z jazdy dziÄ™ki wyższej jakoÅ›ci zmiany biegów i cichszej pracy oraz nowÄ… oÅ›miobiegowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ…, która optymalizuje momenty wyboru przeÅ‚ożeÅ„ i dostosowuje pÅ‚ynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,2
~Fordzik
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Samochód użytkuję codziennie głównie na długich trasach. Początkowo jeździłem delikatnie, wiadomo - silnik na dotarciu. Po przekroczeniu 30 tyś km przegoniłem focusika na autostradzie kilka razy po kilkaset kilometrów i się zaczęło. Wycieki z uszczelniaczy wałka rozrządu i coś się stało z rozrządem. Samochód trafił do ASO i ....trzeba było wymienić silnik na nowy. Dobrze, że auto jest na gwarancji bo to nie mały koszt. Nie powinno się przekraczać tym samochodem 130 km/h bo silniczek z trzema cylindrami dodmuchany turbiną to porażka. Zawieszenie jest ok ale po przekroczeniu 140km/h radia nie słychać robi się w środku głośno i na dłuższą metę strasznie to męczące. Kupiłem go bo mi się podobał ale już mi przeszło.
4,8
~Adam
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Auto zdecydowanie wyróżnia się wśród konkurencji. Głównym aspektem jest prowadzenie - żadnym innym autem z segmentu C nie jeździ się tak dobrze jak właśnie Focusem - ogromny plus dla układu kierowniczego, zawieszenia oraz skrzyni biegów. Jeżeli chodzi o wnętrze - jest ok, materiały takie jakie powinny być ( kwestia przyzwyczajenia się do wystającego tabletu). Wyciszenie wnętrza na bardzo wysokim poziomie. Wygląd - w wersji cywilnej nie wyróżnia się specjalnie wśród innych aut, jednak posiadając wersje ST- line ( wraz z kolorem Desert island blue) przyciąga wzrok wielu przechodniów.
4,6
~Michał Szlązak
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Samochód daje niesamowitą frajdę z jazdy. Znakomicie się prowadzi, jednak w wersji ST-Line zawieszenie jest dość twarde. Silnik daje radę i jest w miarę dynamiczny, nie męczy się przy wysokich prędkościach. Bardzo dobra skrzynia manualna. Muszę również docenić kamerę cofania. Jedyną wadą jest elektronika. System Sync 2.5 ma kilka błędów, potrafi samoczynnie przyciszyć radio, kilka razy zdarzyła się też awaria czujników parkowania. Jednak mimo wszystko uważam, że obecnie to jeden z najlepszych kompaktów na rynku.
Åšrednie spalanie dla Ford Focus IV Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2018-2021
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Jeżdżę nowym focusem w wersji 1,5 ST Line od połowy listopada. Zrobiłem nim ponad 4 100 km i nie kasowałem całkowitego średniego przebiegu. Komputer wskazuję średnie spalanie 6,8 / 100 km. Dodam że jeżdzę 75 % w trasie ok 20km-50 km oraz 25 % to jazda w mieście max do 2km czyli na zimnym silniku. Najniższe spalanie z trasy to 5,2 (jazda z prędkością 70-90 km/h bo zimowe warunki nie pozwalały na szybszą jazdę. Najczęściej spalanie w trasie na drodze krajowej to ok 6,2-6,5 z prędkościami do 80-130 km/h. W mieście pali na zimnym silniku do 10 l. Średnio mi wychodzi 6,8 l/100 km. Dodam że jeżdżę w trybie Normal. Eko nie używam a tryb Sport jedynie przy wyprzedzaniu kolumny samchodów. Aut może spalić ok 6,5-7,5 litra i więcej w zależności od stylu i warunków jazdy. Ogólnie z samochodu jestem mega zadowolony. Wybierałem pomiędzy Kia Ceed , Hondą Civic, VW Golfem i Fordem Focusem. Jest mega wyciszony, świetnie się prowadzi , komfortowo zawieszony pomimo obniżonego zawieszenie w wersji ST Line oraz ma sporo więcej przestrzeni wewnątrz auta od poprzednika (porównywalnie z Hondą Civic a więcej niż Ceed i Golf). Może nie jest tak efektownie wykończony jak KIA i Golf ale jakość jest porządna. Z minusów to warto zaznaczyć brak nawiewów na tylną kanapę co mają w/w konkurenci. Silnik 3 cylindrowy jest bezwibracyjny, elastyczny i dynamiczny. Polecam Focusa .
8,1
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Nie jest to super ekologiczny silnik. Zimą tylko w mieście, nie stojąc dużo w korkach, od świateł do świateł, bez szaleństw, 8.4-9l. Czasami się zamknie w 8l. W korkach 10l. Trasa 400 km też zimą 50/50 autostrada/lokalne: 6-6.5l., max 120 km/h. W drugą stronę 5.9l. Dziś, gorąco, 29 st. cała trasa z klimatyzacją, 327 km łącznie 90% autostradą na tempomacie 140 km/h wyszło 7.3l. Chwilowe wahało się od 7-9. Na freenow zimą po warszawie nocą 7.4l. ;)
7,2
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Przejechałem już ponad 10tys. km i mam średnie spalanie z tego okresu na poziomie 7,6l/100km. Wg mnie nie da się osiągnąć poza miastem 4,5l/100km jak podaje producent, chyba że pusty samochód tylko z kierowcą na długim i płaskim terenie jadąc nie więcej jak 70-80km/h. Zrobiłem wycieczkę do Dani ponad 2000km jadąc autostradami max do 130km/h i średnia z tego wyszła mi 6,4l/100km. Ale biorąc ogólnie z Focusa jestem bardzo zadowolony.

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Hatchback