Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogą wybierać spośród następujących zespołów napędowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Wojtek Wrocek
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Pojazd oceniam pozytywnie i polecam. Silnik trochę bardziej warczy w porównaniu z poprzednim (osobowe Tourneo) -prawdopodobnie wynika to z jego zmian konstrukcyjnych (przeniesienie turbiny) Posiada 3 tryby jazdy. "Sport" w połączeniu z warkotem silnika dobrze "udaje", że ma więcej niż 100 KM. Auto wygodne, komfortowe i dynamiczne (do 140 km/h) - dla spokojnych kierowców. Ładna linia nadwozia przyciąga uwagę. Uwaga- Ford produkuje obecnie tyko błotniki przednie z poszerzeniem i otworami na dole ! Po ewentualnej wymianie jednego będą się różnić wyglądem !
4,6
~Wojtek Wrocek
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Pojazd oceniam pozytywnie i polecam. Silnik trochę bardziej warczy w porównaniu z poprzednim (osobowe Tourneo) -prawdopodobnie wynika to z jego zmian konstrukcyjnych (przeniesienie turbiny) Posiada 3 tryby jazdy. "Sport" w połączeniu z warkotem silnika dobrze "udaje", że ma więcej niż 100 KM. Auto wygodne, komfortowe i dynamiczne (do 140 km/h) - dla spokojnych kierowców. Ładna linia nadwozia przyciąga uwagę. Uwaga- Ford produkuje obecnie tyko błotniki przednie z poszerzeniem i otworami na dole ! Po ewentualnej wymianie jednego będą się różnić wyglądem !
4,6
~Krzysztof
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Samochód do codziennej jazdy dom - praca - dom wręcz idealny, cichy, wygodny, mało pali. W dłuższych trasach nie męczy, dużo miejsca w środku. Niezłe standardowe wyposazenie - np systemy bezpieczeństwa. Pre-colision assist raz mnie uratował przed wjechaniem komuś w bagażnik. Line keeping alert (czy jakoś tak) tez działa OK - aktywnie skręcając lub wibrując kierownicą przy najechaniu na linię. Za to Inteligentny ogranicznik prędkości to pomyłka - strach pomyslec że to będzie obowiązkowe. Polecam kupić wersję z SYNC 3 (nie SYNC 2.5) - sterowanie głosowe po polsku działa bezproblemowo i intuicyjnie, (nawet czyta SMS-y) . Apple car Play i Androud Auto (niestety na kablu) działa bezproblemowo. Multimedia SYNC3 standardowe dają radę i pracują stabilnie a dla wymagajacych - patrz cennik opcji dodatkowych.

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Hatchback