Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Active Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogÄ… wybierać spoÅ›ród nastÄ™pujÄ…cych zespoÅ‚ów napÄ™dowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemnoÅ›ci skokowej 1.0-litra, dostÄ™pny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, zostaÅ‚ udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszÄ…cy 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostÄ™pnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisjÄ™ CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemnoÅ›ci 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisjÄ™ CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogÄ… również wybrać pomiÄ™dzy manualnymi szeÅ›ciobiegowymi przekÅ‚adniami, zwiÄ™kszajÄ…cymi przyjemność z jazdy dziÄ™ki wyższej jakoÅ›ci zmiany biegów i cichszej pracy oraz nowÄ… oÅ›miobiegowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ…, która optymalizuje momenty wyboru przeÅ‚ożeÅ„ i dostosowuje pÅ‚ynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Paweł
Ford Focus IV
Active Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Znakomite auto rodzinne. Mogę się przyczepić tylko do drobiazgów. Absolutnie nie żałuję wyboru. Spalanie nie za duże, dostateczna moc, dobre prowadzenie, wygodne, ładne, dobrze wykończone w środku, ciche i z dobrej jakości firmowym audio. Właściwie jedynym rozczarowaniem było dla mnie trzymanie pasa ruchu - niby coś tam ten asystent odbijał kierownicę,jak się zbliżałem do krawędzi pasa, ale w praktyce to nie działało poprawnie. Jak sobie porównałem z VW, to stwierdzam, że pod tym względem FORD jest mocno zacofany.
4,8
~Rado
Ford Focus IV
Active Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Samochód, który daję frajdę z jazdy i jednocześnie zapewnia komfort i przyjemność użytkowania. Przed zakupem oglądałem i jeździłem Megane Grandtour 160 TCe FAP, Corollą TS 2.0 Executive, Leonem ST FR (III gen.) i Kią Proceed GT (fajny wariat) i stwierdzam, że Focus to najlepszy wybór na rodzinne (już wkrótce 2+2), nowoczesne, praktyczne auto i do tego z pazurem, choć osiągi ma nieco słabsze niż wymieniona konkurencja. Sporo miejsca z przodu i z tyłu. Podwyższone zawieszenie i duży otwór tylnych drzwi ułatwia "instalowanie" małych pasażerów, a o bagażniku już nie będę wspominał bo jest większy niż w niejednym kombi segmentu D. Do tego wszystkiego zestaw Bang and Olufsen umila jazdę. 150 KM to było dla mnie minimum jeśli chodzi o moc i się nie zawiodłem. Może nie jest demonem przyspieszenia (9,1s według producenta), ale jest sporo frajdy z jazdy i do tego super dynamiczne przetłoczenia blachy, pakiet stylistyczny wersji Active i lakier Metropolis white dają niepowtarzalny wygląd, za którym chcesz się obejrzeć. Na początku przygody z Focusem rozważałem ST Line ale ostatecznie uznałem, że Active to jest to i w tej stylistyce nowy Focus wygląda najładniej. Dziś dodałbym pakiet family i bezdotykowe otwieranie klapy (dlaczego tak, o tym dalej w opisie).
4,9
~Marcin ND
Ford Focus IV
Active Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Obecnie 4600 odebrany na początku grudnia. Dlaczego active? Zależało mi na samochodzie gdzie nie będę musiał myśleć czy ten krawężnik jest dla mnie za wysoki, dziurawa szutrowa droga na nowo budowanym osiedlu, itd. Jak to moj znajomy podsumował "on ma taki prześwit jak wszystkie auta sprzed 20 lat :D" i chyba miał racje. Dodatkowo linia boczna i okna w kombi nie wygladaja jak karawan ;) żona zaakceptowala ;). Samochód komfortowy, dobrze wyciszony, bardzo obszerne wnętrze, generalnie jestem zadowolny z podjętej decyzji. Dla rodziny 2+2 w zupełności wystarczy i co najważniejsze jak z niego wyjdziesz masz ochotę się odwrócić :D

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Active Kombi