Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Active Hatchback

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active. 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus IV Active Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4397 mm
Szerokość 1825 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1979 mm
Wysokość 1483 mm
Rozstaw osi 2753 mm
Rozstaw kół - przód 1572 mm
Rozstaw kół - tył 1553 mm
Zwis przedni 909 mm
Zwis tylny 769 mm
Prześwit 165 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1109 mm
Wysokość siedziska przedniego 987 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 918 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 965 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1421 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1395 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1364 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1325 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1354 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 375 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Gryfita58
Ford Focus IV
Active Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Dzielę się swoimi uwagami po roku eksploatacji. Auto rocznik 2019, początek eksploatacji luty 2020 r. Poprzednie auto to Focus Kombi Mk2 z silnikiem benzynowym 1,6. Zadowolony z sześciu lat jego użytkowania (kupiony jako 7-latek) myśląc o zakupie nowszego auta wybór padł na auto klasy średniej - Ford Mondeo Mk5. Jednak mając w pamięci to, że głównie poruszam się po mieście i jego śródmieściu (Szczecin) , gdzie są wysokie krawężniki i w ogóle duże problemy z miejscem do zaparkowania, więc ostatecznie rozpocząłem na nowo szukać auta do eksploatacji po mieście, spełniającego moje potrzeby. I ostatecznie stanęło na nowej odmianie Forda Focusa - ACTIVE. Z elementów wyposażenia które chciałem mieć, a które niestety wtedy nie były dostępne to elektryczna klapa bagażnika (aktualnie jest taka opcja w wersji Active X) oraz schowek na okulary, ten akurat był dostępny tylko w wersji kombi
4,8
~Tomek
Ford Focus IV
Active Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Po 3000km nadal uważam, że to był świetny wybór na miasto, małe parkingi, krótkie garaże. SUVem by się człowiek namanewrował. W trasie oczywiście też doskonale, LEDy pięknie świecą, warto dopłacić! Active w porównaniu z Titanium wygląda drapieżnie (czarny na 18tkach, relingi jak rogi, ciekawszy wygląd lamp przeciwmgłowych). Wyższy i wygodniejszy od STline, którego wszyscy wybierają chyba, ale mnie zależało na komforcie po poprzednim Focusie MK2 3D z dość twardym zawieszeniem i półkubełkami. Odejście na światłach przepiękne, w trasie przyspieszenia bardzo dobre. Radość z jazdy i patrzenia na niego.
4,6
~Piotr
Ford Focus IV
Active Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Przesiadka z Focusa mk2 1.6 TDCi. Poprzednie auto uważam za dobry samochód, bezawaryjny, praktyczny i oszczędny. Zmieniłem je ze względu na wiek. Przed zakupem brałem pod uwagę inne modele klasy średniej niższej, Kia Ceed, Fiat Tipo, Seat Leon, Peugot 308, Renault Megane, Opel Astra, VW Golf. Kilka z modeli badałem w realu. Wybrałem Focusa nie tylko ze względu na przywiązanie do marki, ale doceniając atrakcyjny jak dla mnie wygląd zewnętrzny, rewelacyjnie przestronne wnętrze, konkurencyjną cenę (18 tys. rabatu). Zdecydowałem się na wersję Active, gdyż pasuje mi jego stylizacja zewnętrzna i podwyższony prześwit. Auto jest wyposażone w opcje dodatkowe: pakiety Parking, Comfort, Winter, Technology, Family, reflektory LED adaptacyjne z systemem przeciwolśnieniowym, 18-calowe felgi itd. Aby uzyskać maksymalną pojemność bagażnika (nie chciałem wersji kombi) , co ma dla mnie duże znaczenie, zrezygnowałem z koła dojazdowego i systemu B&O, poprzestając na SYNC 2.5, rezygnując też z fordowskiej nawigacji, gdyż wystarcza mi Android Auto z Google maps. Wybrałem standardowy silnik 1.0 EcoBoost 125 KM, aby nie podnosić ceny auta, oraz uwzględniając pozytywne testy i opinie nt silnika. Auto było wyprodukowane pod zamówienie, do salonu przyjechało po 2,5 miesiąca. Cena wydawała mi się w miarę atrakcyjna, porównując podobnie wyposażone auta innych marek. Auto prezentuje się z zewnątrz pięknie. Pomagają w tym dobrze dobrane dodatki wersji Active oraz stylowe felgi 18 cal. Auto jest bardzo ciche podczas jazdy. Wszystkie systemy działają poprawnie. Zdaję sobie jednak sprawę i trochę się tego obawiam, że z uwagi na mnogość tych systemów, bazujących na czujnikach, radarach, kamerach, usterki są bardzo prawdopodobne i pojawią się nieraz nieuzasadnione alerty.

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV Active Hatchback