Szukaj

Informacje o Ford Focus IV

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active. 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Nowy Ford Focus

Cena od: 131 000 PLN

Oceny Ford Focus IV

Liczba ocen: 83
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~irek
Ford Focus IV
Kombi Facelifting 1.5 ECOBLUE 115KM 85kW
Fokus kombi active diesell 115 KM, automat. Po pół roku wrażenia pozytywne. Moja ocena ogólna .8/10. Wygląd zewnętrzny 10/10. (Super wygląda wersja Active color blue).to mnie zachwyciło.... Wygląd wewnętrzny 5/10. (spora wada w środku nudno, czarno i plastykowo, fotele zwyczajne bez szału. jedyny bajer to dwa wielkie elektroniczne tablety, no i brak fizycznych przycisków powoduje że wygląda biednie i samochód sprzed 20 lat. Nadmienie że mam wersję praktycznie full gdy chodzi o wyposażenie. Odnośnie foteli można kupić wersję ze skóry, która też jest położona na desce rozdzielczej co wygląda super...ALE ....dla Polaków w polskim salonie Forda tego nie kupicie (nie ma takiej opcji) .....a na zachodzie dla Niemców czy Anglików tak....ciekawe dlaczego???? Odnośnie wyglądu w środku skoda octawia ( o której myślałem) w środku bije na głowę fokusa....wygląda tak jakby dzieliło je z 20 lat...śkoda naprawdę w środku zrobiła na mnie wrażenie....Szkoda że w fokusie tak to wygląda. Wyposażenie 10/10. Praktycznie mam full wersję. Wszystko grzane (szyba, fotele, kiera lusterka) , matryce, dzwięk B&O, hak, koła 18, bezdotykowa klapa, nawi. wszystkie możliwe elektroniczne funkcje wspomagania kierowcy (tempomat adaptacyjny), Fotele AGR, Jedynie czego nie dobrałem to samoparkowanie (bezsens) i szklanego dachu - resztę mam w aucie. Dopłata do mojego wyposażenia kosztowała 23 tys. Takie samo wyposażenie w octawi lub golfie kosztowałoby z dwa razy więcej. Dobrze to sprawdziłem i to był jeden z powodów dlaczego wybrałem forda. np hak w fokusie 1700 w octawi 4300 zł !!!! Napęd i skrzynia 8/10. Bałem się tej mocy 115 KM (przed zakupem nie miałem jazdy próbnej z tym silnikiem nie mieli takiego w salonie) - wydawało się ze to nie dużo - ale okazało się, że w zupełności mi to wystarcza , całkiem nieźle przyśpiesza i jest ok. Jak ktoś lubi dynamicznie i często przyśpieszać może mu zabraknąć. Dla mnie w zupełności mi wystarcza. Automat A8. Wydaje się dobry gładko bez rwania zmienia biegi, ale trudno mi to ocenić bo to mój pierwszy w życiu automat.... Inne uwagi: --- Tylna klapa otwierana bezdotykowo - kapitalna - warto dopłacić 3200 zł (wcześniej tego nie miałem) i bardzo przydatna funkcja --- światła matrycowe .wow!!! kosmos jak to działa, 4600 zł - długo się wahałem i na szczęście to mam. Koniecznie musicie to kupić ale pod warunkiem że często jeździcie po zmroku. Jak rzadko śmigacie w ciemnościach nie warto stracić 4600... --- System SYNK 4 - taki sobie często zrywa połączenie z telefonem i kilka razy się zawiesił , menu dotyczące audio głupie i nie wygodne by wybrać płytę muzyczną - trzeba dusić aż cztery razy... System bardzo NIEINTUICYJNY - Ciągle długo muszę czegoś szukać a jeżdżę już pół roku - w poprzedniej 7 letniej kia było dużo lepsze i prostsze menu --- System dzwięku B&O 10 głośników i SUB 3300 ZŁ - Jest ok ALE spodziewałem się znacznie więcej. w zasadzie nie słyszę jakiejś dużej różnicy jak w poprzedniej kia seed którą miałem 7 lat i były zwykłe głośniki.... --- ja dokupiłem gwarancję za 4600 zł i mam na 6 lat lub 180 tys - na pewno warto to zrobić - w końcu to automat! --- SPALANIE - przy delikatnej i normalnej jeździe 5-6 litrów jak przyciśnie się mocno 7 -7,5 l. Na koniec. Jest parę drobnych wad fokusa - ale jestem zadowolony
4,7
~Paweł
Ford Focus IV
Active Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Znakomite auto rodzinne. Mogę się przyczepić tylko do drobiazgów. Absolutnie nie żałuję wyboru. Spalanie nie za duże, dostateczna moc, dobre prowadzenie, wygodne, ładne, dobrze wykończone w środku, ciche i z dobrej jakości firmowym audio. Właściwie jedynym rozczarowaniem było dla mnie trzymanie pasa ruchu - niby coś tam ten asystent odbijał kierownicę,jak się zbliżałem do krawędzi pasa, ale w praktyce to nie działało poprawnie. Jak sobie porównałem z VW, to stwierdzam, że pod tym względem FORD jest mocno zacofany.
4,9
~Santas
Ford Focus IV
Hatchback ST 2.3 Ecoboost 280KM 206kW
Samochód otrzymałem na testy na 6 dni. Auto nowe z przebiegiem 7000 km. Jest to wersja ST Edition czyli pożegnalna (od 2022 wchodzi lifting) lepiej doposażona i limitowana. Samochód ma utwardzone zawieszenie w stosunku do zwykłego ST o 20% oraz ma mechaniczną (za pomocą specjalnego zestawu klucz i nakrętka) możliwość jego indywidualnej regulacji. Zadaje się ze są też inne opony o profilu 35 za miast 40. Wyróżnikiem jest jeszcze specyficzny niebieski kolor oraz maksymalne wyposażenie auta we wszystkie możliwe oferowane przez Forda dodatki z wyłączeniem szklanego dachu. W związku z tym że moje obcowanie z autem trwało jedynie 6 dni proszę nie taktować tego wpisu jako przemyśleń i wrażeń kierowcy, który użytkował samochód przez wiele tysięcy kilometrów, ale jako testera podobnego do tych którzy swoje testy umieszczają na Yutub-ie.

Raporty spalania Ford Focus IV

Liczba raportów: 154
Średnie spalanie dla Ford Focus IV
5,1 – 11,3
l/100 km
4,7 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Ford Focus IV
Active Kombi Facelifting 1.0 EcoBoost MHEV 155KM 114kW
Podane spalania z dystrybutora (komputer pokładowy wskazuje średnio o 0,4-0,6 niższe spalanie, niż w rzeczywistości) dane z aplikacji, w której wpisuję każde tankowania z ostatnich 25 000 km. Styl jazdy: płynna jazda w okolicach max dopuszczalnej prędkości, bez agresywnych przyspieszeń i hamowań etc. Autostrada 4 osoby trasa PL-DE 90% trasy prędkość 140km/h 10% wolniejsze odcinki z uwagi na remonty - spalanie 6,6l/100km Polska trasy i obwodnice przy utrzymywaniu, gdzie możliwe 160km/h średnia z pełnych tankowań 7,6l/100km. Zimą krótkie trasy, bez korków 15km wyjazd z obrzeży miasta + obwodnica średnia wahała się w okolicach 7,2-8,0l/100km Krajówka trasy z prędkością do 100 km/h, da się zejść do 5,2-5,5 l/100km (komputer wskazuje średnie spalanie nawet 4,5l/100km po wyzerowaniu i przejechaniu 40km z prędkością 100km/h)
5,9
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Auto służbowe, w bardzo dynamicznej jeździe po DK do prędkości 10-20 ponad limit spali niecałe 7 litrów. Przy bardzo żwawej jeździe na trasach szybkich, z wysokimi prędkościami 200-220 spala 7,5 litra. W jeździe normalnej +10 km/h ponad limity spala 6-6,5. W długiej trasie (Alpy, Chorwacja, Włochy) z 3-4 osobami i pełnym bagażnikiem, na tempomacie w trybie Eco, z odpowiednio napompowanymi oponami, + w momentach bez tempomatu bardzo delikatna jazda, prędkości do +10 ponad limit Foka spala 4,2-4,5l (średnia z tras około 1200+ km, raczej bliżej 4,2 ale czasami Eco się znudzi :p) - zarówno latem jak i okolice zimy (temperatury nie spadające ponizej zera). Reasumując: jest oszczędny jeśli mu się na to pozwoli. Trasy petarda. W trybie miejsko-mieszanym szału niestety nie ma
5,3
Ford Focus IV
Kombi Facelifting 1.5 ECOBLUE 115KM 85kW
Przy prędkości autostradowej i normalnych warunkach (brak wiatru od przodu) średnie spalanie w okolicach 5,6 - 5,8l. Ze względu na sporą wielkość samochodu i stosunkowo słaby silnik spalanie rośnie do okolicy 6 - 6,2l w przypadku jazdy pod silny wiatr. W trasie jadąc oszczędnie bez problemu można zejść poniżej 5l. Dodam, że samochód z automatyczną skrzynią biegów bo tylko z taką jest dostępny

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Szyby - silownik oraz sterownik
  • Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021
  • inne
  • 38 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Szyba siłownik oraz sterownik , lewa - tył. Po domknięciu szyb z pilota to ta jedna po zamknięciu ponownie sie samoistnie otwierała do okolic środka okna i w tej pozycji juz sie blokowała i trzeba było ponownie konfigurować przycisk który te szybe otwiera i zamyka. Focus 07.2019 na gwarancji. Serwis naprawił usterkę.
Wyciek oleju
  • Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Problem wycieku oleju spod pokrywy zaworów, przebieg 46 tys. Beznadziejne auto. Na szczęście auto na gwarancji. Serwis już raz poprawiał ale nic to nie pomogło, twierdzą że zamiast wymiany wszystkich oringow wymienili tylko połowę, brak słów
Ford Focus IV