Szukaj

Informacje o Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1500-2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~szymon
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Samochód w niskiej cenie dla niskiej sfery społecznej, w podstawowej wersji dosłownie nic nie ma, dobrze że na głowe nie pada i ma przednie boczne szyby elektryczne bo tylnich elektrycznych nie ma ale za to korbka czarna fajna. w 2013r przy wyjedzie z fabryki felgi stalowe to jakieś nieprozumienie niby widziały gały co brały ale to już jednak przesada. Całokształt wygląda zacnie 11 letnia kolumbryna w cenie 15-17tys. W tej cenie możemy nabyć dosłownie 22 letni zamiast 11 letniego focusa samochód godnego standardu ale koszt utrzymania stareg disla+ automata i gadzetów będzie dużo wiekszy niż utrzymanie focusa
4,6
~luki
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Po przejechaniu 225 000km pragnę dorzucić kolejne odczucia nt Focusa. W dalszym ciągu jestem bardzo mile zaskoczony autem. Gdybym wsiadł po raz pierwszy do niego nie podejrzewałbym że ma przejechane blisko ćwierć miliona. Jedyny zużyty element to troszkę wytarta skóra na kierownicy. Reszta bez oznak zuzycia. Spalanie średnie z komputera 4,8l/100km i takie jest w rzeczywistości przy dystrybutorze. Fakt, że 90% przebiegu to trasa. Na autostradzie powyżej 140 zaczyna oscylować bliżej 6l. Na zbiorniku potrafie zrobić 1000km. Troszkę trudniej w zimie - pali ok 0,5l wiecej na zimówkach. Co do awaryjnosci to jak wcześniej pisalem prawa półoś przeciekała - wymieniona w serwisie. Przy 200kkm pojawiły się problemy z wspomaganiem kierownicy - po uprzednim resetowaniu sprawa powróciła więc postanowiono wymienić przekładnię kierownicy - auto flotowe. Pewnie prywatnie ktoś by to naprawił bez jej wymiany i za mniejsze pieniądze. Poza tym do dziś żadnych usterek. Nie liczę odprysków na masce, które już zaczynaja obnażać podkład lakieru, ale to juz problem naszych dróg. Szczerze polecam to auto - eksploatacja bardzo tania - do dziś jeżdżę na pierwszych kompletach opon (lato Michelin, zima Dayton). Tylko lać i jeździć (choć koledzy maja czasem problem z filtrem paliwa - przyczyn możemy się domyślać). Może z czasem dorzucę kolejną opinię na przekór przeciwnikom tego samochodu (no chyba, że trafiłem na tak udany egzemplarz)
4,3
~Poczciwy MM
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Jak na 5 lat eksploatacji to jest ok. Dobre dla 4 osób z bagażem. Auto fajnie jeździ, po za jedną brak poważnych awarii, jest poręczne i dość dobrze wykonane np. brak widocznych śladów zużycia wnętrza. To co denerwuje, to trzaski tablicy rozdzielczej i wentylatora.
Åšrednie spalanie dla Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2011-2014
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Jestem pod sporym wrażeniem jak mało pali ta foczka. Należy podkreślić że jest to samochód służbowy i korzystam z niego niestety prawie "stereotypowo". Praktycznie cały czas auto idzie "piecem"(jedyne co to dbam o prawidłowe rozgrzewanie i studzenie turbiny i raczej szanuję prędkość, bo demonem rozpędzania nie jest). Do tego stopnia, że mam już 24pkt. na koncie, a przez ostatnie pół roku(i przejechanych prawie 50tyś. km) wyprzedziło mnie może z 5 aut(m.in. RS6, M3) i piszę to bez cienia przesady, prędkości przelotowe po mieście i w trasie to zazwyczaj 140-190km/h, więc zdecydowanie nie sprzyjające niskiemu spalaniu(na 6ce z butem w podłodze, czyli tak jak często jeżdżę, pokazuje 10.3l) a mimo to wystarczy fragment spokojniejszej trasy czy jazdy po mieście i średnia na komputerze z tych 50 tyś. to 6.8l/100km co uważam za wynik rewelacyjny. Jeżdżąc podobnie prywatnym autem 2.0 Pb 115km spalanie oscylowało w granicach 14-15l/100km.
6,5
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Aż nie dowierzam w to co piszecie ... ja muszę się szybko przemieścić między punktem A a B. Bez zrywów , ale dynamicznie. Podam spalanie u mnie przy różnych prędkościach - raczej w tracie niż w mieście. Miasto to szybki wjazd a cała trasa to expesówki, autostrady itd. jazda z prędkościami raczej max. - do 180km/h - spalanie na poziomie 8-8,3l/ 100km ( średnia prędkość z odcinka ok 250km - ok 128km/h ) na poziomie do 150km/h ( z odcinka 400km - średnia V przejazdu 103km/h - spalanie 6,8l/100km tylko miasto - delikatnie bo tu nie poszlejemy - ok 5-5,5 l/100 km u mnie jak utrzymam się na poziomie 6l / 100km to już jest ok. Nie ukrywam, że w wersji MK2 lift z silnikiem 1,6 i ciut niższej mocy - 5 biegów auto było zrywniejsze, dużo bardziej elastyczne i mniej paliło. Z poprzedniego byłem bardziej zadowolony jeśli chodzi o silnik
4,7
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Pisząc krótko - rewelacja. Średnie spalanie z przebiegu 106000km 4,9l/100km wg wskazań komputera i takowe jest faktycznie. Przyznać muszę że moje przebiegi to głównie trasa, ale jazda raczej dynamiczna (do 140km/h)- auto służbowe. Przy spokojnej jeździe 100-120 bez włączonej klimy 1060km - tankowanie 43,18 litra. Autko sprawuje się super. Przez pierwsze 5 tys km jazda spokojna, by się ułożyło, teraz bez wielkiego oszczedzania a wynik mówi sam za siebie. Zauważalne wyższe zużycie w mieście i przy ostrej jeździe. Przy jeździe płynnej lecz dynamicznej 5l/100km bez najmniejszego problemu. Zobaczymy jak się będzie dalej sprawował ale pierwsze 100kkm na duży plus.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 23
Usterki do 90tyÅ›
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
6 komentarzy
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Kombi