Szukaj

Informacje o Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Robert
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Kupiłem auto w 2020 roku, przy przebiegu 150 tyś. W niecałe 3 lata, zrobiłem nim ponad 100 tyś, głównie trasy, więć jak najbardziej mogę coś o tym aucie powiedzieć. W życiu miałem kilkanaście, jak nie więcej aut, robię dosyć spore przebiegi, i uważam że to auto, było jednym z lepszych jakie miałem w życiu. Wnętrze jest w sam raz dla np jak my, pary z psem, bądź z jednym dzieckiem. Bagażnik w miarę pojemny, spokojnie mieściłem mój sprzęt nurkowy, z tyłu na kanapie dwa psy, i tak robiliśmy sporo tras. Silnik jest jednym z lepszym na jakie trafiłem. Przy 180 tyś zmieniłem rozrząd i pompę wody, co 10-12 tyś zmieniałem olej i filtr oleju, co trzecią zmianę oleju, filtr paliwa. Auto bardzo dobrze wyposażone, od podstawowych rzeczy jak klimatronik, ogrzewana przednia szyba, ESP itp, po wspomaganie hamulca przy ruszaniu pod ostry podjazd. Z usterek, pęknięty kolektor dolotowy powietrza, auto wchodziło w tryb awaryjny, i jechało wolniej, wymiana 60 euro. W pewny momencie nie mogłem odpalić auta, słychać było że rozrusznik cykał, czyli wiadomo było że nie przycisk start/ stop. Skończyło się wyczyszczeniem rozrzusznika, i wymianą jakiejś wiązki kabli. Koszt 120 euro. I to tyle. Ponad 100 tyś kilemtorów, silnik praktycznie bezobsługowy. Auto pojechało do Polski, i wiem że jeszcze komuś długo posłuży.
4,9
~Jack08
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Auto oszczędne i niezawodne. Linia nadwozia kombi może się podobać. Wewnątrz niebanalny kokpit skrojony z materiałów dobrej jakości. Focus Posiada kilka patentów ułatwiających życie, takich jak ogrzewana przednia szyba czy elektryczne wspomaganie pracy nagrzewnicy. Audio nawet podstawowe gra zaskakująco dobrze. Oczywiście warunkiem jest odtwarzanie z dobrego nośnika CD a nie z wielokrotnie skompresowanego pliku MP3. Po zakupie auta i pierwszym odsłuchu byłem bardzo pozytywnie zaskoczony dynamiką dźwięku i poziomem basu. Najlepszy efekt daje ustawienie optymalizacji dźwięku dla kierowcy.
4,1
~progrand
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Jak to Focus świetnie trzyma się drogi dzięki popularnemu zawieszeniu (kolumny MacPhersona i wielowahaczowe z tyłu). Silnik 1.6 tdci w wersji 115KM daje radę i z pewnością jest lepszym wyborem niż wersja 95KM. Ładna stylistyka Kinetic Design dodaje autu lekkości i drapieżnego wyglądu. Stosunkowo niskie spalanie, dzięki 6 biegowej skrzyni, choć wersja Mk2 paliła mniej. Trzeba uważać na wersje z wtryskiwaczami i pompą CR firmy Siemens, ze względu na wysoki koszt wymiany w przypadku awarii, części te nie pozwalają na regenerację, ale o tym poniżej. Auto idealne dla 3 osobowej rodziny, przy dwójce dzieci będzie zdecydowanie za ciasno.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW 2011-2014
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
zadowolony, kolejny moj diesel, tylko 1,6 crdi hyundaia w i30 byl oszczedniejszy .. po miescie w korkach na maksa , przyspieszanie do 8,3 podbil raz i to byl maks. normalnie po samym miescie rzadko powyzej 7,0 mi wychodzi .. ale to musza byc korki . normalna jazda bez szalenstw i korkow po miescie to 6,0 - 6,7 .. trasa .. chorwacja i wlochy - jak non stop 120-140 to 5,5 . 140-160 to 6,1 .. total oszczednie czyli 90-110 to 4,5 mozna zrobic .. tak na maksa oszczednie to udalo mi sie na dystansie 500km zrobic 4,3 ale to juz molenie bylo :) ..pzdr
4,5
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Po przesiadce z mk1, 90km TDDi jestem w szoku. Może nie co do osiągów, bo ich odbiór może być osłabiony lepszym wyciszeniem i ogólnie świeżością egzemplarza... ale spalanie! Samochód po chipie na 137KM i 311Nm potrafił spalić średnio 3.4 w trasie, przy jeździe z maksymalną dozwoloną prędkością, lub lekko powyżej... Trzeba dodać, że do tej pory komputer nie zawyżył średniej o więcej niż 0.22l/100km a tankuję zawsze do pełna, do pierwszego odbicia pistoletu. Z mojego dotychczasowego przebiegu ~6kkm/3m-ce średnia z dystrybutora wychodzi 5,05. Ok 70% trasa, reszta miasto i sporadycznie autostrada. Przy tym zawalidrogą nie jestem. Polecam Focusa z tym silnikiem!
5,4
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Po przejechaniu 90.000 km, średnia zużycia to 5,37 L / 100km. Przez 7 lat. Trasa zupełnie mieszana, są przejazdy po 1,5km przy odwożeniu dziecka, są przejazdy przez Wrocław 15km do pracy, są czasami wyjazdy 200km, czy wakacyjne 500km. Użytkowany w rodzinie, jazda raczej ekonomiczna, bez szaleństw, na autostradach 120-140km / h, krajowo 90-120.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 23
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
6 komentarzy
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Kombi