Szukaj

Informacje o Ford Focus III Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1500-4500 obr/min
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~kamil_rud
Ford Focus III
Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Przejechałem prawie 10 tys. km w 4 miesiące, w tym około 3 tys. po Rumunii. Póki co bez niespodzianek. . Mimo małego silnika autem jeździ się bardzo przyjemnie. Dało radę na trasie transfogaraskiej, więc wkładam między bajki zdania, że litr pojemności to może mieć czajnik. Przy zestawie dwie osoby + pełny bagażnik nie czułem braku mocy. Wiadomo samochód z tym silnikiem jest dla spokojnego kierowcy jednak na pewno nie będziemy zawali drogą. W środku jest cicho i wygodnie. Samochód pewnie się prowadzi, dla mnie doskonały kompromis pomiędzy zawieszeniem pontonowym, a twardym choć z przewagą tej drugiej cechy. Pewnie dodam jeszcze jakieś uwagi, gdy zrobię więcej km.
3,5
~Piotr J
Ford Focus III
Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Samochód kupiłem w 2014 r. w salonie. Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie zawieszenie i układ kierowniczy. Jak dla mnie idealne nastawy. Te same łuki mogłem pokonywać 2x szybciej niż posiadanym przeze mnie wcześniej Lancerem Sportback. Auto kupiłem w związku z powiększeniem rodziny o i ile bagażnik nie jest zły - o tyle w środku jest bardzo ciasno. Jest problem z zapięciem fotelika do isofixa - trzeba przesuwać przedni fotel. Z tyłu i z przodu jest bardzo mało miejsca. Mam 190 cm wzorstu i w obydwu rzędach foteli siedzi mi się źle. Auto się nie pusło - miałem tylko 1 przygodę zimą kiedy elektronika wariowała ale samo się wszystko naprawiło. Oprócz tego tylko leję benzynę. Skoro o paliwie. Auto mimo, że ma malutki silniczek jest dość zrywne i potrafi ładnie przyspieszać - ale tylko do okolic 60-80 km. Później jest coraz trudniej. Jeśli zdarza Ci się jeździć z pasażerami np. na wakacje i będziesz jeździł po górach to poważnie zastanów się nad tym autem. Przy małym wzniesieniu auto przy 4 dorosłych osobach i bagażu ledwo przyspiesza po redukcji do piątki. Aby nabierać prędkość trzeba redukować do 4. Przy okazji - plus za szósty bieg. Jak to mała benzyna turbo. Jeśli jeździsz bardzo spokojnie - spalanie będzie bardzo mało. Jeśli natomiast lubisz pojechać szybciej - auto będzie spalać więcej niż podobna benzyna bez turbo (czasami miałem spalanie średnie 9-10 litrów co przy tych osiągach nie jest ok). Na plus - bardzo łatwia wymiana żarówek w przednich reflektorach i bezkorkowy wlew paliwa. Niby szczegół ale ciężko się odzwyczaić. Podsumowując. Auto dobre do miasta dla spokojnie jeżdżącego kierowcy, bagażnik pakowny, raczej dla mniejszych osób niż 190 cm i 90 kg i raczej nie dla rodziny 2+2. Ja z uwagi na potrzeby rodziny zmieniłem Focusa na Galaxy. Co znamienne zostałem przy marce.
4,8
~seborak
Ford Focus III
Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Podsumowując wszystkie opisane wcześniej elementy składające się na ocenę samochodu śmiało mogę całościowo ocenić samochód jako doskonały. Mam kontakt ze sprzedawcami innych marek i wierzcie mi że boją się o sprzedaż samochodów z klasy kompaktowej od kiedy ford wypuścił wersję edition. Oczywiście straszą przed awaryjnością itp., natomiast wystarczy spojrzeć na raporty Dekry. W 100% polecam. Przejadę więcej to wypowiem się wtedy na temat jego awaryjności bądź bezawaryjności. Jak czytam komentarze o \"mułowatości\" silnika ecoobost to widzę przestraszonego sprzedawcę marki Opel, Kia, VW siedzącego przed komputerem, który wiedząc że nie wyrobi targetu wypisuje takie bzdury.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 23
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
6 komentarzy
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Kombi