Szukaj

Informacje o Ford Focus III Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4560 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Wysokość 1492 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Rozstaw kół - przód 1554 mm
Rozstaw kół - tył 1549 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1502 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 476 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~criss020
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Bardzo wygodny i dobrze wykonany samochód. Mam porównanie z podobnymi przedstawicielami klasy kompaktowej i Focus w wersji Titanium jest jednym z najlepiej wykonanych. Dobra jakość elementów wnętrza, spasowanie ich oraz niewielki stopień zużycia po kilku latach zasługują na pochwałę. Silnik 1.5 120KM w dieslu jest oszczędny, moc wystarczająca. Zrobiłem prawie 70 tys. km w mieście i w trasach (w tym trasy zagraniczne) i jedyne do czego mogę się przyczepić to ilość miejsca w drugim rzędzie. Dla dzieci ok, ale dla dorosłych ciasno. Wyciszenie na średnim poziomie. Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa rewelacyjna.
3,9
~Tomasz
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Moje drugie najgorsze doświadczenie po Oplu Vektrze. Dynamika silnika tragedia - żeby bezpiecznie wyprzedać redukcja o dwa biegi i koniecznie wyłączyć klimę, wg używanie klimatyzacji powoduje wyraźne obciążenie pracy silnika - traci znacząco dynamikę i wzrasta spalanie. Oszczęność - tylko na papierze - w normalnym użytkowaniu średnie spalanie może dojechać do 10l/100 bo trzeba obroty kręcić powyżej 3000. Komputer w eko jeździe uwaga w benzynie sugeruje zmiany biegów poniżej 1500 obrotów - pewnie silnik skrzynia i dwumasa nieźle dostają, Jeździłem i jeżdżę Focusem II z 1.6 TDCI 90KM z 2006 roku - przebija ten model w dynamice i ekonomii oraz przyjemności z jazdy o conajmniej 2 klasy. W tym tylko komfort jest większy - ciszej no i wszystko nowocześniejsze, ale do normalnej jazdy to on się nie specjalnie nadaje. Nigdy więcej.
4,0
~Paweł
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Samochód ( jakość wykonania, wrażenia z każdy, bezpieczeństwo )adekwatny do ceny zakupu 75 tys zlotych. Silnik nigdy nie zawiódł. Odpala na dotyk nawet w przy -20. Minusy: Pare razy zaciął się sync 3, wycieraczki przednie nie wyrabiały przy intensywnym deszczu, klimatyzacja i ogrzewanie absolutnie nie wydolne, w 18 letnim seicento zdecydowanie lepiej działały, po 56 tys km zaczął piszczeć autohold przy ruszaniu. Plusy: wysoka kultura jazdy, elastyczny silnik, spalanie na poziomie 5,0-5,2 l/100km, pobór oleju zerowy, mega przestronny bagaznik, precyzyjna skrzynia biegów, podgrzewana szyba działa prawidłowo . Zmieniam bo rodzina się powiększa i już brak cierpliwości jeśli chodzi o funkcjonowanie nawiewów.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Kombi Facelifting
6,2 – 8,2
l/100 km
5,1 – 6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 95KM 70kW
Bardzo fajny i wdzięczny samochód. Następny z pewnością będzie ford. Minimalne spalanie jakie udało się osiągnąć to 4,1l/100km przy jeździe 70-100 bocznymi drogami na trasie. Przy autostradzie minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4,2l przy jedzie 90-120km/h, na dojazdach do pracy ok 20km 1/2 w mieście 1/2 na obwodnicy 4,6-4,7l.
7,0
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Podane wyniki z komputera pokładowego który przeklamuje 8-12% rzeczywiste spalanie, średnio jest to 10% wiecej. W mieście przy dynamicznej jeździe 10l norma. Rzeczywiste z spalanie z 10 tankowań to 7.8l
6,3
Ford Focus III
Kombi Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Podane wyniki odnoszą się do sezonu zimowego (grudzień-marzec). W mieście powyżej 150.000 mieszkańców pali średnio 7l przy dojazdach do pracy około 15 km, głównie do 70-80 km/h. W trasie przy 140km/h na tempomacie 5,5 litra w górę wraz ze wzrostem prędkości. Przy 160-180 km/h na tempomacie 7-8 litrów. Łącznie przez okres zimowy średnia z około 3900km wyniosła 6.8. Jeżdżę dynamicznie więc wydaje mi się, że dało by się zejść niżej ze spalaniem. Pozdrawiam.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 23
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
6 komentarzy
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Kombi Facelifting