W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
czytaj więcej
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto
prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto
obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
~Powagosław
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio
wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka
średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.
~Luzacjusz