Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 83,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~marcin
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Zwykłe kombi z niezwykłym zawieszeniem i silnikiem. Silnik 1.8 wystarcza w zupełności do sprawnego poruszania się. Przy wyprzedzaniu nie ma potrzeby redukować biegu do niższego niż czwarty. Udogodnienia typu ogrzewana przednia szyba, czujnik deszczu. Klima dwustrefowa. Na kołach 16' wygląda bardzo dobrze. Koszty eksploatacji: olej co rok lub 15kkm. Olej FORD'owski oczywiście. Brak dolewek pomiędzy wymianami. Po zakupie radzę sprawdzić filtr kabinowy. Żeby się do niego dostać koniecznie trzeba wykręcić "pedał" gazu. U mnie okazało się, że nigdy nie był wymieniany ;(.
4,1
~Michał
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Najlepszy kompakt w klasie budżetowych, około 10-letnich samochodów tej wielkości. Trudno o solidniejszy, lepiej wykonany (miękkie wnętrze i świetne fotele, bajka!), przestronniejszy, dynamiczniejszy i zwyczajnie wygodny samochód w tej cenie. Precyzja prowadzenia czyni jazdę tym samochodem czystą przyjemnością. Jednakże, 1,8-litrowy benzyniak to prawdziwe nieporozumienie. Absurdalne, wręcz odrażające spalanie powoduje, że idea tego samochodu idzie się tańcować. Kompaktowe kombi, które pali 11-12 litrów w mieście niszczy całe dobre wrażenie na temat tego dobrego auta, bo gdybym chciał tyle wydawać na benzynę, to bym kurna kupił Mustanga albo Explorera. Mam i będę mieć do tego auta ogromny sentyment, bowiem objechałem nim w rok pół Polski (idealne auto na trasy, na autostradzie 160 km/h lekką ręką, testowany v-max 200 km/h), a raz nawet w nim spałem jak połamał mi się namiot :) Niestety, z racji zamieszkiwania w gęsto zaludnionej aglomeracji i poruszania się w 70% po terenach miejskich, koszty utrzymania to przykry żart. Polecam rodzinom szukającym przystępnego, trwałego auta, którym jednocześnie nie żal często zajeżdżać na stację paliw.
5,0
~Rebusik
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Jezdze od nowosci, poki co nie narzekam, auto spisuje sie mega dobrze w miesce ale i po za miasto mozna smialo wyjechac, bagaznik bardzzooo spory, mozna zapakowac teściową z grabkami ... ogolnie kultura pracy spoko cichy, 125koni mocy w sam raz, bez strachu mozna kogos wyprzedzic, co ostanio robilem to jedynie sworznie i laczniki tak to nic sie nie psuje poki co;-) z czystym sumieniem moge polecic
Åšrednie spalanie dla Ford Focus II Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW 2005-2011
7,5
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Przebieg 113 tys brak różnicy w spalaniu przy benzynie 95 i 98 oktanów (polskie stacje orlen i bp głównie Wrocław) jedyna delikatna różnica w dynamiczności (98 większa). Minimalne spalanie na autostradzie za ciężarówką przy średniej prędkości ok 90km/h bez klimy i radia na odcinku niecałych 100 km. Auto mam 3 miesiące więc danych jeszcze niewiele. Ciężko na początku wyczuć auto ale jeździłem wcześniej seatem pierwszej generacji (93rok)
7,1
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Przebieg 113 tys brak różnicy w spalaniu przy benzynie 95 i 98 oktanów (polskie stacje orlen i bp głównie Wrocław) jedyna delikatna różnica w dynamiczności (98 większa). Minimalne spalanie na autostradzie za ciężarówką przy średniej prędkości ok 90km/h bez klimy i radia na odcinku niecałych 100 km. Auto mam 3 miesiące więc danych jeszcze niewiele. Ciężko na początku wyczuć auto ale jeździłem wcześniej seatem pierwszej generacji (93rok)
8,0
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
9,4 l/miasto, 7,5 l/autostrada z włączoną klimatyzacją przy średniej prędkości 140-150km/h, koszty naprawy - głownie wymiana tarcz i klocków, wymiana oleju co 10000km, filtr kabinowy, pióra wycieraczek - nic szczególnego, typowe czynności eksploatacyjne, które bez problemu wykona każdy mechanik, koszt przeglądu z wymianą oleju i ww. częsci około 1000-1200 zł/rok

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
9 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ford Focus II Kombi