Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Feltom
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Auto nowe zakupione w salonie za 50tys zl w 2010r. Po 1,5 roku zdecydowałem się na LPG. W okresie gwarancji 0 problemów. Spory bagażnik idealny dla 4 osobowej rodziny. Wielowahaczowe zawieszenie daje przyjemność jazdy. Jedyny minus to bardzo słabe wyciszenie. Powyżej 120km/h jest nieprzyjemnie. Do 130tys km 2 razy regulacja zaworów z wymianą rozrządu. Od 150tys do 280 wymieniono: wysprzęglik w skrzyni biegów, przeciekające półosie, sprężyny, amortyzatory przód, przednie łożyska kół, elementy gumowe przedniego zawieszenia, regeneracja alternatora i rozrusznika, wymiana cewki i przewodów. Jak na 14 lat eksploatacji to wydaje się niewiele. Przy 280tys regulacja zaworów i można zrobić kolejne 150tys km. Silnik jest pancerny
4,1
~Cezorek
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Zakup ponad 15 letniego Forda w 2021 roku oznacza, że masz znajomego blacharza. Kupiłem mój egzemplarz tanio, bo jako jedyny był w okolicy sensowny, a potrzebowałem auta na wyjazd za kilka dni. Wersja GHIA w automacie, bardzo fajnie się prowadzi, jak większość fordów. Kupiony za 6 tysięcy i na start do wrzucenia drugie tyle. Jeśli szukasz focusa, kup droższy i nie tułaj się po mechanikach na start. Obecnie celowałbym w ten rocznik na aukcjach za 9-10 tysięcy, bo to raczej pewniaki. Nie mogę ukrywać, bo dowiózł mnie zawsze bezawaryjnie gdzie chciałem. Po przesiadce z Imprezy jest przeskok, ale da się jeździć, całkiem fajne auto i pewnie wrócę jeszcze do focusa kolejnych generacji.
3,6
~Maciek
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Duzo na plus i duzo na minus. Sprawy na minus to bardziej kwestia mojego gustu - przede wszystkim nie podoba mi sie wizualnie. Zarowno wewnatrz jak i na zewnatrz. Materialy sa sredniej jakości, pare wkurzajacych rozwiązań jak aux w schowku, brak oswietlenia nad tylna kanapa - szczegolnie drazni przy zapinaniu po ciemku dziecka w foteliku tylem do jazdy. Ale tak ogolnie to dobre auto. Malo awaryjne, czesci tanie, dobrze sie prowadzi i ma wystarczajacy bagaznik dla rodziny 2+1 (przy 2+2 juz troche ciasno). Do przemieszczania z punktu a do b bardzo dobry wybor. Ale jesli oczekujesz frajdy z jazdy, komfortu, super jakosci - to nie jest auto tej klasy. Dobre, ale smutne i nudne
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
8,0
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Bardzo fajne auto i silnik, ale lubi wypić paliwo. Wakacje w Chorwacji - łącznie 3000 km, jazda przeważnie autostradą 140km/h - ok. 8 l/100 km. Podróż nad Bałtyk podobne spalanie. Po mieście nigdy nie zeszłem poniżej 9l, zimą dobija do 10l. Na trasie po za miastem jest w stanie osiągnąć ok. 5-6 litrów przy jeździe 80-100 km/h.
7,3
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Spadek Wartości: Nowe auto 70 000 PLN. 3 letnie / 75k km - 34 000 PLN 5 letnie / 110 k km - 25 000 PLN. Ubezpieczenie w L4: 1800 PLN Serwis: 350 przegląd i olej. 1500 wszystkie silent-bloki. Prostowanie alufelg 200. Uwaga: żarówki czerwone dwu-włóknowe serwis forda sprzedaje po 40 PLN. Wszelkie podróbki to lipa - będę się decydował na ledy chyba. Poza tym paliwo: Miasto 8,0 L Miasto zima 8,5 L Trasa 6,5 L Chorwacja 3000km 6,2 L Zejście poniżej 6 L nie na moje nerwy.
8,7
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Standardowo jeżdżąc spokojnie po mieście, stosując zasady eko jazdy, zwykle spalanie 9-10 l/100 km. Minimalne spalanie na trasie Warszawa - Wrocław to 6,7 l/100 km przy jeździe między 100-110 km/h. Nie jest to może mistrz oszczędności, ani mocy, ale jakoś jedzie i w miarę bezawaryjnie.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
9 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
W środku jest instalka Kit Alba. Przelot na niej 30 tys. km. W serwisie 2 razy na wymianie filtrów. Silnik działa bez zarzutu. Auto dobrze się zbiera, nie ma problemów z przejściem na gaz. Do tego tanie filtry. Generalnie koszty zwracają się bardzo szybko.
5,0
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 31 tys. km
użytkowana przez: 103 tys. km
Pierwszy właściciel auta. Zagazowany przy przebiegu 31000km. Obecnie 134000km. 2x regulacja zaworów wydechowych (koszt w sumie 1480zł), regeneracja reduktora li02 po 100tys km.. Zmiana filtrów co 15 tys. Czyszczenie wtrysków LPG po 90tys km. Zmiana świec co 20 tys km. Polecam z czystym sumieniem i mam nadzieję na bezawaryjną jazdę na kolejne 100tys km
4,5
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Nie odczuwa się zmiany przejścia paliwa benzyny na LPG. Przy temperaturze otoczenia od 7C do 17C po przejechaniu 500m następuje przejście 98=>LPG. Natomiast przy temperaturze 18 wzwyż praktycznie po przejechaniu 100m. Po przejechaniu 2000km brak jakichkolwiek problemów przy przejściu 98=>LPG oraz przy jeździe na LPG. Brak spadku mocy silnika najprawdopodobniej jest...
Ford Focus II Kombi